خبرگزاری کار ایران

سجادی: 2 ماه دیگر تکلیف پاداش قهرمانان مشخص می‌شود/ با حضور رئیس‌جمهور از تمامی مدال‌آوران سال 94 تجلیل خواهد شد

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش در حاشیه مجمع انتخاباتی فدراسیون ناشنوایان اظهار کرد: نهایتا تا 2 ماه آینده برنامه تجلیل از قهرمانان مشخص خواهد شد.

به گزارش ایلنا، نصرالله سجادی در پایان انتخابات ریاست فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان در خصوص تشکیل ستاد اجرایی بازی‌های آسیایی و المپیک اظهار داشت: این ستاد تشکیل می‌شود و طبق روال گذشته برنامه‌هایی را برای بازی‌های آسیایی و المپیک پیش‌رو در راستای حضور خوب و شایسته، خواهیم داشت، البته این موضوع شامل بازی‌های پاراآسیایی و پارالمپیک هم می‌شود.

وی در خصوص عملکرد نه‌چندان مناسب دو فدراسیون پایه دوومیدانی و شنا گفت: کمیته‌ای تحت عنوان رشته‌های مدال‌آور و پایه در وزارت ورزش و جوانان تشکیل شده است. 8 فدراسیون عضو آن هستند، ما از تمام فدراسیون‌ها خواسته‌ایم برنامه 4 سال آینده خود را به ما ارائه دهند و فعالیت‌های خود را نیز تعریف کنند. کارها با برنامه و طبق تعریفی که آنها کرده‌اند، پیش خواهد رفت و امیدوارم گام‌های مثبتی در این باره برداشته شود.

سجادی در خصوص تجلیل از قهرمانان خاطرنشان کرد: طی یکی‌ دو ماه آینده این موضوع نهایی خواهد شد و به زودی زمان آن را اعلام خواهیم کرد. این مراسم با حضور رئیس‌جمهور خواهد بود و از تمامی مدال‌آوران سال 94 تجلیل خواهد شد. هزینه برآورد شده برای این جوایز حدود 26 میلیارد تومان تخمین زده شده است.

وی در خصوص اینکه چرا در رشته‌های پایه خصوصا دوومیدانی استعدادهای خوبی در ورزش نداریم، گفت: موضوع استعدادیابی به صورت جدی 2 سال است که جلو می‌رود. این کار در فدراسیون دوومیدانی هم شروع شده است اما بحث استعدادیابی موضوعی نیست که یکی دو ساله از آن جواب بگیریم و در رشته دوومیدانی حدود 4تا 6 سال زمان نیاز است تا استعدادی ساخته شود.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش در خصوص بحث بازنشسته‌های ورزشی و اینکه تکلیف آنها چیست؟ گفت: 2، 3 رئیس فدراسیون بیشتر نیستند که شامل این موضوع می‌شوند، به جز آنهایی که در قانون ابلاغ شده است، 2،3 نفر شامل این قانون می‌شود. البته این قانون خرداد ماه اعلام شده است که بازنشسته‌ها به جز موارد استثنا نمی‌توانند در نهادها و سازمان‌های دولتی باشند. به هر حال به زودی جمع‌بندی نهایی را در خصوص این افراد خواهیم کرد.

کد خبر : ۴۳۴۴۸۳