خبرگزاری کار ایران

فعلا سرمربی تیم ملی نداریم؛

حسینی: کسی از من هم تقدیر نکرد / فدراسیون پاداش روزبهانی را خواهد داد

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۴۹۰

بعد از قهرمانی روزبهانی در لیگ نیمه حرفه ای در بلغارستان، مسئولان برگزاری مسابقات، بخشی از جایزه وی را به حساب فدراسیون ایران واریز کردند که ما هم این مبلغ را به روزبهانی دادیم.

نایب رئیس فدراسیون بوکس گفت: فدراسیون جهانی اعتراض ما را بررسی می کند، اما نتیجه خاصی به دست نمی آید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تیم ملی بوکس ایران که با ۸ بوکسور به قزاقستان سفر کرده بود، روز سه شنبه به کشور بازگشت. براساس برنامه قبلی، ملی پوشان کشورمان قرار بود علاوه بر تمرینات ۸ روزه در آلماتی، در تورنمنتی ۴ جانبه با تیم های: روسیه، ازبکستان و قزاقستان شرکت کنند که به دلیل عدم سفر بوکسورهای روس و ازبک به آلماتی، این مسابقات لغو شد و به همین دلیل، تیم ایران پس از پایان تمرینات مشترک با بوکسورهای قزاقستان، به کشور بازگشت. در همین رابطه، فدراسیون بوکس ایران با ارسال نامه ای به فدراسیون جهانی، مراتب اعتراض خود را به آیبا اعلام کرده که البته روح الله حسینی آن را بدون نتیجه می داند.

حسینی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره اعتراض ایران به فدراسیون جهانی بوکس اظهار داشت: نامه ما حالت شکایت ندارد چون این تیم های روسیه و ازبکستان بودند که بد قولی کردند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا فدراسیون جهانی بوکس به اعتراض ایران رسیدگی می کند یا نه، تصریح کرد: خیر، آیبا هم رسیدگی خاص نمی کند چون این مشکل از جانب تیم های روسیه و ازبکستان ایجاد شد.

رئیس کمیته فنی فدراسیون بوکس در مورد اردوی مشترک تمرینی در قزاقستان، افزود: با این که بوکسورهای روس و ازبک به قزاقستان نیامدند، اما بچه ها کار خودشان را انجام دادند و با تیم قزاقستان تمرینات خوبی برگزار کردند. هرچند که اگر تیم های روسیه و ازبکستان می آمدند، اردو و مسابقات خوبی را شاهد می بودیم.

اخیرا در برخی رسانه ها از علیرضا استکی به عنوان سرمربی تیم ملی بوکس یاد می شود، در حالی که اکبر احدی سرمربی تیم ملی است. حسینی در این باره نیز خاطر نشان کرد: در حال حاضر، سرمربی نداریم، بلکه ۲ تیم مشغول تمرین هستند که مربی یکی از آنها استکی و مربی تیم دیگر احدی است. انشاءالله بعد از تعطیلات عید نوروز، یک تیم ملی واحد تشکیل می شود که سرمربی آن هم معرفی خواهد شد.

نایب رئیس فدراسیون بوکس در ادامه و در پاسخ به این پرسش که آیا مسابقات بین المللی بوکس در آبادان بالاخره برگزار می شود یا نه، گفت: مشکل اصلی بر سر راه برگزاری این رقابت ها، گرد و غبار استان خوزستان است که امیدوارم در روزهای آینده این مشکل برطرف شود تا بتوانیم این تورنمنت را برگزار کنیم.

وی همچنین در مورد ۷ تیمی که برای شرکت در این مسابقات اعلام آمادگی کرده اند، یادآور شد: ببینید ما برای ۱۰ کشور، دعوتنامه فرستاده ایم که تا الان ۷ کشور اعلام آمادگی کرده اند. البته آنها به صراحت هم نگفته اند که می آیند. ولی احتمالا تورنمنت حصر آبادان، با حضور چند تیم خارجی برگزار خواهد شد.

بوکسور المپیکی ایران در المپیک ۲۰۰۰ سیدنی به انتقادات اخیر احسان روزبهانی ملی پوش کشورمان که موفق به کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو برزیل شده اشاره کرد و اظهار داشت: اولا این که ما بابت کسب سهمیه روزبهانی بسیار خوشحالیم و از او تشکر می کنیم. اما به نظرم، این موفقیت بیشتر برای خود احسان اهمیت دارد.

وی افزود: بعد از قهرمانی روزبهانی در لیگ نیمه حرفه ای در بلغارستان، مسئولان برگزاری مسابقات، بخشی از جایزه وی را به حساب فدراسیون ایران واریز کردند که ما هم این مبلغ را به روزبهانی دادیم. البته مقداری از این جایزه، متعلق به مربیان وی است.

رئیس کمیته فنی فدراسیون بوکس ادامه داد: خود من ۱۴ سال پیش موفق شدم سهمیه المپیک ۲۰۰۰ سیدنی را بگیرم. آن زمان هیچ کس از من تقدیر نکرد، اما من هم حرفی نزدم و انتقادی نکردم.

حسینی با بیان این که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باید از روزبهانی تقدیر کنند، گفت: حاج ناطق نوری قبلا هم اعلام کرده بود که هر بوکسوری بتواند سهمیه المپیک بگیرد، ۱۰ میلیون تومان به او پرداخت خواهد کرد که این کار را در مورد ۴ بوکسوری که سهمیه المپیک ۲۰۱۲ لندن را گرفتند عملی کرد.

وی تصریح کرد: الان هم حاج آقا، پاداش احسان را می دهد، اما به دلیل انتقادات و حتی کم لطفی های روزبهانی، این کار به تعویق می افتد. هرچند که در نهایت، فدراسیون این کار را انجام خواهد داد.

نایب رئیس فدراسیون بوکس در پایان، در خصوص بیماری احمد ناطق نوری و این که پزشکان به وی استراحت مطلق داده اند، یادآور شد: حاج آقا از ناحیه کمر، دچار بیماری شده و به همین دلیل، پزشکان به ایشان توصیه کرده اند استراحت مطلق داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز