خبرگزاری کار ایران

اولویت‌فدراسیون‌ کسب‌میزبانی بود؛

داورزنی: میزبانی زیر ۲۳ سال‌ و باشگاه‌های آسیا از ما گرفته نشده!

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۷۴۷

میزبانی قهرمانی آسیا از چند جهت برای فدراسیون والیبال اهمیت داشت که نخستین مورد آن امکان صعود مطمئن تر و راحت تر به المپیک ۲۰۱۶ بود.

رییس فدراسیون والیبال گفت: در نشست هیات‌رییسه کنفدراسیون‌والیبال آسیا اولویت فدراسیون‌ والیبال‌ایران کسب میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا بود و موفق شدیم به این مهم دست پیدا کنیم.

به گزارش ایلنا، محمدرضا داورزنی افزود: میزبانی قهرمانی آسیا از چند جهت برای فدراسیون‌والیبال اهمیت داشت که نخستین مورد آن امکان صعود مطمئن‌تر و راحت‌تر به المپیک ۲۰۱۶ بود.

وی با بیان اینکه دو فرمول برای صعود به بازی‌های المپیک از سوی کنفدراسیون والیبال آسیا به فدراسیون جهانی پیشنهاد شده، گفت: در فرمول پیشنهادی‌ایران و استرالیا، قهرمان مسابقات‌آسیا مستقیما به بازی‌های المپیک صعود می‌کند و اگر این فرمول پذیرفته شود، میزبانی مسابقات والیبال قهرمانی‌آسیا در ایران برای صعود تیم ملی کشورمان به المپیک اهمیت زیادی خواهد داشت.

رییس فدراسیون والیبال در ادامه به رتبه و جایگاه‌ایران در رده بندی جهان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تیم ملی والیبال ایران در رتبه دهم جهان قرار دارد که ۳۰ امتیاز آن از قهرمانی آسیا به دست آمده و از این جهت هم دفاع از عنوان قهرمانی در آسیا و حفظ این ۳۰ امتیاز در رده بندی جهانی برایمان خیلی مهم است.

وی در باره میزبانی زیر ۲۳ ساله‌ها گفت: میزبانی مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۲۳ ساله‌های آسیا هرگز از ما نگرفته نشد. در حاشیه گنگره جهانی والیبال در ایتالیا با مسئولین AVC مذاکراتی درخصوص میزبانی‌های ۲۰۱۵ داشتیم و ما به نوعی با آنها معاوضه کردیم و میزبانی زیر ۲۳ سال را دادیم و قهرمانی آسیا را گرفتیم تا میزبانی خود را در این رقابت‌ها محکمتر کنیم.

رییس فدراسیون والیبال درخصوص میزبانی باشگاه‌های‌آسیا نیز گفت: درخصوص باشگاه‌های آسیا هم باید بگویم با توجه به تجربه قبلی که در تهران برگزار کردیم و بیشتر هزینه بر عهده فدراسیون افتاد و همچنین در نظر گرفتن میزبانی سال آینده‌مان در قهرمانی‌آسیا و لیگ جهانی اصرار زیادی برای اخذ این میزبانی نداشتیم. همچنین AVC و هیئت رئیسه آن تمایل و اصرار داشت این نوع میزبانی ها را به کشورهایی که در حال توسعه هستند بدهد.

داورزنی در پایان گفت: ما از سال ۹۱ که میزبانی مسابقات نوجوانان، جوانان و باشگاه‌های آسیا را برگزار کردیم، تصمیم گرفتیم دیگر به هیچ عنوان میزبانی‌های آسیایی را تقبل نکنیم، مگر در شرایط خاص مثل هجدهمین مسابقات قهرمانی مردان آسیا.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز