خبرگزاری کار ایران

کارلس پویول: به خاطر مشکل کمر نتوانستم دروازه‌بان شوم

مدافع پیشین بارسلونا گفت: در ابتدای فوتبال دوست داشتم دروازه‌بان شوم اما به خاطر مشکلی که در کمرم به وجود آمد نتوانستم این کار را انجام بدهم.

به‌ گزارش ایلنا ‌و ‌به نقل از یورو اسپورت، کارلس پویول در مراسمی در پایتخت مکزیک در کنار افراد مشهوری به نام، امانوئل لوبسکی (برنده سه اسکار) سیلوستر استالون (بازیگر) و کوبی برایانت (بسکتبالیست) حضور داشت.

بازیکن پیشین تیم‌ ‌ملی فوتبال اسپانیا درباره نصحیت پدرش هنگام رفتن به بارسلونا گفت‌: زمانی که می‌خواستم به بارسلونا بروم، پدرم به من گفت‌ تنها یک توصیه برایت دارم. باید تا آخرین روز با تمام وجودت بازی کنی. اگر خواستی به خانه بازگردی، به علت این که نتوانستی برای تیمت سودمند باشی، درهای خانه به رویت باز خواهند شد اما اگر به این علت که نتوانستی همه چیزت را برای قیمت بگذاری و قصد بازگشت به خانه را داشتی، به اینجا برنگردد به دنبال جای دیگری باش.

پویول در ادامه افزود: نمی‌فهمم چگونه نمی‌توان در ورزش با تمام وجود بازی نکرد. تمام دوران ورزشی‌ام مطابق توصیه پدرم با تمام وجودم بازی کردم. در زندگی و در ورزش هیچ چیزی ابدی نیست. توپ در حال چرخش است. به همین خاطر خیلی مهم است که بدانید چه موقع بازنشسته شوید. کسب پیروزی از همه سخت تر نیست بلکه به دست آوردن پیروزی پس از برد سخت تر است.

پویول که به همراه بارسلونا 21 جام را بالای سر برد، توانست به همراه تیم‌ ‌ملی کشور فاتح جام جهانی 2010 یورو 2008 بشود. او درباره روزهای نخستش در بارسلونا هم گفت‌: دوست داشتم دروازه‌بان شوم تا بتوانم برادر بزرگترم را همراهی کنم. ابتدا به عنوان مهاجم بازی کردم و سپس هنگام مربیگری لویس فان خال، مدافع شدم.

پویول 38 ساله در پایان اظهار کرد: روزی به شدت از ناحیه کمر آسیب دیدم. مادرم مرا نزد دکتر برد و پزشک به من گفت‌ دیگر نمی‌توانم دروازه‌بان باشم. به همین خاطر به عنوان یک مهاجم کار کردم اما در نهایت برای همیشه یک مدافع شدم.

 

کد خبر : ۴۰۷۳۵۱