خبرگزاری کار ایران

شناگران جوان قربانی می شوند؛

فیروز زارع: فاجعه است شنای پایتخت متولی ندارد / فدراسیون بی عدالتی می کند!

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۴۹۲

برای شنای پایتخت فاجعه است که چندین ماه هیات شنای آن متولی ندارد و مدیریت شنای تهران در وضعیت بلاتکلیف به سر می برد. وقتی پایتخت چنین اوضاعی دارد معلوم است وضعیت شنای کشور چگونه است.

مربی تیم های پایه شنای تهران با انتقاد از وضعیت مدیریت هیات شنای استان تهران گفت: برای پایتخت کشور فاجعه است که از چند ماه گذشته هیات شنای آن متولی ندارد و مدیریت شنای تهران در وضعیت بلاتکلیف به سر می برد.

جواد فیروز زارع در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن بیان این مطلب افزود: بعد از استعفای رضا حبیبی از ریاست هیات شنای استان تهران این هیات هنوز متولی مشخصی ندارد و تاکنون هم آقایان مشکات و گل محمدی چراغ هیات را روشن نگه داشته اند و گرنه باید تا حالا فاتحه شنای تهران را می خواندیم.

وی افزود: مسئولان اداره کل ورزش و جوانان تهران و فدراسیون شنا توجهی به مدیریت هیات شنای تهران ندارند. آقایان اگر واقعا خود را دلسوز و علاقمند به شنا می دانند و می خواهند شنای تهران فعال باشد چارت هیات را کامل کنند و اگر نمی خواهند، هیات را تعطیل کنند تا برویم دنبال کار و زندگی مان! این وضعیت که شنای پایتخت چندین ماه است متولی ندارد واقعا جای تاسف دارد.

مربی و مسئول شنای توابع استان تهران در مورد برگزاری مسابقات شنای مسافت کوتاه که به تازگی در مشهد برگزار شد، گفت: این مسابقات به لحاظ میزبانی مطلوب بود اما از لحاظ سخت افزاری شرایط خوبی نداشت. کنار استخر شیارهایی بود که برای شناگران خطرناک بود به طوری که شناگر من پایش به یکی از این شیارها گیر کرد و دچار مصدومیت شد و زحمت شش ماهه من از بین رفت. علاوه بر این سکوهای مسابقات هم در حد مسابقات قهرمانی کشور نبود. علاوه بر این ها به نظر من استخر محل برگزاری نیز شرایط استانداردی نداشت و عمق آن در قسمت انتهایی بسیار کم بود.

فیروز زارع با بیان اینکه یکی از مشکلات برگزاری مسابقات شنای مسافت کوتاه انجام نشدن این رقابت ها در قالب رده های سنی است، گفت: از آنجا که در رده های سنی مشکل کمیت شناگر وجود دارد به همین خاطر مسئولان فدراسیون مسابقات را در رده سنی برگزار نمی کنند و با این کار شناگر ۱۵ ساله مجبور است با شناگر ۲۴ ساله مسابقه بدهد و با این شرایط شناگران جوان به دلیل یکسان نبودن شرایط رقابت قربانی می شوند.

وی با بیان اینکه مسئولان فدراسیون با این بهانه که مسابقات رده ۱۵ - ۱۷ سال در آسیا برگزار نمی شود، مسابقات این رده را برگزار نمی کنند، یادآور شد: اگر این طور است سئوال من این است چرا مسابقات آسیایی نانجینگ در همین رده سنی برگزار شد؟ این فقط یک بهانه برای شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت است.

مربی پایه شنای کشورمان با بیان اینکه برای شرکت در مسابقات مسافت کوتاه مشهد هزینه ها را شخصا پرداخت کردیم، گفت: ورودی این مسابقات برای هر شناگر ۱۸۰ هزار تومان بود و علاوه بر آن هزینه رفت و آمد و تغذیه از طریق اولیای شناگران تامین شد. البته هزینه ها به هر طریقی باشد تامین می شود اما زمانی که شناگران جوان می بینند که مجبور هستند با شناگران بزرگتر از خود مسابقه بدهند، دچار بی انگیزگی و سرخوردگی می شود.

فیروزی زارع با بیان اینکه از فدراسیون تنها خواستار عدالت و مساوات در تمام بخش ها و بویژه اعزام ها هستیم، گفت: در شنا وضعیت اعزام داوران به مسابقات بین المللی مشخص نیست و معلوم نیست بر اساس چه ضابطه ای داوران به مسابقات بین المللی انتخاب می شوند و بعضا شاهدیم هیچ داوری به مسابقات بین المللی اعزام نمی شود!

وی در مورد انتخاب نفرات تیم ملی برای شرکت در مسابقات جهانی مسافت کوتاه قطر، گفت: به نظر من این حق سروش قندچی بود که به این مسابقات اعزام شود اما با توجه به اینکه آرین علیایی در مواد استقامتی ۱۵۰۰ یا ۸۰۰ متر فاصله زیادی با آسیا دارد بهتر بود اولویت بندی می کردیم و شناگران سرعتی را نظیر رهام پیروانی، ‌ آرشام میرزایی، ‌ افشین عسگری و… که شرایط بهتری دارند به این مسابقات اعزام می شدند.

مربی شنای پایه در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه شنا پروسه ای طولانی مدت و زمان بر است و موفقیت در آن نیاز به سرمایه گذاری بلندمدت دارد، افزود: از مسئولان می خواهم به این ورزش نگاه جدی تری داشته باشند و با حمایت های لازم شرایطی را فراهم کنند که این رشته نیز بتواند همسان دیگر رشته ها در کشور فعالیت کند تا این رشته پرمدال هم بتواند سهمی در سبد مدالی کشورمان در مسابقات بین المللی داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز