خبرگزاری کار ایران

گزارش FIVB از تیم‌‌های حاضر در جام قهرمانان قاره‌ها؛

روسیه و برزیل در پرافتخارترین‌ها / ایران کم مدال‌ترین

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۶۶۵

فدراسیون جهانی والیبال به بهانه آغاز رقابت‌های جام قهرمانان قاره‌ها در ژاپن، سابقه و نتایج بین‌المللی ۶ تیم حاضر در این پیکارها را بررسی کرده است.

فدراسیون جهانی والیبال به بهانه آغاز رقابت‌های جام قهرمانان قاره‌ها در ژاپن، سابقه و نتایج بین‌المللی ۶ تیم حاضر در این پیکارها را بررسی کرده است.

به گزارش ایلنا، روسیه که افتخارات اتحاد جماهیر شوروی نیز به پایش نوشته شده با کسب ۶۸ مدال از مسابقات مختلف جهانی، المپیک و قاره‌ای پرافتخارترین تیم حاضر در جام قهرمانان است. روس‌ها تاکنون ۱۲ مدال از مسابقات قهرمانی جهان(۶ طلا، ۳ نقره، ۳ برنز) – ۱۰ مدال از المپیک(۴ طلا، ۳ نقره، ۳ برنز) – ۱۵ مدل از لیگ جهانی(۳ طلا، ۵ نقره، ۷ برنز) – ۱۰ مدال از جام جهانی(۶ طلا، ۲ نقره، ۲ برنز) و ۲۱ مدال از رقابت های قاره اروپا(۱۳ طلا، ۳ نقره، ۵ برنز) بر گردن آویخته و در حالی پرافتخارترین تیم حاضر در جام قهرمانان نام گرفته‌اند که امسال برای اولین بار جواز حضور در این پیکارهای ۲۰ ساله را کسب کرده‌اند. روسیه، که از آغاز برگزاری جام قهرمانان در سال ۱۹۹۳ نتوانسته بود مدال طلای اروپا را تصاحب کند، ناچار تا امسال، که به این مهم دست یافت، از حضور در جام قهرمانان قاره‌ها بازمانده بود.

در بررسی فدراسیون جهانی از افتخارات تیم‌های شرکت‌کننده در جام بین قاره‌ای برزیل با ۶۵ مدال در رده دوم قرار گرفته است. ۴ مدال قهرمانی جهان(۳ طلا، یک نقره) – ۵ مدال المپیک(۲طلا، ۳ نقره) – ۱۷ مدال لیگ جهانی(۹ طلا، ۴ نقره، ۴ برنز) – ۵ مدال جام قهرمانان قاره ها(۳ طلا، ۲ نقره) – ۵ مدال جام جهانی(۲ طلا، ۳ برنز) و ۲۹ مدال طلای امریکای‌جنوبی، دستاورد برزیل از حضور در عرصه والیبال بین‌الملل است که اگرچه این کشور را در جای دوم رده بندی پرافتخارها قرار داده اما از سویی برزیل را با ۳طلا و ۲ نقره از ۵ دوره برگزار شده جام قهرمانان قاره‌ها به عنوان پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها نیز معرفی می‌کند.

در این رده‌بندی ایتالیا با کسب ۴۳ مدال در جای سوم قرار گرفته است. ۴ مدال قهرمانی جهان(۳ طلا، یک نقره) – ۵ مدال المپیک(۲ نقره، ۳ برنز) – ۱۶ مدال لیگ جهانی(۸طلا، ۳ نقره، ۳ برنز) – ۲ مدال جام قهرمانان قاره‌ها(یک طلا، یک برنز) – ۴ مدال جام جهانی(یک طلا، ۲ نقره، یک برنز) و ۱۲ مدال اروپا(۶ طلا، ۴ نقره، ۲ برنز) حاصل حضور بین‌المللی ایتالیا در والیبال است.

چهارمین کشور این رده‌بندی ایالات‌متحده با ۳۴ مدال است که تاکنون ۲ مدال قهرمانی جهان(یک طلا، یک برنز) – ۴ مدال المپیک(۳طلا، یک برنز) – ۴ مدال لیگ جهانی(یک طلا، یک نقره، دو برنز) – یک نقره از جام قهرمانان قاره‌ها – ۲ مدال جام جهانی(یک طلا، یک برنز) و ۲۱ مدال امریکای شمالی و مرکزی(۸ طلا، ۱۰ نقره، ۳ برنز) را برگردن آویخته است.

ژاپن نیز با ۲۱ مدال که ۲ مدال قهرمانی جهان(۲ برنز) – ۳ مدال المپیک(یک طلا، یک نقره، یک برنز) – یک برنز جام قهرمانان قاره‌ها – ۲ نقره جام جهانی و ۱۳ مدال آسیا(۷ طلا، ۳ نقره، ۳ برنز) را شامل می‌شود، پنجمین تیم رده‌بندی پرافتخارهای حاضر در جام قهرمانان قاره‌هاست.

گزارش فدراسیون جهانی از رده‌بندی افتخارات تیم‌های حاضر در جام بین قاره‌ای با ذکر ایران در جای ششم این فهرست به پایان می‌رسد که تاکنون هیچ مدالی از پیکارهای مختلف جهانی و المپیک کسب نکرده و تنها ۴ مدال(۲ طلا، یک نقره، یک برنز) از حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا بر گردن آویخته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز