خبرگزاری کار ایران

در حاشیه برگزاری کنگره پزشکی ورزشی

سلطانی‌فر: جوان‌های با استعداد این سرزمین قادرند هر قله‌ای را فتح کنند

یازدهمین دوره کنگره پزشکی ورزشی با پیام وزیر ورزش و جوانان آغاز شد.

به گزارش ایلنا، مسعود سلطانیفر روز چهارشنبه در یازدهمین کنگره سراسری پزشکی ورزشی  در هتل المپیک تهران در پیامی که بر لزوم توجه جدی به علمی سازی ورزش تاکید داشت گفت: بر خلاف دو سه دهه قبل، امروز اهمیت این موضوع بر همه اهالی ورزش آشکار شده است و همگان سعی دارند برنامه‌های خود را بر پایه یک منطق علمی بنا نهاده و مسیر رسیدن به اهداف شان را هموارتر از گذشته کنند.

وی افزود: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی به خود می‌بالد که سنگرهای رشد علمی را یکی پس از دیگری تسخیر می‌کند و دستاوردهای خیره کننده کشور در زمینه‌های تخصصی، نشان می‌دهد که استعدادهای این سرزمین چنانچه به درستی هدایت شوند، قادرند هر قله‌ای را فتح کنند. 
وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: امروز مدعی افتخار آفرینی قهرمانان ورزشی در عرصه‌های بین المللی هستیم. قهرمانانی که بارها پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در آوردگاه‌های قاره‌ای و جهانی به اهتزاز درآورده‌اند.
سلطانی فر گفت: بی‌گمان برگزاری کنگره‌ها، همایش‌ها و سمینارهای علمی، چنانچه با خروجی عملیاتی مشخص و تعریف شده ای همراه باشد، می‌تواند گامی ارزشمند در جهت کشف و به فعل درآوردن استعدادهای بالقوه باشد و زمینه مناسبی برای توسعه ورزش فراهم سازد.
وی در ادامه این پیام افزود :در این میان پزشکی ورزشی به عنوان مبحثی که می‌تواند و باید طلایه دار علمی سازی ورزش باشد، با برگزاری کنگره‌هایی از قبیل یاریگیر واقعی ورزش کشور خواهد بود. 
وزیر ورزش با قدردانی از تلاش‌های برگزار کنندگان این کنگره ، اظهار امیدواری کرد: ورزش کشور با تلفیق واقعی و بنیادین علم و تجربه به شکوفایی برسد و توانمندی‌های نظام اسلامی در این عرصه نیز بیش از پیش نمایان شود. 
سلطانی فر گفت: باردیگر اهتمام جدی دولت تدبیر و امید برای رشد و توسعه همه جانبه ورزش کشور را یادآور می‌شوم و امیدوارم مجموعه ورزش بتواند از این نگاه حمایتی دولت، بهره لازم را ببرد.
این کنگره صبح امروز با حضور رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ، پزشکان و استادان و معاون فرهنگی آموزشی و پژوهشی در هتل المپیک تهران در حال برگزاری است.
در حاشیه کنگره هشت کارگاره تخصصی برپا می‌شود.

کد خبر : ۴۳۷۹۱۲