خبرگزاری کار ایران

انریکه: یک نمایش استثنایی را ارائه کردیم/ آردا فوق العاده است

سرمربی آبی‌و‌آناری‌پوشان کاتالونیا ضمن ابراز رضایت از بازی شاگردانش در هفته نخست لالیگا، تمجید ویژه‌ای هم از هافبک ترکیه‌ای تیمش انجام داد.

به گزارش ایلنا، لوئیس انریکه در ارزیابی پیروزی 6 بر 2 بارسلونا برابر رئال بتیس در هفته نخست لالیگا که شروعی قاطعانه را برای کاتالان‌ها رقم زد، به خبرنگاران گفت: برای این مقطع از فصل باید بگویم که عملکرد ما عملاً بی‌عیب‌و‌نقص بود و از نظر احساسی هم یک نمایش استثنایی را ارائه کردیم. من بازیکنانم را با انگیزه‌تر از همیشه دیدم. نه اینکه بی‌انگیزگی مشکل تیم ما بوده باشد، بلکه منظورم این است که عملکرد آنها برای بازگشت به خط دفاع و سازندگی‌شان در حملات فوق‌العاده بود. البته در دقایقی از بازی هم ما به دردسر افتادیم. شاید زمانی که بتیس گل تساوی را زد کمی مشکل داشتیم، اما در کل نمایش تیم تماشایی بود و من به بازیکنانم تبریک می‌گویم، همینطور به آن بخش جدید از سکوها که آواز می‌خواند. تعداد تماشاگرانی که آنجا نشسته بوند 300 نفر بود اما انگار 3 هزار نفر بودند. با این اوصاف اگر آنجا هزار و سیصد نفر بنشانند، آنها واقعاً سر و صدا خواهند کرد و این برای ما خوب است.

سرمربی بارسلونا با اشاره به تشویق هواداران این تیم ادامه داد: من نمی‌دانم که اعضای باشگاه نسبت به این موضوع چه احساسی دارند، اما آنها باید خونسرد بودن و بی‌حرکت نشستن هنگام ورود به نیوکمپ را فراموش کنند. برای ما هم خوب است که این گروه از هواداران‌ پر انرژی‌‌‌مان با آواز خواندن، سایر بخش‌های استادیوم را هم تشویق به انجام این کار کنند.

انریکه درباره عملکرد هافبک ترکیه‌ای تیمش آردا توران که در این بازی مانند بسیاری از بازی‌های پیش فصل کاتالان‌ها گلزنی کرد و اولین گل بازی را هم به نام خودش ثبت کرد، اظهار داشت: او واقعاً می‌تواند در دو پست مختلف پا به میدان بگذارد. آردا به عنوان یک هافبک نفوذی که گلزنی می‌کنند، کارش را آن هم در فضاهای محدود باورنکردنی انجام می‌دهد. او فوق‌العاده است؛ جنب و جوش تیم را بالا می‌برد، حتی زمانی که به جناحین متمایل می‌شود. من امیدوارم که آردا احساس رضایت فراوانی از وضعیتش داشته باشد چون وفق پیدا کردن یک بازیکن با شرایط بازی بارسلونا واقعاً کار سختی است. اکنون اما ما داریم آردای قدیمی را می‌بینیم. من خوشحالم که او را در حالی که خودش را به شیوه بازی تیم تطبیق داده است، خوشحال و فعال در حرکات می‌بینم.

سرمربی بارسلونا در پاسخ به سؤال تکراری خبرنگاران مبنی بر این که آیا بازی مقابل بتیس آخرین کلودیو براوو، دروازه‌بان شیلیایی بارسلونا برای این تیم است، تأکید کرد: من زمانی به سؤال شما پاسخ می‌دهم که اطلاعات بیشتری از اوضاع داشته باشم. فکر می‌کنم باشگاه خودش این موضوع را مدیریت خواهد کرد. ببینیم چه می‌شود.

 

کد خبر : ۴۰۲۶۸۰