خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا تشریح شد:

جزییات تازه‌ای از پرونده تخلفات مدیران وزارت‌ ورزش / پای ۲ چهره سرشناس در میان است!

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۱۴۴

خیانت در امانت ملی جرم بزرگی است / مشکل کشور ما مدیریتی است / نباید آگاهانه شرایط تخلف برای افراد فراهم شود…

کارشناس مسئول نظارت و کنترل برنامه‌های دفتر طرح و برنامه وزارت‌ورزش جزییات تازه‌ای از پرونده تخلفات اخیر مدیران این وزارتخانه را تشریح کرد.

علی پرویزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به دستگیری یک تن از مدیران وزارت‌ورزش و دو نفر خارج از مجموعه وزارت ورزش درخصوص تخلفات صورت گرفته، گفت: به اعتقاد من در اعلام خبر تخلف مدیران وزارت‌ورزش تا حدودی تندروی و شتابزدگی صورت گرفت و این خبر نباید به این صورت از سوی مسئولین ذیربط منتشر می‌شد تا افکار عمومی داخل و حتی خارج کشور را حساس کند. در این زمینه ناپختگی صورت گرفت.

وی اظهار داشت: تا زمانی که رأیی صادر نشده و متخلفان میزان تخلف و جرایم‌شان معلوم نیست، نام بردن از افراد برخلاف اخلاق و قانون است و به اعتقاد من کسانی که چنین خبری را منتشر کرده‌اند دچار شتاب‌زدگی و فرار به جلو شده‌اند.

پرویزی افزود: کسی که در کشور صاحب مسئولیتی می‌شود در واقع امانت‌دار ملی تلقی شده و باید برای احقاق حق ارباب رجوع تلاش کند. اگر کسی از این موقعیت خود سوءاستفاده کند در واقع جرم بزرگی مرتکب شده، چون به امانت ملی خیانت کرده و مستوجب عقوبت است.

کارشناس وزارت ورزش ادامه داد: در بحثمدیر ستادی وزارت‌ورزش می‌گویند وی از قبل هم تخلفاتی داشته، اما خواستند به وزارت‌ورزش بیاید و بعد او را دستگیر کنند. من معتقدم اگر چنین سناریویی صحت داشته باشد کار بدتر بوده، چون اجازه دادیم یک متخلف ۲ بار مرتکب تخلف شود و آگاهانه شرایط را برای تخلف دوباره او فراهم کردیم.

وی در پاسخ به این سئوال که از نظر عموم مردم بحثتخلفات‌اخیر مدیران وزارت‌ورزش مبهم است، گفت: با توجه به اینکه این پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد، هنوز نمی‌توان جزییاتی از آن را منتشر کرد و باید به نهادهای نظارتی اجازه داد تا با تحقیقات گسترده در این زمینه به شفاف‌سازی بپردازند.

کارشناس وزارت‌ورزش تصریح کرد: زمانی که یک فرد مجرم دستگیر می‌شود باید اجازه داد تا پرونده روال قانونی خود را طی کند، چراکه هرگونه گمانه‌زنی در این زمینه نوعی اتهام محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اگر فردی را به عنوان مدیر انتخاب می‌کنیم باید به او اختیار تام بدهیم تا بتواند مطابق اختیارش عمل کند، اما نهادهای نظارتی هم باید مدام عملکرد او را رصد کنند و مورد ارزیابی قرار دهند، ولی متاسفانه امروز مدیران ما از بالا به آنها دیکته می‌شود که چه کار کنند و چه کار نکنند.

پرویزی تصریح کرد: به اعتقاد من امروز در هر مسئولیتی که به افراد می‌دهیم باید تخصص و تعهد در کنار هم باشد و به نظر من نمره تعهد بیشتر از تخصص است.

وی در مورد دستگیری این مدیر ستادی وزارت‌ورزش گفت: وی از مدیران خوب مجموعه وزارتی هستند و در تاریخ ۱۸ / ۱/۹۳ برای این مسئولیت حکم گرفتند و حتی از سوی وزیر تشویق شدند. در حال حاضر فعلا وی بازداشت است و تحقیقات و مطالعات اولیه پیرامون این پرونده ادامه دارد. دو فرد دیگر خارج از مجموعه وزارتی هستند، اما با وزارت‌ورزش مرتبط هستند که نمی‌توانم نام آنها را اعلام کنم.

پرویزی عنوان کرد: در حال حاضر بازرسان قوه قضاییه در حال انجام تحقیقات و مطالعات اولیه پیرامون این پرونده هستند.

کارشناس وزارت ورزش در مورد اینکه گفته می‌شود مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس نیز در این پرونده نقش دارد، گفت: نمی‌توانم در این‌باره اظهارنظر کنم و شایعات همواره یک گام از ما جلوتر هستند.

پرویزی دو فرد متخلف خارج از مجموعه وزارت ورزش گفت: این دو فرد جزو چهره‌های سرشناس هستند، اما تا زمانی که تخلف آنها محرز نشده نمی‌توانم نام‌شان را اعلام کنم.

وی در مورد اینکه از معاون حقوقی و پارلمانی به عنوان یکی دیگر از مختلفان نام برده می‌شود، گفت: در این زمینه نه چیزی را تایید می‌کنم و نه تکذیب و آنچه محرز است وی به محل کارش رفت و آمد دارد و هیچ‌گونه اتهام عملی به وی وارد نشده است.

این کارشناس وزارت ورزش درباره اینکه تخلف مدیران وزارت‌ورزش اساسا چیست، گفت: نمی‌دانم؛ این تخلفات اداری، مالی، یا رفتاری است. اجازه بدهید تا زمان روشن شدن پرونده در این باره اظهارنظر نکنم.

پرویزی تاکید کرد: به نظر من مشکل اول کشور، مشکل مدیریتی است و قبل از اینکه ما در کشور نیاز به کارشناسان فهیم داشته باشیم نیاز به مدیران فهیم داریم، چراکه اگر مدیران ما درک درستی از مسئولیت و تعهدی که دارند نداشته باشند نمی‌توانند در مدیریت هم عملکرد موفقی داشته باشند.

این کارشناس وزارت‌ورزش در پایان تصریح کرد: امیدوارم قوه قضائیه هر چه سریع‌تر درخصوص این پرونده به شفاف‌سازی بپردازد و جزئیات بیشتری از تخلفات صورت‌گرفته را در اختیار عموم قرار دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز