خبرگزاری کار ایران

نباید به بودجه دولتی اکتفا کنیم

هاشمی: دغدغه فدراسیون‌ها را برطرف کرده‌ایم

معاون مالی وزیر ورزش از پرداختی جدید به فدراسیون‌ها ظرف 10 روز آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید مناف هاشمی در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، با اشاره به اهمیت حضور پرقدرت کاروان ورزشی ایران در بازی های المپیک ریو، حمایت وزارت ورزش و جوانان را با هدف رفع دغدغه فدراسیون های المپیکی عنوان کرد و از دو مرحله پرداخت تا قبل از بازی های المپیک خبر داد و گفت: چهارشنبه گذشته 6 میلیارد تومان به 14 فدراسیون المپیکی تخصیص یافت و تا ده روز آینده هم یک پرداختی دیگرصورت می گیرد.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان در ادامه ساختار پرداخت ها در عرصه ورزش را نظام‌مند خواند و افزود: در دولت تدبیر و امید حسابرسی‌ها و پرداخت‌ها در عرصه ورزش با شاخص‌های منطقی همراه  و آیین‌نامه ها نیز در این زمینه ملاک عمل بوده و حتی تشویق ها و پاداش ها هم در موعد مقرر انجام شده است.

هاشمی بودجه‌های دولتی را برای توسعه و پیشرفت ورزش کافی ندانست و تصریح کرد: بدون شک برای مدیریت در ورزش نباید فقط به بودجههای دولتی اکتفا کنیم به همین دلیل با هوشمندی، کوچک سازی وزارتخانه و خودگردانی فدراسیون ها را مدنظر قرار دادیم و در راستای تحقق آن حرکت کردیم.

وی ادامه داد: با وجود این دستور کار، در راستای تامین منابع مالی تلاشهای مان را کم نکردیم به طوری که در زمینه های عمرانی و جاری به ترتیب رشد 31 و 41 درصدی را رقم زدیم به همین دلیل رویکرد ما در راستای استفاده بهینه از منابع دولتی و برخورداری از حامیان مالی در فدراسیون ها، می تواند الگوی سایر دستگاه ها و نهادهای عمومی غیر دولتی نیز باشد.

معاون وزیر با تاکید بر ادامه برنامه های حمایتی در راستای خودگردانی مالی فدراسیونها خاطر نشان ساخت: در ورزش و در ابعاد مختلف همگانی، قهرمانی و عمرانی با بودجه یک هزار میلیارد تومانی بیش از دوهزار میلیارد تومان کار انجام شده؛ به طوری که میتوان آمار حدود دو و نیم برابری منابع دولتی را از اسپانسرینگ اعلام کرد.

مناف هاشمی تحقق هدف اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل رادر عرصه ورزش مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: اعتقاد داریم بخشی از اقتصاد مقاومتی صرفه جویی در منابع، مصرف درست و هزینه منطقی است که اصلا به نوعی درآمدزایی هم محسوب میشود به همین دلیل حسابرسی ها هم در جهت منفعت ورزش واستفاده بهینه به منظور بهره برداری بهتر با نظم و دقت خاص انجام می شود.

وی با اشاره به بازدیدهای میدانی که به منظور آگاهی از آخرین وضعیت کاروان ورزشی ایران از تیم های مختلف صورت می گیرد اظهار داشت: این بازدیدها به منظور حمایت از برنامه های آخر فدراسیون های المپیکی در راستای حضور قدرتمندانه ورزشکاران در المپیک ریو است تا با آگاهی ازمشکلات به رفع دغدغه های مالی آن ها بپردازیم و در صدد پشتیبانی از ورزشکاران هستیم که خوشبختانه تحقق یافته و دغدغه فدراسیون ها را برطرف کرده ایم.

هاشمی با اشاره به بازدیدهای امروز از دوچرخه سواری و قایقرانی شرایط المپیکیهای این دو رشته را مثبت ارزیابی کرد و با اشاره به بازدیدهایی که در روزهای گذشته از دیگر ورزشکاران المپیکی از جمله تنیس روی میز، کشتی، تکواندو و وزنه برداری داشته، وضعیت کلی کاروان ورزشی ایران برای حضور درالمپیک را رضایت بخش دانست و با تقدیر از تلاش شبانه روزی فدراسیون ها ابراز امیدواری کرد درخشش ورزشکاران ایران به حول وقوه الهی رخ دهد.

معاون مالی وزیر همچنین روند نصب صندلی ها در ورزشگاه آزادی را نیز مثبت خواند و اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش جدی که در حال انجام است روند صندلی گذاری در استادیوم فوتبال با خوبی پیش می رود و مشکل خاصی نیست؛ به همین دلیل تیم ملی می تواند در 11شهریورماه با حضور تماشاگران پرشور ایرانی اولین بازی مرحله مقدماتی جام جهانی را در این ورزشگاه انجام دهد.

 

کد خبر : ۳۹۰۶۸۵