خبرگزاری کار ایران

رئیس فدراسیون کبدی خبر داد:

خانه کبدی استان کردستان افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۱۳۰

این ورزش دیربازده است و باید دستگاه‌های دولتی همچون آموزش و پرورش در این حوزه گام‌های اساسی بردارند و هر مربی که به تیم ملی بازیکن تحویل بدهد، پاداش دریافت خواهد کرد.

رئیس فدراسیون کبدی که به منظور شرکت در مجمع انتخاباتی استان کردستان به سنندج سفر کرده خانه کبدی این استان را به اتفاق مدیر کل ورزش و جوانان استان کردستان افتتاح کرد.

به گزارش ایلنا، در حاشیه برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت کبدی استان کردستان که روز گذشته سه شنبه ۱۶ آذر ماه با انتخاب رفیق رضا قلی به پایان رسید، محمدرضا مقصودلو خانه کبدی استان کردستان را در شهر سنندج افتتاح کرد.

در این مراسم که حامد جولایی مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان کردستان نیز حضور داشت رئیس فدراسیون کبدی پس از افتتاح خانه کبدی استان کردستان در جمع حاضرین گفت: به عنوان نماینده جامعه ورزش کبدی کشور جا دارد تشکر صمیمیانه داشته باشم از زحمات صادقانه مدیر کل پرتلاش استان کردستان و تمامی همکاران وی که با کمک های به موقع خود شرایط را برای افتتاح خانه کبدی استان فراهم کردند که یقینا راه اندازی خانه کبدی استان در شهر سنندج می تواند زمینه های پیشرفت، توسعه کبدی را در این استان بیش از پیش فراهم کند.

مقصودلو در ادامه گفت: امیدوارم کسانی که در استان کردستان در رشته کبدی فعالیت می کنند از این فضای سخت افزاری مناسب استفاده لازم را ببرند و با انجام تمرینات مرتب و برگزاری کلاس های آموزشی در خانه کبدی شاهد حضور چشمگیر و پر قدرت نمایندگان استان کردستان در مسابقات کشوری باشیم.

وی با تأکید بر اینکه از نظر نیروی انسانی با کمبود مواجه نیستیم، گفت: باید برنامه‌ریزی‌ها در این ورزش به گونه‌ای باشد که هدف قهرمانی در صحنه‌های بین‌المللی فراهم شود، فعالیت در عرصه قهرمانی بسیار مشکل است اما با حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک، باید نهایت تلاش را برای موفقیت بیشتر در رقابت‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی داشته باشیم.

رئیس فدراسیون کبدی با بیان اینکه در بخش مردان فاصله تیم ایران با قهرمان جهان در حد یکی - دو امتیاز است، تصریح کرد: اما این فاصله در بخش بانوان بیشتر و تا ۱۰ امتیاز است و با توجه به ظرفیت‌های بالای کردستان در این رشته ورزشی، می بایست کمبودهای تیم ملی در قسمت زنان را کبدی کاران کردستانی جبران کنند، توقع من از مسئولین هیئت کبدی استان این است که با تربیت چندین ورزشکار سطح بالای بانوان برای تیم ملی حداقل ۲ تا ۳ کبدی‌کار در تیم ملی زنان ایران برای بازی‌های آسیایی آینده حضور داشته باشند.

مقصودلو بر ضرورت فعالیت مربیان کبدی در موضوع آمادگی جسمانی تأکید کرد و گفت: این ورزش دیربازده است و باید دستگاه‌های دولتی همچون آموزش و پرورش در این حوزه گام‌های اساسی بردارند و هر مربی که به تیم ملی بازیکن تحویل بدهد، پاداش دریافت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه مبلغ قابل توجه ایی برای استعدادیابی در بودجه فدراسیون منظور شده، اظهار کرد: کردستان از استان‌های هدف در بحثاستعدادیابی در کشور محسوب می شود و برای اجرایی کردن برنامه های آموزشی مبالغی در قالب بودجه برای استان‌ها در نظر گرفتیم و انتظار داریم بودجه‌هایی که به کبدی این استان اختصاص می‌دهیم به دست فعالان واقعی این رشته برسد.

مقصودلو در پایان با اشاره به وجود ۳ هزار و ۶۸۰ کبدی کار بیمه شده در سطح کشور گفت: ۹۵ میلیون تومان برای همگانی کردن کبدی در سطح کشور منظور شده که آن را در میان استان‌ها توزیع می‌کنیم.

رفیق رضاقلی رئیس هیئت کبدی کردستان شد
مجمع انتخاباتی هیئت کبدی استان کردستان با انتخاب رفیق رضا قلی به عنوان رئیس‌جدید روز گذشته برگزار شد. مجمع انتخاباتی هیئت کبدی استان کردستان روز گذشته سه‌شنبه ۱۶ دی‌ماه با حضور اعضای مجمع به ریاست محمدرضا مقصودلو و نایب رئیسی حامد جولائی در محل اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد. تنها نامزد حاضر در این مجمع برای تصاحب ریاست هیئت کبدی کردستان، رفیق رضاقلی، سرپرست این هیئت بود که با برگزاری انتخابات موفق شد با کسب ۱۴ رأی از مجموع همین تعداد آرا برای ۴ سال بر کرسی ریاست کبدی این استان تکیه بزند.

رفیق رضا قلی پس از برگزاری انتخابات در صحبت‌هایی به ارائه عملکرد خود طی دوران سرپرستی و سپس برنامه‌های آینده پرداخت و گفت: ۸ سال سابقه فعالیت جدی در این رشته را دارم و اکنون چندین سال است به عنوان داور ملی در کبدی فعالیت می کنم.

رئیس هیئت کبدی کردستان در ادامه افزود: در دوران سرپرستی، نسبت به ساماندهی ورزشکاران این رشته با کمک همکارانم اقداماتی انجام دادیم و خوشبختانه علاقه‌مندان بسیاری به کبدی در سراسر استان جذب شدند. رضاقلی، برگزاری کلاس‌های مربیگری و داوری را از جمله محورهای فعالیت خود در ۴ سال آینده عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه امسال به نام سال آموزش نامگذاری شده است، این موضوع در اولویت قرار دارد.

وی با یادآوری تشکیل تیم‌کبدی بانوان استان پس از ۴ سال خاطرنشان کرد: فعال‌سازی هیئت‌های کبدی شهرستان‌های بانه، دیواندره و سقز در کنار توجه به هیئت شهرستان سنندج از جمله محورهای کاری در این مدت بوده است که در سال‌های بعد هم پیگیری می‌شود.

رئیس هیئت کبدی کردستان، آمار ورزشکاران رشته‌کبدی دارای بیمه ورزشی را ۱۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: گنجاندن کبدی به عنوان یک واحد دانشگاهی در دانشگاه کردستان از جمله دستاوردهای دوران سرپرستی من بوده است.

رضاقلی در پایان تلاش برای در اختیار گرفتن زمین ساحلی، اعزام مربیان و داوران به کلاس‌های منطقه‌ای و کشوری، تهیه و تنظیم تقویم ورزشی هیئت استان، ایجاد ارتباط میان مؤسسات دولتی و غیردولتی و برگزاری کارگا‌ه‌های متعدد در شهرستان‌ها را از جمله برنامه‌های خود برشمرد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز