خبرگزاری کار ایران

خادم: وجوه هزینه شده در اماکن ورزشی، به‌عنوان مالیات تلقی می‌شود

امیر رضا خادم گفت : با تلاش‌های وزیر ورزش و جوانان و تایید و همراهی نمایندگان محترم مردم در مجلس ، هزینه‌هایی که اشخاص حقیقی و حقوقی برای توسعه اماکن ورزشی دارند به عنوان مالیات تلقی می‌شود.

به گزارش ایلنا، امیر رضا خادم در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان از مصوبه مهم مجلس برای ورزش کشور خبرداد و گفت : بعد از تلاش زیاد این معاونت با حمایت وزیر ورزش و جوانان و تایید و همراهی نمایندگان محترم مردم در مجلس، هزینه‌هایی که اشخاص حقیقی و حقوقی برای توسعه اماکن ورزشی دارند به عنوان مالیات تلقی می‌شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان افزود : نمایندگان در نشست علنی امروز (اول دی‌ماه) مجلس در جریان بررسی جزییات لایحه برنامه ششم توسعه کشور ، با 147 رای موافق، با این بند الحاقی در لایحه موافقت کردند.

در بند الحاقی ماده هفت برنامه توسعه ششم کشور آمده است: وجوه هزینه‌هایی که توسط اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور احداث ، تکمیل و تجهیز فضاها ، اماکن و توسعه ورزش همگانی و یا به عنوان کمک به وزارت ورزش و جوانان پرداخت می‌شود با تایید این وزارتخانه به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی تلقی خواهد شد.

خادم درباره سابقه این موضوع گفت : این مصوبه در برنامه‌های سوم و چهارم توسعه کشور وجود داشت ولی در برنامه پنجم توسعه حذف شده بود و خوشبختانه در دولت یازدهم و با حمایت قاطع نمایندگان محترم مردم مجددا در برنامه ششم توسعه کشور تایید شد.

کد خبر : ۴۴۰۱۳۹