خبرگزاری کار ایران

نصیرشلال وزنه‌ها را دست‌کم گرفته بود؛

توکلی: المپیکی‌‌ها روی بازی‌های‌آسیایی تمرکز نداشتند / جابر بد کار کرد، بهداد بهترین‌رکورد را زد

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۴۶۲

درست است توقع بیشتری از این تیم می‌رفت و ما باید از شانس‌های خود بهتر استفاده می‌کردیم، اما بدشانسی هم گریبانگیر تیم ما شد.

قهرمان وزنه‌برداری المپیک ۲۰۰۰ سیدنی گفت: وزنه‌برداران ما چون المپیکی هستند، تمرکز چندانی بر روی بازی‌های آسیایی نداشتند.

حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درخصوص عملکرد وزنه‌برداران‌ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون، تصریح کرد: به طور کلی، نتایج تیم ما بد نبود. همه شانس مدال داشتند و کسی هم بدش نمی‌آمد مدال بگیرد، اما بعضی اوقات روز، روز ورزشکار نیست.

وی در مورد نقره کیانوش رستمی اظهار داشت: کیانوش کارش را به خوبی انجام داد، اما وقتی یک نابغه به تور آدم می‌خورد، داستان فرق می‌کند.

مربی تیم ملی نوجوانان با بیان این‌که نمی‌دانم بهروزی چه مشکلی داشت، ادامه داد: باید حقیقت را گفت. جابر بد کار کرد. با این حال نمی‌دانم او چه مشکلی داشت که اینگونه وزنه زد.

ناکامی نواب نصیرشلال در بازی‌های آسیایی اینچئون، موضوع دیگری بود که توکلی درباره آن یادآور شد: فکر می‌کنم نواب گرفتار یک حادثه تلخ شد. البته این را هم باید گفت دست‌کم گرفتن وزنه، کار دست او داد. ضمنا به نظرم کلا کشور کره برای نصیرشلال خوش‌یمن نیست.

قهرمان اسبق وزنه‌برداری المپیک به موفقیت بهداد سلیمی اشاره کرد و گفت: بهداد بهترین رکورد را زد. البته اگر بین ۲ وزنه زدن او فاصله بیشتری می‌بود، مطمئنا می‌توانست بیشتر از ۲۱۰ را هم بالای سر ببرد.

وی در مجموع عملکرد تیم ملی وزنه‌برداری در بازی‌های آسیایی را قابل‌قبول خواند و افزود: درست است توقع بیشتری از این تیم می‌رفت و ما باید از شانس‌های خود بهتر استفاده می‌کردیم، اما بدشانسی هم گریبانگیر تیم ما شد.

توکلی درخصوص انتخاب نه چندان خوب وزنه‌های ملی‌پوشان کشورمان از سوی کادر فنی تیم ملی، خاطرنشان کرد: به نظرم، منتقدان باید اصولی صحبت کنند. با توجه به جدول و آنچه در طول مسابقه برای یک ورزشکار رخ می‌دهد، یک مربی وزنه انتخاب می‌کند. شاید خیلی‌ها بگویند در زمان مسابقه، مربیان وزنه‌های مناسب و حتی سنگین برای ورزشکار در نظر بگیرند، اما آنها نمی‌دانند در پشت صحنه، چه رقابت سختی میان مربیان در جریان است.

مربی تیم ملی وزنه‌برداری نوجوانان در پاسخ به این سوال که چنین احساس می‌شد برخی از وزنه‌برداران ما دچار نوعی غرور کاذب شده‌اند، اظهار داشت: غرور نه، بلکه شاید بتوان گفت اعتماد به نفس بیش از حد. فکر می‌کنم با توجه به اینکه بچه‌ها المپیکی هستند، تمرکز چندانی بر روی بازی‌های آسیایی نداشتند که این تفکری اشتباه است.

وی در ادامه در مورد انتقادهایی که به کادر فنی تیم ملی به ویژه بهمن زارع می‌شود، خاطر نشان کرد: عملکرد یک مربی را باید در طول زمان در نظر گرفت. این بچه‌ها ۲ سال بود در هیچ مسابقه‌ای شرکت نکرده بودند. از این رو، آماده‌سازی جسمی و روحی آنها کاری بسیار سخت بود، به همین دلیل، نمی‌توان با یک تورنمنت در مورد یک مربی قضاوت کرد.

قهرمان وزنه‌برداری المپیک ۲۰۰۰ سیدنی درخصوص پیش‌بینی خود از نتایج ملی‌پوشان کشورمان در مسابقات‌جهانی که حدود یک‌ماه دیگر در قزاقستان برگزار خواهد شد، گفت: از آن جایی که بازی‌های اینچئون کلا مسابقات خیلی سنگینی نبود و با توجه به اینکه وزنه‌برداران ناکام ما در بازی‌های آسیایی، انگیزه‌زیادی برای موفقیت در مسابقات‌جهانی دارند، به نظرم در قزاقستان می‌توانیم حداقل ۲ مدال بگیریم. البته به شرطی که بچه‌ها مشکل مصدومیت نداشته باشند.

توکلی در پایان در پاسخ به این سوال که بالاخره تکلیف شما با تیم ملی نوجوانان چه شد، تصریح کرد: بعد از آنکه مشخص شد در قضیه دوپینگ وزنه‌برداران، آن مربی شهرستانی مقصر بوده و به همین علت به مدت ۴ سال محروم شد، بنده با حسین رضازاده صحبت کردم که وی به من گفت برای ادامه همکاری با تیم ملی مشکلی نداری. از این رو، بعد از بازی‌های آسیایی، مجددا کارم را با تیم ملی نوجوانان آغاز خواهم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز