خبرگزاری کار ایران

در پایان نشست AVC در تایلند؛

داورزنی نحوه صعود نماینده آسیا به المپیک را تشریح کرد / دورخیز برای تنها هدف دست نیافته والیبال

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۲۹۵

هیات اجرایی کنفدراسیون والیبال آسیا ۲ فرمول را برای صعود نماینده آسیا به المپیک به کمیته مسابقات FIVB ارائه می‌کند و این کمیته ۲ روش ارائه شده را بررسی و یکی از آن ۲ را انتخاب خواهد کرد.

رئیس فدراسیون والیبال گفت: در نشست امروز AVC فرمول‌های صعود نمایندگان والیبال آسیا به بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو تعیین شد و به زودی المپیکی می‌شویم.

به گزارش ایلنا، محمدرضا داورزنی در مورد نشست کنفدراسیون والیبال آسیا در تایلند اظهار داشت: نشست امروز در خصوص تعیین فرمول معرفی نماینده آسیا در المپیک با حضور نمایندگان ۶ کشور آسیایی شامل ایران، کره جنوبی، چین، استرالیا، ژاپن و تایلند برگزار شد و پس از بحثو بررسی‌های متعدد ۲ فرمول برای تعیین نماینده قطعی والیبال آسیا در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ تعیین و به فدراسیون جهانی والیبال ارائه شد.

رئیس فدراسیون والیبال ایران ادامه داد: هیات اجرایی کنفدراسیون والیبال آسیا این ۲ فرمول را به کمیته مسابقات FIVB ارائه می‌کند و این کمیته ۲ روش ارائه شده را بررسی می‌کند و یکی از آن ۲ را انتخاب خواهد کرد. در روش نخست که از سوی ایران و استرالیا پیشنهاد شده و مورد تأیید تایلندی‌ها هم هست، تیم اول هجدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا به صورت مستقیم به المپیک صعود می‌کند و ۳ تیم برتر دیگر به مسابقات انتخابی المپیک در ژاپن صعود می‌کنند و به همراه ژاپن و ۴ تیم غیرآسیایی در رقابت‌های انتخابی المپیک شرکت خواهند کرد که از این ۸ تیم، ۳ تیم برتر به مسابقات انتخابی المپیک صعود خواهند کرد.

رئیس فدراسیون والیبال درباره فرمول دوم نیز گفت: این رقابت‌ها با توجه به قرارداد کشور ژاپن و فدراسیون جهانی والیبال یک سال قبل از المپیک به میزبانی ژاپن برگزار می‌شود و بر اساس فرمول پیشنهادی ۳ تیم برتر قهرمانی آسیا و ژاپن به عنوان میزبان مسابقات و ۴ تیم غیر آسیایی جهان در آن شرکت می‌کنند. در نهایت بهترین تیم آسیایی به همراه ۳ تیم برتر به مسابقات والیبال المپیک ۲۰۱۶ ریو صعود خواهند کرد.

داورزنی در خصوص رقابت‌های جام جهانی افزود: این مسابقات نیز بر اساس قرارداد ژاپن با FIVB در این کشور برگزار می‌شود، که ۲ تیمی که در آسیا بهترین رنکینگ را دارند و در حال حاضر ایران و استرالیا هستند در جام جهانی که مهرماه در ژاپن برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد.

داورزنی تصریح کرد: همزمان با برگزاری اجلاس هیات رئیسه کنفدراسیون والیبال آسیا، دیدارهایی با مسئولان جهانی این رشته ورزشی داشته‌ایم تا روش پیشنهادی ایران و استرالیا از سوی کمیته مسابقات FIVB پذیرفته شود ولی خوشبختانه در هر ۲ فرمول ایران شانس خیلی زیادی برای حضور در رقابت‌های المپیک ریو خواهد داشت و این ۲ فرمول برای ما فرق چندانی ندارد و به امید خدا شانس زیادی برای کسب تنها هدف دست نیافته والیبال ایران پیدا کردیم. ان شاالله به زودی المپیکی می‌شویم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز