خبرگزاری کار ایران

در آیین تجلیل از ورزشکاران مدال‌آور:

رییس جمهور: امور ورزش باید به بخش غیر دولتی منتقل شود / وزارت ورزش تبعیض را از بین ببرد

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۲۷۷

باید از هویت ایرانی و اسلامی در همه صحنه‌های ورزشی حراست کنیم / دولت ورزش همگانی را اولویت خود می‌داند / تاکید بر توزیع متعادل و متوازن امکانات ورزشی در کشور

رییس جمهوری گفت: ملت بزرگ ایران باید از همه قهرمانانش در تمام صحنه‌های ورزشی، دیپلماسی، اقتصاد، رفاه اجتماعی و امنیت تجلیل کند، زیرا با تجلیل و تشویق مردم است که می‌توانیم در همه صحنه‌ها شاهد موفقیت و پیروزی بیشتر باشیم.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین دحسن روحانی عصر جمعه در آیین تجلیل از ورزشکاران مدال‌آور بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی ۲۰۱۴ اینچئون کره جنوبی با بیان اینکه جهان امروز جهان مسابقه است، گفت: مسابقه تنها در میدان ورزش نیست، بلکه ما در همه میادین از اقتصاد و سیاست گرفته تا فرهنگ و مسایل اجتماعی در حال رقابت هستیم و آن میدانی برای ما ارزشمند است که در آن پیروزی حاصل شود که نشاط و لبخند را بر سیمای همه ایرانیان می‌نشاند.

رییس جمهوری افزود: آن لحظه که قهرمانان ایران با رقیبان و حریفان خود در حال مسابقه هستند، هیچ ایرانی نمی‌خواهد که نماینده کشورش شکست بخورد و همه پیروزی او را طلب می‌کنند و این درسی است که از میدان ورزش باید آموخته شود و در همه میادین رقابت تکرار شود.

روحانی اظهارداشت: آنجا که صحنه ملی است و آنجا که پیروزی ملت مطرح است همه مردم اعم از شهری، روستایی، جوان و پیر، مرد و زن و راست و چپ، برای پیروزی قهرمانانشان خوشحال می‌شوند و در این صحنه است که همه هویت‌ها جز ایرانی بودن رنگ می‌بازد.

رییس جمهوری با طرح این سوال که مگر می‌شود کسی در میدان ورزش از حریف نماینده کشورش حمایت کند، گفت: اگر آنجا که ورزشکار ایرانی پیروزی به دست نیاورد و کسی برای حریفان کف بزند یا با آنها هم‌صدا شود نزد هیچ ایرانی قابل قبول نیست.

روحانی تصریح کرد: قابل پذیرش نیست که کسی به نام این حزب و یا آن حزب، این جناح و یا آن جناح و یا تحت پوشش انتقاد، برای حریف کف بزند و فرق نمی‌کند که قهرمان کشور در چه صحنه‌ای در حال رقابت است.
رییس شورای عالی امنیت ملی گفت: همه باید احساس کنیم که در تمام میدان‌های رقابت در کنار مردم، منافع و عظمت ایران قرار داریم تا در پایان رقابت، منزلتی والاتر نصیب کشور شود.

رییس جمهوری با بیان اینکه ورزشکاران ما در صحنه ورزشی برای ملت، امید و نشاط می‌آفرینند، گفت: ما برای توسعه و پیشرفت در همه زمینه‌ها نیاز به امید و نشاط داریم و نباید بگذاریم عده‌ای در کشور ناامیدی را خدای ناکرده تزریق کنند و عده‌ای نشاط و خوشحالی و شادابی مردم را مورد تردید قرار دهند، زیرا ما در تمام صحنه‌ها در صورتی موفق می‌شویم که امید به آینده داشته باشیم و نشاط در جامعه وجود داشته باشد و هیجان مثبت و همت لازم، در سراسر کشور موج بزند.

وی افزود: شما وقتی در میدان مسابقه برنده می‌شوید و داور دست شما را بالا می‌برد، در واقع ملت ایران احساس قهرمانی و پیروزی می‌کند و به همین دلیل است که پرچم ایران به اهتزاز در می‌آید و سرود کشور نواخته می‌شود و لبخند بر لبان همه ایرانیان در سراسر جهان می‌نشیند. شما در صحنه‌های ورزشی برای همه ملت قهرمانی می‌آفرینید و نشاط به ارمغان می‌آورید و در واقع در کنار سایر نخبگان و فرهیختگان، مددکار امید و تدبیر در جامعه هستید.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ورزشکاران ما در تمام صحنه‌های ورزشی در کنار بازی هنرمندانه و تکنیکی خود همواره ادب و اخلاق و ویژگی‌های هویتی ایرانی و اسلامی را حفظ کرده‌اند، گفت: مردان و زنان ورزشکار ایرانی همواره در میدان ورزش و در همه میدان‌های قهرمانی و پهلوانی سه نام ایران، اسلام و مولایمان علی بن ابیطالب(ع) را فراموش نخواهند کرد. این سه نام همواره در کنار قهرمانی، تلاش و رقابت، یادآور راه و مسیر درست برای ما است.

رییس جمهوری گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب تأکید کردند همواره باید هویت ایرانی و اسلامی را در همه صحنه‌های ورزشی حراست و حفاظت کنیم. همانطور که بانوان ما راه ورزش درست توأم با حفاظت از ارزش‌ها را با حضور در صحنه مسابقات جهانی به همه زنان سراسر جهان آموختند.

روحانی همچنین در این خصوص به بازی خوب فوتبالیست‌های ایرانی در بازی‌ جام‌جهانی در برابر آرژانتین اشاره کرد و گفت: میلیون‌ها و میلیاردها تماشاگر این بازی‌ها، بازی خوب تیم ملی جمهوری اسلامی ایران را تماشا و تحسین کردند، زیرا بازی خوب ولو اینکه در آن برد نباشد، در آن پیروزی است.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه باید خود را برای پله‌های بعدی صعود آماده کنیم، گفت: این دولت ضمن حمایت از ورزش قهرمانی، ورزش همگانی را اولویت خود می‌داند، چرا که ورزش قهرمانی از دامن ورزش همگانی متولد می‌شود.

روحانی گفت: ما در ورزش همگانی است که زمینه را برای قهرمانی‌ها، تلاش‌ها و پیروز‌ی‌های همه ورزشکاران آماده می‌کنیم. اولین قدم آن است که ورزش در سراسر کشور متوازن باشد و ورزشکاران نام‌آور از همه استان‌ها و مناطق باشند. دولت تلاش خواهد کرد تا امکانات ورزشی، متعادل و متوازن برای همه استان‌ها و سراسر ایران عزیز ما باشد.

رییس جمهوری با بیان اینکه سالیان دراز ورزش قهرمانی تنها به مردان تعلق داشت و صحنه برای ورزش بانوان مهیا نبود، گفت: امروز بحمدالله مدال‌آوران ما هم از مردان و هم از بانوان هستند، اما هنوز هم بین مردان و زنان تبعیض وجود دارد. من از مسئولین ورزش و وزارت ورزش و جوانان می‌خواهم تا این تبعیض را از بین ببرند و شرایط لازم را برای حضور بیشتر بانوان در تمام صحنه‌های ورزشی فراهم کنند.

روحانی با اشاره به اینکه ممکن است در برخی از رشته‌ها به دلیل مسایلی بانوان نتوانند در مسابقات جهانی حضور پیدا کنند، گفت: ما می‌توانیم شرایط لازم را در داخل کشور بوجود آوریم زیرا ورزش به معنای سلامت جامعه است و سلامت باید از آن همه ایرانیان باشد. امروز خوشحالم دختران و زنان ایرانی در همه عرصه‌های جامعه اعم از آموزش، بهداشت، ورزش و تولید حضور دارند و باید شرایط برای رشد و پرورش آنها و سلامت نسل جوان عادلانه و بدون تبعیض مهیا شود.

روحانی همچنین از مسئولان ورزش در وزارت ورزش و جوانان کشور خواست قدم به قدم تلاش کنند تا امر ورزش را به مردم واگذار کنند.


رییس جمهوری با تأکید بر اینکه دولت باید در صحنه ورزش تصدی‌گری را کنار بگذارد، گفت: امور ورزش باید از بخش دولتی به غیر دولتی منتقل شود. امروز تیم‌های نامدار و پرطرفداری در ایران هستند که در سراسر کشور یک ورزشگاه ندارند و باشگاه‌هایشان و امکاناتشان محدود است. اگر ورزش به بخش غیردولتی واگذار شود و آنها فعال شوند شرایط ما بهبود خواهد یافت و با سرعت بیشتری به سمت جلو حرکت خواهیم کرد.

روحانی با اشاره به اینکه در مسأله ورزش نیز همانند بسیاری از کشورها، گاهی فساد دیده می‌شود، گفت: باید با فساد در همه صحنه‌ها و هر کجا که هست، مبارزه کنیم، گاهی می‌بینیم دلال‌ها در امر ورزش هم حضور پیدا می‌کنند و متأسفانه فساد می‌آفرینند. دولت در تمام زمینه‌ها مصمم است که در چارچوب رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و با حمایت مجلس و قوه قضائیه با فساد مبارزه کند.

رییس جمهوری گفت: ورزش ما باید کاملاً پاک و منزه باشد، در آن فضا خواهیم دید که در کنار قهرمانی، قهرمانی اخلاقی و فضایل اخلاقی هم رشد و پیشرفت خواهد کرد. اگر تلاش کنیم در تمام صحنه‌ها، فعالیت ها از آلودگی منزه شود، می‌توانیم شاهد پیشرفت بیشتر در تمام زمینه‌ها باشیم.

روحانی در ابتدای سخنان خود با تبریک ایام دهه مبارک فجر و سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: ۲۲ بهمن پیروزی قهرمانان بزرگ ملی ما در تاریخ کشور است.

پیش از سخنان رییس‌ جمهوری وزیر ورزش و جوانان در گزارشی از بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی ۲۰۱۴ اینچئون کره جنوبی، گفت: تیم‌های ملی ایران در این دوره از بازی‌ها موفق شدند به لحاظ کمیت و کیفیت نسبت به گذشته پیشرفت داشته باشند به طوری که در بخش پاراآسیایی با اختلاف تنها یک مدال چهارم شدیم.

وی با تبیین برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان نظیر حرکت در مسیر توسعه ورزش همگانی، تدوین قوانین لازم، ‌توسعه پایدار ورزش قهرمانی، حمایت از ورزش بانوان، حرکت در مسیر اعتلای اخلاقی و فرهنگی ورزش و افزایش سرانه ورزشی کشور از محقق شدن تمام مطالبات وعده داده شده به ورزشکاران خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بسترهای لازم برای پیشرفت و گسترش ورزش همگانی و قهرمانی بیش از پیش محقق شود.

در این مراسم روسای ۱۷ فدراسیون به همراه ورزشکاران شاخص هر رشته به نمایندگی از سایر ورزشکاران هم‌دسته خود، از رییس‌ جمهوری لوح تقدیر و جوایزی دریافت کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز