خبرگزاری کار ایران

با حضور ۱۲ تیم ورزشی صورت گرفت

گشایش دومین دوره رقابت‌های ورزش‌های زورخانه‌ای قاره‌ی آفریقا در حبشه

asdasd
کد خبر : ۳۲۹۷۷۵

دومین دوره‌ی مسابقات قهرمانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی قاره آفریقا با برگزاری مراسم افتتاحیه در حبشه سابق (اتیوپی) گشایش یافت.

به گزارش ایلنا، مراسم افتتاحیه این رقابت‌ها با حضور محسن مهرعلیزاده رئیس Izsf، مقامات ورزشی دولت اتیوپی، کمیته ملی المپیک، سفیر جمهوری اسلامی ایران و تنی چند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و با حضور 12 تیم ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی قاره آفریقا روز دوشنبه 23 آذر در آدیس‌آبابا برگزار شد.

در این مراسم که با سخنرانی وزیر ورزش جمهوری دمکراتیک اتیوپی، مسئول ورزش اتحادیه آفریقا، رییس کنفدراسیون آفریقا و دکتر بحرینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در آدیس آبابا آغاز شد، محسن مهرعلیزاده، رییس فدراسیون بین المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی Izsf ضمن خوشامدگویی به تیم ملی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی اتیوپی که به خانواده Izsf پیوسته‌اند، تعالیم ورزش‌های زورخانه‌ای را با اعتقادات ملت خداگرای این کشور متناسب دانست و افزود: هدف این ورزش توسعه اخلاق فتوت برای تعمیق صلح و همکاری جهانی است.

وی اتیوپی را مرکز اتحادیه آفریقا و یاور ادیان توحیدی و اسلام خواند که دارای ظرفیت بالایی برای توسعه این ورزش است.

رئیس Izsf ضمن تشکر از دولت و ملت اتیوپی (حبشه) در میزبانی این دوره از مسابقات تاکید کرد: اتیوپی برای مدیریت و تقویت و توسعه این ورزش در قاره آفریقا مدنظر Izsf است و این به لحاظ قرابت این کشور با اسلام و ادیان توحیدی و ظرفیت بالای ورزش آن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز