خبرگزاری کار ایران

به دلیل مشارکت در پرونده پولادی؛

انتقاد ۲ نماینده مجلس از فدراسیون‌فوتبال / نیروی‌انتظامی و دستگاه‌قضایی باید حساس باشند

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۶۲۹

اینکه بازیکنی صرفا به خاطر عقد قرارداد با یک باشگاه خارجی با استفاده از کارت پایان خدمت جعلی به ادامه بازی در آن باشگاه بپردازد هیچ توجیه قانونی ندارد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: فدراسیون‌فوتبال به علت آماده‌کردن تمهیدات جهت حضور پولادی در بازی‌های جام‌ملت‌های آسیا و عدم بازگرداندن وی به کشور می‌تواند از سوی دستگاه قضایی مورد پیگرد قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، محمد علی اسفنانی با اشاره به عدم بازگشت مهرداد پولادی به کشور و احتمال پناهنده‌شدن وی به کشور قطر، گفت: جعلی‌بودن کارت پایان‌خدمت و عدم گذراندن خدمت‌سربازی جرم است که بر اساس آن می‌توان فرد را مورد پیگرد قانونی قرار داد.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس در ادامه با بیان اینکه پیگیری نکردن عدم بازگشت پولادی به کشور ضایع کردن حقوق ملت به حساب می‌آید، گفت: اینکه بازیکنی صرفا به خاطر عقد قرارداد با یک باشگاه خارجی با استفاده از کارت پایان‌خدمت جعلی به ادامه بازی در آن باشگاه بپردازد هیچ توجیه قانونی ندارد.

وی در ادامه با بیان اینکه لازم است پولادی از سوی دستگاه‌قضایی به عنوان سرباز فراری مورد پیگرد قرار گیرد، عنوان کرد: قطعا استفاده از سند جعلی فرد را مورد تعقیب قانونی قرار خواهد داد و تعهد به یک باشگاه خارجی نمی‌تواند دلیلی بر عدم بازگشت باشد. اگر روشن شود فدراسیون‌فوتبال در عدم بازگشت پولادی به کشور نقشی داشته نیز می‌تواند به عنوان مجرم محسوب شود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس خاطرنشان کرد: در هر صورت فدراسیون‌فوتبال مقدمات حضور مهرداد پولادی را در مسابقات جام ملت‌های آسیا آماده کرده، لذا باید مقدمات ورود وی به کشور جهت گذراندن خدمت‌سربازی را نیز مهیا می‌کرد که به علت عدم بازگشت وی به ایران، دستگاه قضایی می‌تواند به عنوان معاونت در جرم این فدراسیون را مورد پیگرد قرار دهد.

فدراسیون فوتبال باید پاسخگو باشد

همچنین سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس نیز در این زمینه گفت: نیروی انتظامی و دستگاه قضایی باید نسبت به بازگشت بازیکن متخلفی که با کارت پایان خدمت جعلی در عرصه فوتبال ملی و بین المللی فعالیت می کند حساس باشد.

محمد جواد نظری مهر با انتقاد از عدم پیگیری ورود مجدد بازیکن ایرانی با کارت جعلی پایان خدمت به قطر از سوی مراجع قضایی، گفت: در کنار اینکه مراجع قضایی باید به دنبال بازگشت پولادی به کشور باشند باید برای این دسته افراد خاطی جریمه‌های نقدی نیز در نظر بگیرند.

نماینده مردم بندر گز، بندر ترکمن و کردکوی در مجلس در ادامه با بیان اینکه عدم پیگیری دستگیری پولادی و مهیا کردن تمهیدات ورود وی به کشور ظلم در حق سایرین است، گفت: اگر طبق قانون با عوامل صدور کارت پایان خدمت جعلی و بازیکنانی که از این کارت ها استفاده کرده اند برخورد نشود، حس بی اعتمادی مردم نسبت به اجرای قانون در جامعه شکل خواهد گرفت.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه دستگاه قضایی باید جلوی بی عدالتی را خصوصا درباره افراد مشهوری که به نحوی الگویی برای سایر جامعه محسوب می‌شوند، بگیرد به خانه ملت گفت: نیروی انتظامی و دستگاه قضایی باید نسبت به بازگشت بازیکن متخلفی که با کارت پایان خدمت جعلی در عرصه فوتبال ملی و بین المللی فعالیت می کند حساس باشد.

نظری‌مهر در ادامه با اشاره به عدم اهمیت فدراسیون فوتبال نسبت به بازگشت مهرداد پولادی که هم اکنون در باشگاه الشحانیه قطر بازی می‌کند، عنوان کرد: از آنجایی که از طرف فدراسیون فوتبال اهمال صورت گرفته، این فدراسیون باید نسبت به این موضوع پاسخگو باشد و جریمه پرداخت کند.

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: لازم است عواملی که در نیروی انتظامی و سازمان وظیفه عمومی باعثصدور کارت های پایان خدمت جعلی شدند نیز مجازات شوند چرا که ممکن است حتی در حال حاضر نیز در این سازمان مشغول انجام کارهای غیرقانونی از این قبیل باشند.

مهرداد پولادی، ملی‌پوش ایرانی که یکی از فوتبالیست‌های دارای کارت پایان خدمت جعلی است، چندی قبل از طریق رایزنی‌های فدراسیون‌فوتبال و وزارت‌ورزش با سازمان نظام وظیفه عمومی اجازه حضور در بازی‌های جام ملت‌های آسیا را به شرط بازگشت به ایران و گذراندن خدمت‌سربازی را یافت؛ این در حالی است که بعد از اتمام این بازی‌ها و عدم صعود تیم ملی به مرحله نهایی بدون توجه به شروط از پیش تعیین شده به قطر بازگشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز