خبرگزاری کار ایران

نمایندگان‌مجلس موافقت‌‌کردند؛

قطعی‌شدن هزینه یک درصدی بودجه دستگاه‌های‌اجرایی در امور ورزش

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۳۰۲

در راستای بررسی طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت نمایندگان با هزینه یک درصد از بودجه دستگاه‌های اجرایی در امور ورزشی موافقت کردند.

با موافقت نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مجاز به هزینه کرد یک درصد از بودجه خود در امور ورزش شدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا؛ در راستای بررسی طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت نمایندگان با ماده ۱۲ این طرح موافقت کردند.

بنابر ماده تصویب شده دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده(۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و موسسات و شرکت ها مجازند به‌ منظور توسعه ورزش همگانی و قهرمانی و توسعه زیرساخت‌های ورزش و امور جوانان در قالب قوانین بودجه سنواتی یک درصد(۱%) از بودجه خود باستثنای فصول(۱) و(۶) هزینه‌ای و هزینه‌های مستقیم را که طی دستورالعملی توسط وزارت ورزش و امورجوانان و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور تهیه و ابلاغ می‌شود٬ هزینه کنند.

تبصره ۱ - سی درصد(۳۰%) از این اعتبارصرف توسعه فضاهای ورزشی در مدارس می‌شود.

تبصره ۲ - سی‌درصد(۳۰%) از اعتبار برای تکمیل فضاها و اماکن‌ورزشی در اختیار وزارت ورزش‌وجوانان قرار می‌گیرد. حداقل سی درصد(۳۰%) منابع موضوع این تبصره صرف توسعه ورزش در روستاها می‌شود.

گفتنی است در جریان تصویب ماده الحاقی ۱۲ نیره اخوان بیطرف پیشنهاد حذف عبارت " مجاز است " و مهدی کوچک زاده پیشنهاد حذف عبارت " قهرمانی " را مطرح کردند که با مخالفت نمایندگان مواجه شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز