خبرگزاری کار ایران

مرتضی شیری در گفت و گو با ایلنا:

وضعیت بوکس نابسامان است/ جایگاه ایران نهمی و دهمی در آسیا نیست؛ به این تیم در جاکارتا چندان امیدی نمی‌توان داشت!

asdasd
کد خبر : ۵۳۱۳۲۲

پیشکسوت بوکس ایران درباره اتفاقات بد این روزهای این رشته گفت.

مرتضی شیری، قهرمان اسبق آسیا و مربی سابق تیم ملی بوکس در گفت و گو با ایلنا، درباره آخرین وضعیت بوکس ایران اظهار داشت: متاسفانه وضعیت خوبی نداریم. آقای ناطق نوری بعد از حدود 30 سال سرانجام رضایت دادند که بروند. همه معمولا سه یا چهار سالدر فدارسیون حضور دارند اما ایشان مدت طولانی بیش از دو دهه به عنوان رئیس فدراسیون بوکس مشغول به کاربودند و نهایتا به خاطر مشکلات جسمانی و کهولت سن خودشان استعفا دادند و کنار رفتند.

پیشکسوت بوکس افرود: قرار بود کوبا به ایران سفر کند تا اردوی مشترکی داشته باشیم که این سفر کنسل شده است و اصلا خبر خوبی نیست. کوبا تیم سرشناسی در بوکس است و حضور تیم بوکس این کشور در ایران بسیار برای ما مفید واقع می‌شد.

 وی درباره حضور مربی خارجی تصریح کرد: همیشه مرغ همسایه غاز است. مربیان خوبی در ایران داریم که می توانند هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرند. مربیان خارجی خوبی داریم که حضور آنها برای بوکس ما می‌تواند نوید بخش آینده درخشانی برای بوکس باشد اما بایستی حداقل 4 یا 5 سال به مربی زمان داد تا بتواند سیاست های خود را به طور کامل در تیم ملی به نمایش بگذارد. با زمان کوتاه به هیچ عنوان به نتیجه نخواهیم رسید.

قهرمان اسبق آسیا درباره جایگاه بوکس ایران  در قاره صحبت کرد و گفت: واقعا جایگاه ما نهمی و دهمی آسیا نیست. ما باید جزو سه تیم نخست باشیم نه اینکه با یک برنز شانسی به کار خود پایان دهیم.

وی در ادامه افزود: حاج آقا ناطق نوری زحمات زیادی کشیدند اما متاسفانه با مشاوره هایس غلط که به ایشان داده شد باعث شد بعد از روزهای خوبی که بعد از بازگشایی مجدد بوکس در ایران داشتیم متاسفانه جایگاه تقریبا خوبمان را از دست بدهیم. ما روزی در پکن توانستیم به افتخارات زیادی دست پیدا کنیم اما حالا رفته رفته شرایط بدتر می شود. بزرگانی چون مرحوم کیارستمی، اصغر کاظمی، سیامک ورزیده و نوریان در کنار خود من و ... نسل سوخته بوکس بودیم. 15 سال فدراسیون در دست کسانی بود که اطلاعی از این رشته نداشتند. تیم به شرایط بدی دچار شد.

حالا هم باید متاسفانه از صفر شروع کنیم. باید از نو این ویرانه را بسازیم. کمتر از یک سال تا بازی های آسیایی جاکارتا باقیمانده است و بعید می دانم اتفاقی برای ما رخ دهد حداقل با این جوانهایی که جدید آمده اند. باید روی امثال روزبهانی و سجادی و مظاهری و دلاوری سرمایه گذاری کنیم و به مربیان داخلی چون احدی، سپهوند، امید رشید، رضا مهدی پور و ... اعتماد کنیم که مربیان با تکنیکی هستند.

شیری در پایان گفت: با این شرایط موجود ما نمی توانیم با مربی خارجی نتیجه بگیریم. حتی اگر فیلیکس سائون کوبایی که قهرمان 7 دوره از جهان و المپیک هم هست نمی‌تواند موفق شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز