خبرگزاری کار ایران

باعثشدند ریاست غرب آسیا از دست برود؛

احمدپناهی: چون منافع خیلی‌ها را قطع کردم برایم حاشیه‌سازی کردند / باید با بی‌حرمتی‌ها مقابله شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۰۲۰

تمامی کشورهای عربی متحد شدند تا عربستان رئیس فدراسیون غرب‌آسیا شود. استدلال آنها نیز این بود که سمندر در دوره ۵ ساله ریاست خود بر کاراته غرب آسیا، هیچ کاری را انجام نداده است.

رئیس پیشین فدراسیون‌کاراته گفت: اینکه در مورد مدیر فنی تیم‌های ملی‌کاراته لفظ استاد را به کار نبردم، منظورم بی‌احترامی به وی نبود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود رهنما سرمربی سابق تیم ملی کاراته در گفت‌وگوی هفته‌گذشته خود با خبرنگار ایلنا از اینکه عباس احمد پناهی رئیس پیشین فدراسیون‌کاراته در مورد محمد آرین‌خو مدیر‌فنی تیم‌های ملی کاراته از لفظ استاد استفاده نکرده بود، گلایه داشت و آن را نوعی بی‌حرمتی به بزرگان کاراته قلمداد کرد.

احمد پناهی در تماس با خبرنگار ایلنا درخصوص این مساله اظهار داشت: معمولا در مصاحبه‌ها، عرف بر این است که رسانه‌ها از لفظ آقا یا استاد در اخبار و مصاحبه‌ها استفاده نمی‌کنند. البته این دلیلی نمی‌شود که بنده در مورد استاد آرین‌خو از لفظ استاد استفاده نکرده باشم.

وی با بیان اینکه باید با بی‌حرمتی‌ها در کاراته مقابله شود، افزود: هیچ‌کس در خانواده کاراته نیست که استاد آرین‌خو را از نظر فنی، اخلاقی و حرمت قبول نداشته باشد و بنده نیز از این قاعده مستثنی نیستم.

رئیس پیشین فدراسیون کاراته ادامه داد: بنده در مورد شخص خاصی صحبت نمی‌کنم، اما معتقدم یک نفر به عنوان رئیس کمیته، نمی‌تواند مدیر بالای دستی خود را انتخاب کند و این نباید باعثبدعت‌گذاری شود.

عضو هیات رئیسه فدراسیون کاراته آسیا درخصوص حواشی‌اخیر در جامعه‌کاراته به ویژه تیم‌ملی خاطرنشان کرد: حرمت امامزاده را باید متولی نگه دارد. اگر یک مدیر حرمت‌ها را رعایت کند، بقیه مجموعه تحت ریاست او نیز ملزم به این کار خواهند بود.

وی در پاسخ به این سوال که مقصر اصلی از دست‌رفتن ریاست فدراسیون کاراته غرب‌آسیا شما هستید یا سمندر، گفت: در جلسه‌ای که در امارات برگزار شد، تمامی کشورهای عربی متحد شدند تا عربستان رئیس فدراسیون غرب‌آسیا شود. استدلال آنها نیز این بود که سمندر در دوره ۵ ساله ریاست خود بر کاراته غرب آسیا، هیچ کاری را انجام نداده است.

احمد پناهی افزود: با این حال، بنده نسبت به این مساله اعتراض و اعلام کردم اگر قرار است انتخابات برگزار شود، می‌بایست یک‌ماه قبل اعلام کنند تا کاندیداها برای حضور در مجمع، اعلام آمادگی کنند، ضمن اینکه این انتخابات باید با حضور سمندر به عنوان رئیس فدراسیون غرب‌آسیا برگزار شود.

رئیس پیشین فدراسیون‌کاراته ادامه داد: همان زمان " چانگ " رئیس فدراسیون کاراته آسیا به من گفت «به دلیل اینکه سمندر در این سال‌ها کاری برای فدراسیون غرب‌آسیا انجام نداده، ما خودمان درخصوص انتخابات این فدراسیون تصمیم می‌گیریم». بعد از این صحبت‌ها، با سمندر تماس گرفتم و گفت: «شما نامه‌ای اعتراض‌آمیز تنظیم کنید و من نیز یک نامه دیگر به آن پیوست می‌کنم تا اعتراض خود را به فدراسیون‌آسیا اعلام کنیم، اما متاسفانه سمندر این کار را انجام نداد».

وی سهل‌انگاری رئیس‌فدراسیون را باعثاز دست‌رفتن کرسی ریاست فدراسیون غرب‌آسیا دانست و یادآور شد: سمندر چون می‌دانست برای ریاست غرب‌آسیا رأی نمی‌آورد، می‌خواست با این کار خود، تقصیرها را به گردن من بیندازد.

عضو هیات رئیسه فدراسیون کاراته آسیا با بیان اینکه باید متحد شویم و در انتخابات آینده فدراسیون آسیا کرسی به دست آوریم، اظهار داشت: سال آینده انتخابات فدراسیون آسیا در ژاپن برگزار خواهد شد و به همین منظور، می‌بایست با هم متحد شویم تا ایران در کاراته آسیا صاحب کرسی شود، در این میان، بودن یا نبودن من هم مهم نیست، بلکه نام ایران اهمیت دارد.

احمد پناهی در مورد وضعیت کنونی کاراته ایران نیز گفت: ما تیمی را تحویل گرفتیم که شانزدهم جهان بود، اما با تیم دوم در مسابقات‌جهانی بلگراد، یک مدال‌نقره کسب کردیم، همچنین برای نخستین‌بار در تاریخ کاراته آسیا و با پشت سر گذاشتن ژاپن، قهرمان مسابقات جوانان و امید قاره شدیم.

وی تصریح کرد: اخذ مجوز حضور بانوان با حجاب‌اسلامی در دوران مدیریت بنده اتفاق افتاد. البته قبل از ما نیز تلاش‌هایی شده بود، اما چون ما دیپلماسی بلد بودیم، این اتفاق در زمان ریاست بنده به وقوع پیوست.

رئیس پیشین فدراسیون کاراته افزود: آن زمان کمک‌های خوبی به هیات‌های استان‌ها شد. ما به استان‌ها پول، تاتامی، احکام رایگان و کامپیوتر دادیم، اما این کارها بعد از ما ادامه پیدا نکرد، ضمن اینکه بانک‌اطلاعلات نیز در دوران حضور بنده و همکارانم اتفاق افتاد.

احمد پناهی در پایان گفت: با سند و مدرک می‌گویم که دوران ریاست بنده یکی از بهترین دوران تاریخ کاراته ایران بود، البته چون منافع خیلی‌ها را قطع کردم، برایم حاشیه‌سازی کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز