خبرگزاری کار ایران

اسدی هم اظهار بی‌اطلاعی کرد؛

استعفای کفاشیان و صف منتظران / مناقشه‌‌ نامحسوس پشت‌خاکریز سئول

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۷۶۲

به گفته عابدینی طبق نمودار شاید عمر ورزشی کفاشیان در فدراسیون‌فوتبال درحال اتمام است، اما تا آخر این دوره وجاهت قانونی دارد و هیچ‌کس نمی‌تواند او را بدون‌دلیل موجه برکنار کند…

در شرایطی که موج تغییرات در فدراسیون فوتبال تا رده‌های بالایی فدراسیون رسوخ کرده، این روزها رأس هرم مدیریتی فدراسیون متزلزل‌تر از هر زمان دیگری است و پس از ناکامی تیم ملی در جام ملت‌ها هر لحظه این احتمال می‌رود که کفاشیان از ریاست فوتبال کناره‌گیری کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی کفاشیان تغییرات خود را از ابتدای دی‌ماه آغاز کرد و حتی حاضر شد از نزدیک‌ترین افراد به خود طی ۷ سال مدیریتش هم عبور کند. خیلی‌ها چنین تلقی کردند که رئیس خنده روی فوتبال، برای ماندن خود حاضر به پذیرفتن چنین تغییراتی شده و او در انجام تغییرات تصمیم گیرنده نیست و این استقلال فدراسیون را خدشه دار می‌کند، ولی کفاشیان همواره بر لزوم این تغییرات تاکید کرد و آن را برای مجموعه تحت مدیریتش لازم و ضروری دانسته تا بواسطه این تغییرات، فضای مدیریتی فوتبال کشور تغییر کند.

رئیس فدراسیون فوتبال ششم دی‌ماه با کنار گذاشتن فریده شجاعی نایب رئیس امور بانوان این فدراسیون به طور رسمی کلید تغییرات را چرخاند و نفر بعدی در این تغییرات احمد هاشمیان رئیس کمیته پزشکی بود و او تنها به فاصله یک روز پس از برکناری شجاعی یعنی هفتم دی‌ماه از فدراسیون فوتبال رفت. یک هفته بعد محمدهادی آیت‌الهی از ریاست کمیته‌فنی و توسعه خداحافظی کرد تا نوبت به حساس‌ترین پست در فدراسیون یعنی دبیرکلی برسد.

مهدی محمد نبی دبیرکل وقت فدراسیون اوایل هفته گذشته با انتشار بیانیه‌ای بعد از سال‌ها حضور در فدراسیون جای خود را به علیرضا اسدی داد، اما این پایان تغییرات نبود و محمد اسلامیان هم به عنوان نایب رئیس اول فدراسیون کار خود را آغاز کرد و جانشین آیت‌اللهی شد.

با آغاز تغییرات در فدراسیون کارشناسان معتقد بودند این تغییرات ناشی از فشار وزارت‌ورزش بوده و تا رأس هرم فوتبال ادامه خواهد داشت، اما وزارتی‌ها اعلام کردند در کار فدراسیون دخالت نمی‌کنند و مجمع در این باره تصمیم‌گیرنده است.

سجادی هم به عنوان معاون وزیر با قدرت هرگونه دخالت در امور داخلی فدراسیون‌فوتبال را رد کرده و اظهار داشته که نقش نظارتی ما نسبت به تمامی فدراسیون‌ها وجود دارد، ولی با توجه به نوع اساسنامه فدراسیون‌فوتبال این نظارت نسبت به فدراسیون‌فوتبال کمرنگ‌تر هم هست. وی همچنین با رد استعفای کفاشیان می‌گوید: «چنین استعفایی به دست ما نرسیده است».

همچنین امیر عابدینی هم معتقد است، وزارت‌ورزش به رغم اینکه گفته می‌شود در برکناری‌های فدراسیون فوتبال نقش دارد، در این برکناری‌ها بی‌طرف بوده و تغییرات به دستور مسئولان این وزارتخانه انجام نشده است.

در همین حال دبیرکل جدید فدراسیون فوتبال هم در گفت‌وگوی کوتاهی با خبرنگار ورزشی ایلنا از استعفای کفاشیان اظهار بی‌اطلاعی کرد.

او می‌گوید: در این زمینه چیزی نشنیده‌ام.

با این وجود به گفته عابدینی طبق نمودار شاید عمر ورزشی کفاشیان در فدراسیون‌فوتبال درحال اتمام است، اما تا آخر این دوره وجاهت قانونی دارد و هیچ‌کس نمی‌تواند او را بدون‌دلیل موجه برکنار کند و یا خودش بدون دلیل عنوان کند اگر فرد کاربلدی آمد حاضر است کار را به او واگذار کند. مجمع در این باره تصمیم‌گیری می‌کند، از این رو او موظف است تا پایان دوره مدیریتش درخدمت فوتبال باشد و به کارش ادامه دهد.

به هر حال به نظر می‌رسد صف منتظران استعفای مرد نخست فوتبال ایران چندان کوتاه مختصر نیست و عده‌ای به شدت منتظر این اتفاق هستند تا اصل تغییرات را در رأس هرم فدراسیون شاهد باشند؛ مناقشه ای نامحسوس بر سر صندلی محسوس سئول که بیش از هر ورزش دیگری در دنیای امروز به چشم می آید و در ایران هم با احترام به همه رشته ها، فوتبال حرف اول و آخر را می زند و به همین دلیل مشتریان صندلی سئول هم کم نیستند تا این همای بخت بر شانه آنها هم بنشیند، حتی برای مدتی و به هر قیمیتی!

با این حال نه کفاشیان با وجود چندین بار اعلام شفاهی، تمایل چندانی به رفتن دارد و نه در اعضای مجمع خیز بلندی برای تغییر در صندلی ریاست پر تنش ترین فدراسیون ایران دیده شده، با این تفاسیر منتظران رئیس باید همچنان دلخوش به آینده‌ای باشند که ممکن است تا پایان دوره ۸ ساله کفاشیان هم تداوم داشته باشد…

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز