خبرگزاری کار ایران

هفته‌سیزدهم لیگ‌برتر والیبال؛

پایان‌خوش برای والیبالیست‌های نوجوان / بازی‌ مرگ و زندگی در گروه‌نخست

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۵۷۶

این هفته تیم‌های میزان و شهرداری‌ارومیه که به ترتیب صدرنشین گروه‌های اول و دوم به حساب می‌آیند، استراحت دارند. به این ترتیب جدال تیم‌های دوم جدول برای صعود به مرحله‌بعدی در این هفته به اوج خود می‌رسد.

هفته سیزدهم لیگ‌برتر والیبال‌ایران، فردا چهارشنبه با انجام ۴ دیدار به پایان می‌رسد. در مهمترین مسابقه گروه نخست، این هفته شهرداری‌تبریز میزبان پیکان‌تهران است و دیدار تیم‌های ارتعاشات‌صنعتی و تعاون‌گنبد در حالی برگزار می‌شود که شاگردان محمد وکیلی در ‌اندیشه دومین پیروزی این فصل خود هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هفته ششم دور برگشت لیگ‌برتر والیبال ایران، جام زند‌ه‌یاد حسین معدنی در حالی فردا برگزار می‌شود که این هفته تیم‌های میزان‌خراسان و شهرداری‌ارومیه که به ترتیب صدرنشین گروه‌های نخست و دوم به حساب می‌آیند، استراحت دارند. به این ترتیب جدال تیم‌های دوم جدول برای صعود به مرحله‌بعدی در این هفته به اوج خود می‌رسد.

شهرداری تبریز - پیکان تهران؛دیدار مرگ و زندگی
بدون شک دیدار پیکان و شهرداری در سالن شهید اقدمی تبریز، مهم‌ترین دیدار گروه اول لیگ برتر والیبال ایران است. پیکان که دیدار رفت را در تهران با نتیجه ۳ بر ۲ به حریف واگذار کرده، ‌ فردا در صورت پیروزی جای میزان خراسان را در صدر جدول می‌گیرد. شاگردان اکبری با کسب ۲ امتیاز از این دیدار هم پیشاهنگ گروه اول می شوند. در طرف مقابل شهرداری‌ هم در صورت کسب ۳ امتیاز این دیدار، جای پیکان را در رده دوم جدول می‌گیرد. بازگشت محمد موسوی به ترکیب پیکان می‌تواند برگ برنده این تیم در تبریز باشد. عادل بناکار، سرمری شهرداری تبریز هم به خوبی می‌داند، این دیدار حکم مرگ و زندگی را برای تیم‌اش صادر می کند و امیدوار است با حمایت تماشاگران خونگرم تبریزی، برابر تیم ‌آماده پیکان به یک نتیجه خوب برسد.

ارتعاشات صنعتی – تعاون گنبد؛خیز نوجوانان برای دومین پیروزی
شاگردان محمد وکیلی هفته گذشته با نمایشی تحسین‌برانگیز، در حالی‌که ۲ بر یک مقابل شهرداری زاهدان عقب بودند و گیم سومرا هم با نتیجه ضعیف ۲۵ بر ۸ و با اختلاف ۱۷ امتیاز به میزبان واگذار کرده‌ بودند، در گیم‌ چهارم شهرداری را شکست دادند تا نخستین امتیاز این فصل را دشت کنند. آ‌ن‌ها با روحیه بالا گیم پنجم را هم از حریف گرفتند تا نخستین پیروزی مقابل نام ارتعاشات صنعتی ثبت شود. حالا نوجوانان ملی‌پوش ایران در گام آخر در سالن خانه والیبال میزبان تعاون گنبد هستند. از ‌آنجا که تعاون با ۶ امتیاز در رده ششم جدول قرار گرفته و برد و باخت این مسابقه تاثیری در سرنوشت این تیم ندارد، بازیکنان ارتعاشات می‌توانند با روحیه بالایی که از برد هفته گذشه به دست آورده‌اند، برابر گنبدی‌ها هم به برتری برسند.

جواهری گنبد - شهرداری زاهدان؛کورسویی برای حضور در مرحله حذفی
شکست دور از ذهن شاگردان جبار قوچا‌نژاد برابر ارتعاشات صنعتی امیدهای این را برای صعود به دیدار پلی‌اف کمرنگ‌تر از همیشه کرد. هرچند شکست ۳ بر صفر جواهری برابر پیکان، امید زاهدانی‌ها را زنده نگه داشت اما حالا چیزی شبیه معجزه می‌تواند شهرداری را به پلی‌اف بفرستد. آن‌ها باید ۳ بر صفر و با فاصله امتیازی زیاد جواهری را در گنبد شکست دهند که این کار تقریباً غیرممکن به نظر می‌رسد. شهرداری در دو رفت هم در ۳ گیم متوالی به جواهری در زاهدان باخت تا کمتر کسی به یک اتفاق غیرمنتظره در بازی فردا فکر کند. جواهری فردا برای مسجل شدن صعودش به پلی‌اف تنها یک امتیاز از این بازی خانگی می‌خواهد.

سایپاالبرز – مهرپارس کرج؛شیرازی‌ها به دنبال نخستین امتیاز
سایپایی‌ها که با ۱۰ امتیاز در رده پنجم جدول قرار گرفته و با آلومینیوم هم امتیاز است در صورت تکرار نتیجه دیدار رفت(پیروزی با کسب ۳ امتیاز) جایگاه خود را در این رتبه تثبیت می‌کنند و دیدار وزارت دفاع و آلومینیوم المهدی، عملاً تاثیری در سرنوشت‌ کرجی‌ها ندارد. شیرازی‌ها هم که تا هفته سیزدهم موفق به کسب امتیاز نشده‌اند، نمی‌خواهند لیگ را دست خالی ترک کنند. شاگردان شهنازی قطعأ همه تلاش‌شان را به کار می‌بندند تا تنها تیم بدون امتیاز لیگ برتر لقب نگیرند. به هرحال این دیدار هم جذابیت‌های خاص خود را دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز