خبرگزاری کار ایران

WADA در پی تصویب قوانین جدید؛

احتمال تغییر محرومیت‌ها در آیین‌نامه جدید دوپینگ

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۷۶۱

بر اساس اعلان آژانس جهانى مبارزه با دوپینگ آیین نامه جهانى مبارزه با دوپینگ در این اجلاس بازنگرى می‌شود و قوانین جدید ضد دوپینگ از سال ۲۰۱۵ اجرا خواهد شد.

آژانس جهانى مبارزه با دوپینگ از بهمن زند رئیس کمیته پزشکى و علوم ورزشى کمیته ملى پارالمپیک براى شرکت در دومین کنفرانس جهانی(WADA) که ۲۱ لغایت ۲۴ آبان‌ماه جارى در ژوهانسبورگ آفریقاى جنوبى برگزار می‌شود دعوت کرد.

به گزارش ایلنا، بر اساس اعلان آژانس جهانى مبارزه با دوپینگ آیین نامه جهانى مبارزه با دوپینگ در این اجلاس بازنگرى می‌شود و قوانین جدید ضد دوپینگ از سال ۲۰۱۵ اجرا خواهد شد.

از بهمن زند که در حال حاضر ریاست کمیته معافیت‌هاى مصارف درمانى(TUE) فدراسیون بین‌المللى ورزش‌هاى کم توانان ذهنى(INA) و سمت دبیرى سازمان مبارزه با دوپینگ ایران را برعهده دارد، علاوه برحضور در اجلاس تدوین آیین‌نامه جدید ضد دوپینگ، براى سخنرانى نیز دعوت شده است.

بهمن زند با تأیید این خبر گفت: این کنفرانس جامع‌ترین کنفرانس ضد دوپینگ است که هر ۵ تا ۷ سال یک بار در سطح کشورهاى جهان برگزار خواهد شد.

وى همچنین اضافه کرد: آیین‌نامه جهانى ضد دوپینگ که اکنون اجرا می‌شود مصوب سال ۲۰۰۹ است و پس از تغییر، بروز رسانى و تصویب قوانین جدید، آیین‌نامه مصوب از سال ۲۰۱۵ لازم الاجرا است.

رئیس کمیته پزشکى کمیته ملى پارالمپیک، در پاسخ به این پرسش که مهمترین تغییرات آیین‌نامه ضد دوپینگ شامل چه موضوعاتى خواهد بود، گفت: به نظر می‌رسد شاخص‌ترین تغییرات در میزان محرومیت‌‌هاى ورزشکاران دوپینگى انجام شود و ادامه داد: احتمال دارد از سوى تدوین‌کنندگان آیین‌نامه جدید ضد دوپینگ، شاهد انعطاف‌پذیرى در سال‌هاى محرومیت ورزشکاران دوپینگى باشیم، این تغییرات در خصوص مقرراتى مانند حقوق ورزشکاران و امکان اعتراض به احکام محرومیت‌ها نیز اعمال خواهد شد.

زند در پایان به سایر موضوعات مطروحه در اجلاس جهانى WADA اشاره کرد و افزود: در این کنفرانس مواردى مانند استانداردهاى بین‌المللى ۵گانه TUE، نمونه‌گیرى، لیست ممنوعه، حفاظت از اطلاعات شخصى و حریم خصوصى به بحثگذارده خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز