خبرگزاری کار ایران

وزنه‌برداری‌قهرمانی‌جهان - قزاقستان؛

مجید عسکری دوازدهم شد / طلا در چنگ وزنه‌بردار کره‌‌شمالی

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۱۴۵

یان چول اوم، دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن و رقابت‌های جهانی ۲۰۱۳، درحالی از دو عنوان قهرمانی قبلی خود دفاع کرد که در حرکت یکضرب جایی در میان ۴ وزنه بردار برتر نداشت.

وزنه‌بردار کره شمالی با مهار وزنه ۱۶۸ کیلوگرم در آخرین فرصت خود در حرکت دوضرب، مدال طلای دسته ۵۶ کیلوگرم را از چنگ کیم توان تاچ ویتنامی خارج کرد و با اختلاف وزن برای دومین دوره متوالی روی سکوی قهرمانی ایستاد.

به گزارش ایلنا، یان چول اوم، دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن و رقابت‌های جهانی ۲۰۱۳، درحالی از دو عنوان قهرمانی قبلی خود دفاع کرد که در حرکت یکضرب جایی در میان ۴ وزنه بردار برتر نداشت.

در یکضرب کیم توان تاچ از ویتنام، فابیان لی از چین، کینگ کوان لانگ از چین و ارلی چونتی از قزاقستان به ترتیب با ۱۳۵،۱۳۴، ۱۳۳ و ۱۲۹ کیلوگرم بالاتر از یان چول اوم که به حدنصاب ۱۲۸ کیلوگرم رسیده بود ایستادند. اما در دوضرب این وزنه بردار کره ای‌ها با مهار وزنه ۱۶۸ کیلوگرم، از همه رقبا پیشی گرفت و با ۴۰ گرم اختلاف وزن نسبت به کیم توان تاچ ویتنامی، با رکورد مجموع ۲۹۶ کیلوگرم روی سکوی قهرمانی ایستاد.

در این وزن مجید عسکری از کشورمان نیز حضور داشت که با حدنصاب مجموع ۲۶۱ کیلوگرم دوازدهم شد. عسکری در یکضرب پس از دو بار تلاش وزنه ۱۱۷ کیلویی را بالای سر برد اما در آخرین فرصت خود نتوانست این حدنصاب را به ۱۲۱ کیلوگرم افزایش دهد. وزنه بردار هرمزگانی تیم ملی در دوضرب هم پس از مهار وزنه ۱۴۴ کیلوگرمی، دو بار متوالی در مهار وزنه ۱۵۱ ناموفق عمل کرد و درنهایت با حدنصاب مجموع ۲۶۱ کیلوگرم در میان ۳۱ وزنه بردار این وزن در مکان دوازدهم قرار گرفت.

عسکری که در یکضرب، دوضرب و مجموع به ترتیب در رده‌های یازدهم، سیزدهم و دوازدهم قرار گرفت با این عملکرد ۴۲ امتیاز تیمی برای تیم ملی کشورمان به دست آورد.

* مدال آوران دسته ۵۶ کیلوگرم رقابتهای جهانی قزاقستان

رده بندی مجموع
۱ - یان چول اوم(کره شمالی): یکضرب ۱۲۸، دوضرب ۱۶۸، مجموع ۲۹۶ کیلوگرم - مدال طلا
۲ - کیم توان تاچ(ویتنام): یکضرب ۱۳۶، دوضرب ۱۶۱، مجموع ۲۹۶ کیلوگرم - مدال نقره
۳ - کینگ کوان لانگ(چین): یکضرب ۱۳۳، دوضرب ۱۶۰، مجموع ۲۹۳ کیلوگرم - مدال برنز

رده بندی یکضرب
۱ - کیم توان تاچ(ویتنام): ۱۳۵ کیلوگرم - مدال طلا
۲ - فابین لی(چین): ۱۳۴ کیلوگرم – مدال نقره
۳ - کینگ کوان لانگ(چین): ۱۳۳ کیلوگرم – مدال برنز

رده بندی دوضرب
۴ - یان چول اوم(کره شمالی): ۱۶۸ کیلوگرم - مدال طلا
۵ - کیم توان تاچ(ویتنام): ۱۶۱ کیلوگرم – مدال نقره
۶ - کینگ کوان لانگ(چین): ۱۶۰ کیلوگرم – مدال برنز

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز