خبرگزاری کار ایران

صدا و سیما به تعهداتش عمل نکرده؛

ترابیان: کمیته بازاریابی فدراسیون ها باید فعال شود / فوتبال در درآمدزایی پیشگام است

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۲۳۳

ما باید موانع و محدودیت های موجود در عرصه بازاریابی را شناسایی و زمینه را برای تقویت آن فراهم کنیم در این میان صدا و سیما نیز نقش مهمی دارد.

مدیر اجرایی هم اندیشی الزامات و اقدامات بازاریابی ورزشی در ایران با تاکید بر این که عمده درآمد حامیان مالی از طریق فضای مجازی است، گفت: فدراسیون ها باید مسئول بازاریابی فعال برای درآمد زایی و خودکفا شدن داشته باشند.

به گزارش ایلنا، عباس ترابیان در نشست هم اندیشی الزامات و اقدامات بازاریابی ورزشی در ایران که در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، افزود: کمیته ای به همین منظور در این وزارتخانه و از سوی معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای به منظور درآمدزایی و خودکفا شدن فدراسیون ها تشکیل شده است.

وی افزود: اعضای این کمیته متشکل از معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای، معاون پارلمانی و امور استانها، رئیس فدراسیون والیبال، اسکیت و اتومبیلرانی و دو نفر از استادان رشته بازاریابی هستند که این مجموعه با هدف تقویت درآمدزایی برای فدراسیون ها فعالیت می کند.

وی ابراز امیدواری کرد که این کمیته بتواند فضا را برای تقویت درآمدزایی فدراسیون های ورزشی بیش از پیش فراهم کند و در این زمینه باید مسئولان بازاریابی فدراسیون ها نیز بیشتر فعال باشند.

وی ترغیب و تشویق فدراسیون ها و باشگاه های ورزشی برای ورود به خصوصی سازی و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، ایجاد شرایطی مناسب به منظور آشنا سازی فدراسیون ها و باشگاه های ورزشی با امر بازاریابی و ایجاد درآمدزایی و همچنین ایجاد فضای مناسب و حقیقی با هدف آشنایی و رایزنی فدراسیون ها و باشگاه ها با شرکت های تحقیقاتی و حامیان مالی را از مهمترین اهداف این هم اندیشی برشمرد.

مدیر اجرایی هم اندیشی الزامات و اقدامات بازاریابی ورزشی در ایران در عین حال افزود: به همین منظور شنبه آینده(۹ اسفند) گردهمایی با همین عنوان و با حضور وزیر ورزش و جوانان و معاونان این وزارتخانه، رئیسان فدراسیون ها، مسئولان کمیته های بازاریابی فدراسیون های ورزشی، مدیران باشگاه های لیگ برتری، صدا و سیما و حامیان مالی و شرکت های تبلیغاتی در حوزه ورزش در هتل آکادمی تهران برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این گردهمایی ۵ کارگاه با عناوین منابع و ظرفیت بازاریابی ورزشی، منابع و محدودیت های بازاریابی ورزشی در ایران، الزامات و اقدامات موثر بازاریابی ورزشی در فدراسیون ها، حامیان و ذینفعان بازاریابی ورزشی و همچنین رسانه ها و بازاریابی ورزشی تشکیل می شود.

ترابیان با اشاره به این که تعامل بین فدراسیون های ورزشی، باشگاه های لیگ برتری، حامیان مالی فعال ورزشی و شرکت های تبلیغاتی هدف نهایی نشست هم اندیشی اقدامات و الزامات بازاریابی ورزش ایران است را تشکیل می دهد، گفت: فدراسیون ها باید برای خودکفا شدن و رهایی از بودجه دولتی، ساختار بازاریابی داشته باشند.

دبیر کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال با تاکید بر این که فدراسیون ها در بخش درآمدزایی ورزش کشور نقش مهمی را دارند، گفت: ما باید موانع و محدودیت های موجود در عرصه بازاریابی را شناسایی و زمینه را برای تقویت آن فراهم کنیم در این میان صدا و سیما نیز نقش مهمی دارد.

ترابیان در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا در این گردهمایی در مورد واگذاری باشگاه های استقلال و پرسپولیس که تاکنون خریداری برای آنها اعلام نشده است بحثمی شود یا خیر توضیح داد: گام های اولیه در ارتباط با کمیته بازاریابی برای فروش این دو باشگاه از سوی وزارت ورزش و جوانان برداشته شده است اما هنوز در این زمینه موردی مطرح نشده است.

وی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری درمورد مشکلات مالی وزارت ورزش با صدا و سیما گفت: ورزش کشور و صدا و سیما نوع کارشان درآمدزایی است و به نوعی این دو مکمل یکدیگرند. تعرفه های بخش لیگ برتری در رشته های مختلف متفاوت است و این موضوعی است که در همه جای دنیا وجود دارد اما متاسفانه در کشور ما هنوز نتوانستیم این مطلب را تفهیم کنیم.

دبیر کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال ادامه داد: اولین درآمدزایی که در یکی از فدراسیون های ورزشی کشور صورت گرفت متعلق به فوتبال بود که در سال ۱۹۹۸ با شرکت سروش صورت گرفت. در آن مقطع زمانی سالانه ۶۰ میلیون تومان به فدراسیون داده شده که این حرکت نوینی شد که حامیان مالی خارجی وارد عرصه شدند و پس از آن در بعد درآمدزایی با سیر صعودی رو به رو شدیم.

ترابیان افزود: در زمان ریاست عزت الله ضرغامی در صدا و سیما به توافقاتی رسیده ایم تا رقمی از بابت حق پخش تلویزیونی مسابقات پرداخت شود که هنوز این اتفاق نیفتاده است که امیدوارم این رقم پرداخت شود.

وی با بیان اینکه باشگاه های پرسپولیس و استقلال بیش از ۵۰ میلیون مخاطب در کشور دارند گفت: ما نیز باید از طریق رسانه ملی خواسته های مخاطبان را برآورده کنیم که این طبیعتا باید همراه با درآمدزایی باشد.

دبیرکمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال یادآور شد که عمده درآمدحامیان مالی از طریق فضای مجازی صورت می گیرد و فدراسیون فوتبال هم عمده درآمدش از طریق فضای مجازی است.

ترابیان درعین حال افزود: یکی از برنامه های ساختاری که به آن توجه داریم موضوع برندسازی است که این نیز مستلزم فرهنگ سازی است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در بخش ورزش زنان ما با مشکل حامیان مالی و یا همان بازاریابی مواجه هستیم، توضیح داد: موضوع ورزش بانوان برای ما و وزارت ورزش و جوانان مهم است اما ما محدودیت هایی نیز داریم ولی خوشبختانه این محدودیت ها باعثنشده تا ورزش زنان در ارتباط با موضوع برندسازی و جذب حامیان مالی دچار ضعف شود اما در این گردهمایی این موضوع نیز مطرح می شود.

دبیر کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد که تاکنون از سوی وزارت ورزش و وجوانان در موضوع بازاریابی فدراسیون ها به ویژه فدراسیون فوتبال دخالتی نداشته است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برخی از حامیان مالی از ضمانت لازم نسبت به تعهدات خود برخوردار نیستند، گفت: به عنوان نمونه شرکت ال خودرو زمانی خود را به عنوان حامی مالی فدراسیون فوتبال مطرح کرد ولی به تعهدات خود عمل نکرد. این موضوع همچنان از سوی فدراسیون فوتبال در حال پیگیری است که البته این موارد برای ما تجربه ای شد تا در موقع لزوم دقت های لازم را داشته باشیم. در حال حاضر شرکت فناپ که حامی مالی فدراسیون فوتبال است با ضمانت بانک پاسارگاد فعالیت می کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز