خبرگزاری کار ایران

خاستگاه کشتی‌آیینی ایران است؛

میرزاپور: راه برای افتخارآفرینی کشتی‌پهلوانی در عرصه‌های بین المللی باز شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۴۳۸

همین که فدراسیون‌کشتی برای توسعه و حمایت از این رشته وارد عمل شده سبب پیشرفت این رشته و جا افتادن آن در بین کشورهای صاحب کشتی خواهد شد.

کشتی‌گیر پرافتخار خراسانی پس از کسب سکوی سوم مسابقات کشتی پهلوانی جام تختی از کیفیت اجرای مسابقات ابراز رضایت کرد.

به گزارش ایلنا، احمد میرزاپور گفت: در دور اول، دوم و سوم مسابقات مقابل حریف ارمنستانی، کامران دونلو از خراسان‌شمالی و نماینده کشور هند با ضربه فنی به برتری رسیدم و در کشتی چهارم متاسفانه مغلوب امیر محمدی از خراسان‌شمالی شدم و به گروه بازنده‌ها رفتم.

وی ادامه داد: پس از آن با اودیگادزه از گرجستان کشتی گرفتم و با ضربه‌فنی وی را مغلوب کردم و در دیدار سوم، پنجمی جیورجی، کشتی‌گیر گرجستانی را نیز ضربه فنی کردم و به مقام سوم این مسابقات دست یافتم.

پهلوان اول کشور در سال ۹۲ با ابزار رضایت از برگزاری اولین دوره مسابقات کشتی‌پهلوانی بصورت بین‌المللی گفت: گشایش دروازه‌های جهانی به سوی این کشتی‌آیینی، راه را برای کسب افتخارات بیشتر برای ورزش کشور فراهم می‌کند و با توجه به اینکه خواستگاه اصلی این رشته، ایران است می‌توانیم به کسب مدال‌های رنگارنگ در این رشته امیدوار باشیم.

وی خاطرنشان کرد: کشتی‌پهلوانی به لحاظ استفاده از فنون زورخانه‌ای دارای جذابیت و زیبایی بسیاری است لذا ترغیب ورزشکاران سایر رشته‌ها و کشورها به فعالیت در این رشته کار سختی نیست و همین که فدراسیون‌کشتی برای توسعه و حمایت از این رشته وارد عمل شده سبب پیشرفت این رشته و جا افتادن آن در بین کشورهای صاحب کشتی خواهد شد.

میرزاپور مقام سوم مسابقات جام یادگار امام(ره)، مقام سوم مسابقات کشتی‌آزاد جوانان جهان، قهرمانی مسابقات کشتی پهلوانی ۲۰۱۴ لرستان و کسب بازوبند پهلوانی در سال ۹۲ را در کارنامه خود دارد.

سی و پنجمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد، فرنگی و کشتی پهلوانی جام جهان پهلوان تختی روزهای ۲۳ و ۲۴ بهمن ماه با حضور تیم‌هایی از کشورهای ایران، آمریکا، ارمنستان، گرجستان، جمهوری آذربایجان، قرقیزستان، کره‌شمالی، چین، هند، بنگلادش، بلغارستان، مصر، اوکراین، تونس، عراق و پاکستان در سالن امام خمینی(ره) کرمانشاه برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز