خبرگزاری کار ایران

مدیریت ورزش حق بخش‌خصوصی است؛

نجف‌نژاد: نگران سرنوشت واگذاری سرخابی‌ها هستم / بخش‌خصوصی در رقابت با دولت شکست می‌خورد

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۷۳۱

با وجود اینکه تلاش می‌کنیم واگذاری‌هایی در چارچوب قانون صورت گیرد اما متاسفانه با کلاه‌شرعی، بنگاه اقتصادی یا باشگاه‌ها از دولت به بخش شبه دولتی داده می‌شود و به قولی از این جیب به آن جیب می‌کنیم.

رئیس‌فراکسیون ورزش مجلس با انتقاد از فساد در ورزش به خصوص ورزش فوتبال گفت: هرجا پول بدون نظارت هزینه شود، فساد شکل می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، مقداد نجف‌نژاد با تاکید بر اینکه باید جلوی فساد در ورزش را گرفت، اظهار داشت: متاسفانه برای هزینه‌کرد در بخش‌های مختلف به ویژه ورزش، کف و سقفی در نظر گرفته نمی‌شود. فدراسیون و دولت باید باشگاه‌ها را ملزم به هزینه کردن مبلغ مشخصی کنند تا فساد شکل نگیرد.

نماینده مردم بابلسر در مجلس ادامه داد: اما متاسفانه دولت آغاز کننده این کار نیست و این اقدام را به دیگران محول می‌کند. این رویه درست نیست و باید دولت پیشگام در این زمینه باشد. البته اعتقاد داریم همه نهادها باید نسبت به برچیده شدن فساد در جامعه گام بردارند اما اگر روند سرمایه‌گذاری درست نباشد، سرمایه‌گذاران تمایلی به حضور در عرصه‌های مختلف نخواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه باید تیم های بزرگ دنیا را الگو قرار دهیم، توضیح داد: تیم‌های بزرگ دنیا سرمایه‌های کلانی را جذب می‌کنند نه اینکه تنها حقوق بازیکنان را پرداخت کنند. بلکه آنها سرمایه‌های خود را در زمینه کشف و پرورش استعدادها هزینه می‌کند. کاری که ما در ایران به آن توجه لازم را نداریم.

نجف‌نژاد در گفتگو با خانه ملت به حضور بخش خصوصی در ورزش و فوتبال اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه ما ظرفیت لازم برای حضور بخش خصوصی در فوتبال را فراهم نکردیم و هرگاه بخش خصوصی ورود کرد، در رقابت با دولت شکست می خورد.

وی علت این شکست را هزینه‌کردن بی رویه و بدون چارچوب در رقابت با بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: بخش دولتی بی‌رویه هزینه می‌کند تا سرمایه‌گذار عهده دار اداره باشگاه یا بنگاه اقتصادی نشود. این در حالی است که اگر فوتبال در اختیار بخش‌خصوصی قرار گیرد با نصف هزینه‌های دولتی بیشترین موفقیت‌ها را کسب خواهیم کرد.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نهم تاکید کرد: به جای اینکه رویه کار را تغییر دهیم، حسرت‌ سال‌های قبل از انقلاب را می‌خوریم که تیم ملی بهتر بازی می‌کرد. به جای این کار باید زمینه را برای حضور سرمایه‌گذار در باشگاه‌ داری را فراهم کنیم.

نجف نژاد با اشاره به واگذاری‌های اخیر اظهار داشت: با وجود اینکه تلاش می‌کنیم واگذاری‌هایی در چارچوب قانون صورت گیرد اما متاسفانه با کلاه شرعی، بنگاه اقتصادی یا باشگاه‌ها از دولت به بخش شبه دولتی داده می‌شود و به قولی از این جیب به آن جیب می‌کنیم.

رئیس فراکسیون ورزش تاکید کرد: واگذاری استقلال و پرسپولیس نیز در نهایت وارد این چرخه خواهد شد و بخش شبه دولتی عهده دار این دو باشگاه خواهند شد. اما بازده بخش خصوصی بیش از دولتی است و این ثابت شده است. بنابراین اگر واگذاری دقیق انجام شود با سرمایه‌گذاری کم‌تر می‌توانیم از استعدادهای فوق‌العاده ایران بهترین نتیجه را گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز