خبرگزاری کار ایران

فدراسیونها درست ارزشیابی‌نمی‌شوند

نجف‌نژاد: وزارت‌‌ورزش به راه آمد / فوتبال خون‌‌تازه‌ می‌خواهد / دیگر نیاز به ابزارهای‌‌قهری نیست!

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۸۹۱

روند حاکم بر فوتبال مثبت نیست / کار تیم‌ملی در جام‌ملت‌ها دشوار است / سقف قراردادها جدی گرفته نمی‌شود / تمامی نمایندگان دغدغه‌ورزش دارند / فوتبال دستاوردهای قابل انتظاری نداشته…

رئیس فراکسیون‌ورزش‌مجلس با بیان اینکه وزارت‌ورزش خواسته‌های‌مجلس را اجابت کرد و با تغییر رفتار و رویه‌گذشته با مجلس هماهنگ‌شد، تاکید کرد: با توجه به تغییرات ملموس در حوزه وزارت‌ورزش دیگر نیازی به استفاده از ابزارهای‌قهری احساس نمی‌شود.

مقداد نجف‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب افزود: نمایندگان‌مجلس مطالبات جدی در حوزه ورزش و جوانان از وزیر داشتند که بحثخصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، دخالت در امور فدراسیون‌ها و مجامع انتخاباتی، تخصیص اعتبارات متوازن به استان‌ها، توجه به دغدغه‌های حوزه مغفول‌مانده جوانان، بکارگیری افراد متخصص و… از جمله نگرانی‌های نمایندگان بود که خوشبختانه با برگزاری جلسات و تعامل‌وزیر به این مقوله‌ها توجه جدی شد و با این شرایط دیگری نیازی به استفاده از ابزارهای الزام‌آور وجود ندارد و خوشبختانه با نشست‌هایی که برگزار شد وزارت‌ورزش را به راه آوردیم.

نجف نژاد تصریح کرد: آنچه مسلم است فراکسیون‌ورزش جنبه حمایتی دارد و قصد دارد تا ورزش کشور در جهت ارتقاء جایگاه خود حرکت کند و هر زمان احساس کند وزارت‌ورزش در مسیر برنامه‌ها و چارچوب‌های تعیین شده عمل نمی‌کند وارد میدان خواهد شد و به دنبال بسامان ساختن ورزش خواهد بود.

وی در عین حال تاکید کرد: البته هنوز کم و کاستی‌هایی از سوی وزارت ورزش وجود دارد. ما اعتقاد داریم هنوز روند حاکم بر ورزش کشور اشکالات عمده‌ای دارد. هنوز سیستم ارزشیابی و نظارت مشخصی بر عملکرد فدراسیون‌ها دیده نمی‌شود. ما به عنوان فراکسیون ورزش دو مطالبه جدی از وزارت‌ورزش در بخش فدراسیون‌ها داریم؛ اول اخلاق‌مداری و ترویج ارزش‌های اخلاقی و دوم ارزیابی راندمان عملکرد فدراسیون های ورزشی است که در بخش‌دوم با کم و کاستی‌های بسیاری روبرو هستیم و اعتقاد دارم فدراسیون‌های ما به اندازه ای که برای آنها هزینه می‌شود کارایی و بازدهی ندارند.

رئیس فراکسیون ورزش در پاسخ به این سئوال که گفته می شود برگزاری نمایشگاه دستاوردهای حوزه ورزش آن هم در مجلس به نوعی برای تلطیف فضای مکدر بین وزارت ورزش و نمایندگان مجلس بود و وزارتخانه برای این نمایشگاه هزینه هنگفتی هم داشت، گفت: بنده چنین برداشتی از برگزاری این نمایشگاه ندارم. هزینه زیادی هم در برپایی آن نشده بود، ولی دستاوردی که داشت این بود که بخشی از دستاوردهای داخلی و خارجی ورزش کشور و بویژه بانوان و جانبازان به شکل ملموس‌تری در معرض دید نمایندگان قرار گرفت و آنها را با چالش‌ها و مشکلات بخش ورزش بیشتر آشنا کرد.

نجف نژاد تاثیرات این نمایشگاه در اختصاص اعتبارات بهتر به وزارت ورزش در بودجه سال ۹۴ اظهار داشت: فراکسیون ورزش بیشترین عضو را در بین نمایندگان مجلس دارد و تمامی نمایندگان دغدغه‌ورزش دارند و با حساسیت‌های موجود درصددیم اعتبار قابل توجهی در سال ۹۴ به ورزش اختصاص دهیم تا بتوانیم به توسعه ورزش همگانی و قهرمانی کمک کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از روند حاکم بر فوتبال کشور گفت: با وجود اینکه مدیران خوب و متعهدی نظیر کفاشیان و تاج مسئولیت اداره فوتبال کشور را برعهده دارند، ولی روند حاکم بر فوتبال کشور مثبت نیست و هزینه سالی حدود هزار میلیارد تومان به این ورزرش برای ما دستاوردهای قابل انتظاری در بخش ملی و بین المللی به همراه نداشته است.

نجف نژاد تاکید کرد: با این بودجه ورزش کشور می‌تواند در بخش همگانی مشکلات موجود را مرتفع کند و ورزش در تمامی زمینه‌ها متحول شود در حالی‌که فوتبال حداقل در یکسال اخیر ناکامی‌های متعددی را تجربه کرده و هیچ‌گونه توفیقی نداشته است.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس تاکید کرد: مشکل فوتبال ما از زمانی آغاز شد که پول بی رویه وارد این ورزش شد و نتوانستیم آن را درست مدیریت کنیم. امروز کار به جایی رسیده که سقف قرارداد دیگر جدی گرفته نمی‌شود و به آن نگاه طنزگونه دارند و فدراسیون نتوانست در این زمینه پرداخت ها را سازماندهی کنند و بر آن نظارت داشته باشند.

وی یادآور شد: البته مخالف پرداخت‌های میلیاردی به ستاره‌ها و بازیکنان تاثیرگذار که می‌توانند سرنوشت یک مسابقه را تغییر دهند نیستیم، ولی کیفیتی که امروز در لیگ ما وجود دارد متناسب با میزان پرداخت‌ها نیست و این نشان می‌دهد پول مشکل فوتبال ما را حل نکرد.

نجف‌نژاد در مورد تغییرات اخیر در فدراسیون فوتبال و اینکه گفته می‌شود وزارت‌ورزش این تغییرات را هدایت می‌کند، گفت: در جریان این تغییرات نیستم، ولی اعتقاد دارم فوتبال نیاز به خون تازه‌ای دارد و امیدوارم با انتخاب‌های درست و استفاده از افراد متخصص فوتبال کشور بتواند در مسیر رشد و بالندگی حرکت کند.

رئیس فراکسیون ورزش در مورد بخشودگی ۴ بازیکن دارای کارت‌پایان‌خدمت از سوی ستاد کل نیروهای‌مسلح گفت: این یک تصمیم ملی بود که با هماهنگی ستاد کل انجام شد و تصور می‌کنم با حضور این بازیکنان تیم ملی با قدرت بیشتری در جام ملت‌ها حضور خواهد یافت و نباید به این مسئله نگاه منفی داشت.

وی در بخش پایانی سخنان خود در مورد پیش بینی اش از نتایج تیم ملی در جام ملت‌های آسیا گفت: تصور نمی‌کنم تیم ملی برای صعود از گروهش مشکلی داشته باشد، ولی در مراحل بالاتر کار تیم ملی دشوار است و امیدوارم با تدبیر مربی گران قیمتی نظیر کی روش و بازیکنانی که هر کدام شان ستاره های فوتبال آسیا هستند بتوانیم جام قهرمانی را بعد از سال ها به ایران بیاوریم و زمینه خوشحالی فوتبال دوستان و طرفداران فوتبال فراهم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز