خبرگزاری کار ایران

استحقاق‌ما بیشتر از پنجمی بود؛

نجف‌نژاد: فدراسیون‌فوتبال پاسخگوی شکست امید باشد / همه در فوتبال دنبال سهم‌خواهی هستند

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۰۹۳

متاسفانه حاشیه‌ها در فوتبال بیشتر از متن شده و همه به نوعی می‌خواهند در تصمیم‌گیری‌ها اعمال نفوذ کنند. به نظر من تا زمانی که دولت پایش را از فوتبال کنار نکشد، مشکل فوتبال به جای خودش باقی است.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس با تمجید از عملکرد کاروان ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون گفت: ورزش ایران نشان داد می‌تواند با برنامه‌ریزی، ثبات در مدیریت و هماهنگی دستگاه ها در سکوهای بالاتر آسیا نیز بایستد.

مقداد نجف‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب افزود: به اعتقاد من عملکرد کاروان‌ایران خوب بود و ما می‌توانستیم در مکان‌چهارم هم قرار بگیریم، اما برخی ناداوری‌ها، بدشانسی‌ها و کم‌کاری‌ها که اجازه نداد تا کیفیت ورزشکاران ما بروز کند باعثشد تا در جایگاه پنجم قرار بگیریم.

وی تصریح کرد: هر چند از نظر جایگاهی یک رده سقوط کردیم، اما از نظر مدالی یک مدال افزایش داشتیم که این نشان می‌دهد ما هم استحقاق و هم استعداد خوبی داریم و با آسیب‌شناسی می‌توانیم نقاط ضعف را برطرف کنیم و در مدال‌آوری موفق‌تر باشیم.

نماینده مجلس با بیان اینکه عملکرد بانوان‌کشورمان در این دوره از بازی‌ها قابل‌تقدیر بود، اظهار داشت: بانوان ما سهم خوبی در مدال‌آوری بازی‌های آسیایی داشتند و این نشان می‌دهد با سرمایه‌گذاری بیشتر و حل مشکل زیربنایی ورزش‌بانوان در فراهم شدن امکانات سخت‌افزاری می‌توانیم سهم بیشتری در مدال‌آوری بانوان‌ایران در بازی‌های آسیایی داشته باشیم.

نجف‌نژاد با انتقاد از عملکرد تیم فوتبال امید در بازی‌های آسیایی گفت: فدراسیون‌فوتبال باید پاسخگوی عملکردش باشد. سال‌هاست تیم امید در آسیا نتیجه نمی‌گیرد و ما پیش از این هم نتوانسته بودیم به بازی‌های المپیک صعود کنیم و این نشان می‌دهد ما در کار زیربنایی مشکل داریم و فدراسیون‌فوتبال باید به شکل ریشه‌ای با این مشکل برخورد کند.

وی ادامه داد: متاسفانه حاشیه‌ها در فوتبال بیشتر از متن شده و همه به نوعی می‌خواهند در تصمیم‌گیری‌ها اعمال نفوذ کنند. به نظر من تا زمانی که دولت پایش را از فوتبال کنار نکشد و نقش هدایت‌گری و راهبری را بر عهده نگیرد، مشکل فوتبال به جای خودش باقی است.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس تاکید کرد: متاسفانه از زمانی که پول بی‌حساب و کتاب در فوتبال رایج شد این مشکلات به وجود آمد و بازیکنان به تناسب پولی که می‌گیرند بازی نمی‌کنند. ما باید به سمتی حرکت کنیم که سیستم پاداش و تشویق را به جای پرداخت بی‌رویه پول به بازیکنان جایگزین کنیم.

وی با بیان اینکه نمی‌دانم چرا هر کاری که در فوتبال شروع می‌شود نیمه‌تمام باقی می‌ماند، گفت: در بحثواگذاری‌ها با وجود اینکه اراده خوبی در این کار وجود دارد، اما عملا می‌بینیم کاری اتفاق نمی‌افتد.

نجف‌نژاد با بیان اینکه وزارت‌ورزش تلاش خودش را برای واگذاری‌ها انجام داد و اراده خوبی در این بخش وجود دارد، گفت: وزیر ورزش در این زمینه همکاری خوبی داشته و کاملا پیگیر موضوع واگذاری است و با وجود اینکه بین وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی‌سازی هماهنگی‌های لازم صورت گرفته، اما نمی‌دانم چرا هنوز این بحثمغفول مانده است.

وی با بیان اینکه گزارش جامعی از عملکرد کاروان ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون به مجلس ارائه خواهد کرد، اظهار داشت: در نظر داریم با هماهنگی رئیس مجلس از تمامی ورزشکاران و عواملی که در موفقیت‌ایران سهم داشتند تقدیر کنیم که امیدواریم برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه هر چه سریع تر انجام شود و شاهد تقدیری شایسته از ورزشکاران‌مان باشیم.

نماینده مردم بابلسر در بخش دیگری از سخنان‌خود در مورد مشکلات خود با هیات‌مدیره استقلال و عدم حضور در جلسات هیات‌مدیره گفت: مشکلی با هیچ‌یک از اعضای هیات‌مدیره ندارم و اگر در برخی از جلسات شرکت نکردم به دلیل تداخلی بود که با جلسات مجلس داشت، ولی با حضور ۹ نفر در هیات‌مدیره مشکلی برای تصمیم‌گیری وجود ندارد.

وی درخصوص عملکرد تیم استقلال اظهار کرد: با وجود اینکه ۳ شکست پیاپی داشتیم، اما قلعه‌نویی تیم را خوب جمع کرد و با برد مقابل ملوان بحران نتیجه‌گیری را پشت سر گذاشتیم و دوباره در مسیر اصلی قرار گرفتیم و در حال‌حاضر در جایگاه خوبی قرار داریم و تنها هدف ما در این فصل قهرمانی لیگ‌برتر است.

نجف‌نژاد در مورد عملکرد قلعه‌نویی در فصل‌جاری اظهار داشت: قلعه‌نویی کارش را بلد است و می‌داند چگونه از بازیکنانش بازی بگیرد و ما نیز به عنوان هیات‌مدیره تلاش‌مان این است که مشکلات تیم را برطرف کنیم و روند حرکتی تیم را تسهیل نماییم تا تیم به اهدافی که در نظر دارد برسد.

نجف‌نژاد در بخش‌پایانی صحبت‌های خود درباره شایعاتی که در مورد استیضاح وزیر ورزش در صورت ناکامی در بازی‌های آسیایی مطرح می‌شد، گفت: هدف ما کمک به تعالی ورزش است و همواره از مدیریت‌ورزش می‌خواهیم از تمامی ظرفیت‌ها در این جهت استفاده کند و اگر کم و کاستی‌هایی وجود دارد باید برطرف شود و فکر نمی‌کنم با نتایجی که کاروان‌ایران در بازی‌های آسیایی به دست آورد نمایندگان مجلس تصمیمی برای استیضاح وزیر ورزش داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز