خبرگزاری کار ایران

طرح مجلس برای خصوصی‌سازی؛

فولادگر: نشان تجاری سرخابی به مزایده گذاشته می‌شود / واگذاری اجباری ۲۰ درصد سهام به پیشکسوتان

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۳۹۶

در مزایده هر کسی که برنده شود، موظف است در صورت وجود متقاضی بین پیشکسوتان و هواداران، ۲۰ درصد سهام را با همان قیمتی که خریده است، به متقاضیان واگذار کند.

رئیس کمیسیون اجرای سیاست‌ها اصل ۴۴ قانون اساسی با اشاره به آخرین جلسه کمیته واگذاری باشگاه‌های سرخابی گفت: واگذاری این دو باشگاه بر اساس ماده ۱۹، اصل ۴۴ قانون اساسی است و در مرحله اول نشان تجاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به مزایده گذاشته می‌شود.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا فولادگر با بیان اینکه تا پایان ماه برند دو باشگاه به مزایده گذاشته خواهد شد، ‌توضیح داد: در گام نخست واگذاری این دو باشگاه ابتدا نشان تجاری، دارایی‌ها و ساختمان‌های استقلال و پرسپولیس به مزایده گذاشته خواهد شد و بعد از فروش برندها که در واقع اصل کار واگذاری همین فروش نشان تجاری است، شرکت‌ها تعیین تکلیف می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای مزایده شرطی درنظر گرفته شده است، ادامه داد: در مزایده هر کسی که برنده شود، موظف است در صورت وجود متقاضی بین پیشکسوتان و هواداران، ۲۰ درصد سهام را با همان قیمتی که خریده است، به متقاضیان واگذار کند. بعد از فروش سهام برند بین بخش خصوصی و پیشکسوتان و هواداران، خریداران نسبت به تاسیس شرکت جدید اقدام خواهند کرد.

فولادگر تاکید کرد: در آخرین جلسه کمیته واگذاری باشگاه‌های سرخابی، بحث‌هایی بر سرنحوه واگذاری صورت گرفت. در نهایت گزارشی ارائه شد که نشان داد، واگذاری‌ها بر اساس ماده ۱۹ اصل ۴۴ قانون اساسی انجام می‌شود و مغایرتی با قانون خصوصی سازی ندارد.

رئیس کمیسیون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی اظهار داشت: البته اعتقاد دارم باید خصوصی‌سازی در ورزش حرفه‌ای انجام شود. قبول نداریم که واگذاری محدود به فوتبال و تنها سهام به دو باشگاه سرخابی به مزایده گذشته شود. بر همین اساس کمیسیون فرهنگی و اصل ۴۴ قانون اساسی، طرحی در این زمنیه تنظیم کردند. کمیسیون ما، نظرهای خود را اعلام کرده و اما همچنان بررسی این طرح در کمیسیون فرهنگی باقی مانده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز