خبرگزاری کار ایران

با حضور جوانان توفیقات کشور صدچندان می شود

پورمختار: بازنشستگان مناصب دولتی نسبت به رها سازی تشکیلات اقدام کنند

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۸۷۳

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ با تاکید به این نکته که دستگاه ها باید منطبق با قانون عدم به‌کارگیری افراد بازنشسته عمل کنند، گفت: خود بازنشستگان باید هرچه سریع تر نسبت به رها سازی تشکیلات محل خدمت اقدام کنند.

به گزارش ایلنا، محمدعلی پورمختار ، در خصوص اجرای مصوبه مجلس در رابطه با ممانعت به‌کارگیری مدیران بازنشسته در دستگاه‌های دولتی، گفت: قبلاً برخی مجوزها در به‌کارگیری افراد بازنشسته و قانونی بودن آن وجود داشت که مجلس اخیراً بخش قابل‌توجهی از آن مجوزها را لغو کرده و تمام دستگاه‌ها منطبق با این قانون اجازه به‌کارگیری افراد بازنشسته را ندارند مگر اینکه شامل استثناهای موجود در قانون باشند.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ درهمین ارتباط مسئولان ورزشی را مورد خطاب قرار داد و افزود: با توجه به تاکید شورای نگهبان به لزوم اجرای این قانون، هیچ استثنایی وجود ندارد و همه بازنشستگان در هر پستی که هستند ( به غیر از استثناهای مندرج در قانون) باید هر چه سریع تر نسبت به تعیین تکلیف و رهاسازی تشکیلات محل خدمت اقدام کنند.

وی پرداخت و دریافت هرگونه وجهی به این افراد را جرم و تصرف در اموال عمومی بیان کرد و گفت: اجرای این قانون در دستگاه های دولتی بر عهده بالاترین مقام مسئول است که در وزارت ورزش و جوانان هم وزیر اختیار تام در اجرای این مصوبه دارد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در ادامه به ضرورت به کارگیری جوانان توانمند و جایگزین کردن آن ها با بازنشستگان تاکید و خاطرنشان کرد: هم افزایی نیروهای جوان در کنار افراد با تجربه می تواند امور را هم در سرعت بخشی و هم کیفیت بخشی تسهیل کند.

پورمختار ادامه داد: بازنشستگانی داریم که نزدیک به دو دوره 30 ساله مشغول به فعالیت هستند لذا به دور از انصاف است تا از آن ها در اموری استفاده کنیم که هم نیازمند وقت زیاد و هم انرژی زیاد است؛ لذا توقع داریم که دولت هر چه سریع تر در تعیین تکلیف آن ها و به کار گیری نیروهای تازه نفس اقدام و به سمت جوان گرایی حرکت کند.

گفتنی است؛ به کارگیری مقامات در بندهای الف، ب و ج ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری شامل رؤسای سه قوه، معاونین رئیس جمهور، نواب رئیس مجلس، اعضای شورای نگهبان، وزرا، نمایندگان مجلس استانداران، سفرا و معاونین وزرا و هم ترازان آن ها و فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر و آزادگان در سمت های مذکور در بندهای الف، ب و ج ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری و دیگر سطوح مدیریتی کشور و دارندگان اجازات خواسته مقام معظم رهبری و نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات در دستگاه متبوع خود بلامانع است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز