خبرگزاری کار ایران

بازی‌های‌آسیایی‌اینچئون - کره‌جنوبی؛

ایزدی: اینچئون آوردگاه سختی خواهد بود / با مدال بر میگردم

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۴۵۸

نماینده وزن ۶۲ - کیلوگرم تکواندو را از ۱۵ سالگی آغاز کرد و تشویق مربیان و خانواده باعثشد، پس از ۳ سال خیلی جدی‌تر به تکواندو فکر کند.

نماینده ایران در وزن ۶۲ - کیلوگرم، شکرانه ایزدی خواهد بود. او تکواندو را از ۱۵ سالگی آغاز کرد و تشویق مربیان و خانواده باعثشد، پس از ۳ سال خیلی جدی تر به تکواندو فکر کند.

به گزارش ایلنا، مدال‌طلایش در مسابقات کشورهای اسلامی را دوست دارد و حضور در بازی‌های آسیایی را میدانی برای تجربه نمی داند. ایزدی که در رقابت‌های جهانی مکزیک نتوانست مدالی را بدست آورد پس از کسب مدال برنز قهرمانی آسیا و طلای ارتش‌های جهان، حالا فقط به عنوان قهرمانی در اینچئون فکر می کند. گفت‌وگوی سایت فدراسیون با شکرانه ایزدی را بخوانید.

*خیلی دیر تکواندو را آغاز کردی، فکرش را می‌کردی روزی نماینده ایران در رویدادهای مهم باشی؟
- زمان اردوی جهانی مکزیک ۳۲ نفر در اردوهای تیم ملی بودیم. من در همان مقطع اول نمی‌خواستم ادامه دهم. با خودم می‌گفتم چه کسی به من میدان می‌دهد؟ آن هم در شرایطی که من تجربه حضور در مسابقات بین‌المللی را ندارم. به فکر بیرون آمدن از اردو هم بودم، اما خانواده‌ام نگذاشتند و گفتند باید بجنگی. بعد جزو ۱۶ نفر شدم، باز هم فکر نمی‌کردم بتوانم نفر اعزامی باشم. ما هر ۲ هفته یه بار انتخابی می‌زدیم و از تعداد بازیکنان کم می‌شد تا اینکه جزو ۴ تکواندوکار اعزامی به مسابقات جهانی شدم! می‌خواهم بگویم واقعا فکرش را نمی‌کردم که امروز اینجا باشم.

*در جهانی نتیجه نگرفتی، اما بعد برنز قهرمانی آسیا و طلای ارتش‌های جهان را کسب کردی، دیگر تجربه کافی برای حضور در بازی‌های آسیایی را داری!
- همین‌طور است. من برای کسب تجربه به اینچئون نمی‌روم. در مسابقات‌جهانی من درس‌های زیادی گرفتم و بعد از آن در مسابقاتی که حضور داشتم از آنها استفاده کردم.

*پس به کسب مدال در اینچئون فکر می کنی؟
- بله، آن هم به مدال طلا. می‌دانم کار دشواری دارم و هیچ بازیکنی نیست که به مدال این رقابت‌ها فکر نکند. با توجه به اینکه این بازی‌ها ۴۰ امتیاز برای رنکینگ المپیکی دارد قطعا دشوارتر از ۴ سال پیش است اما به هرحال در این مدت تلاش زیادی را انجام داده ام و می خواهم مزد زحماتم را بگیرم.

* در این مدت از تکواندو چه چیزی یاد گرفته ای؟
- در تصمیم‌گیری‌ها قاطعتر شدم و تلاش برای هدف را یاد گرفته‌ام.

* هنوز هم بدون استرس مبارزه می کنی؟
- نه، قبلتر آرامش بیشتری داشتم، برای خودم مبارزه می‌کردم، چون کسی از من توقعی نداشت و کار خودم را انجام می‌دادم، اما اکنون همه از من توقع دارند چون تجربیاتم بیشتر شده است. استرس بیشتری دارم و باید از عنوان و جایگاهم در تیم ملی دفاع کنم.

* و در آخر؟
- امیدوارم بتوانم عملکرد خوبی را در اینچئون داشته باشم. هدف من کسب بهترین سکو در این بازیها است تا بتوانم جواب زحمات کادرفنی و عزیزانم را بدهم.

مهمترین حریفان شکرانه ایزدی در المپیک هفدهم آسیا

۱ - یونفی جااو(چین)

در کارنامه ورزشی این بازیکن، مدال طلای بازیهای آسیایی ۲۰۱۰، نایب قهرمانی جهان، طلای گرندپریکس قزاقستان در سال ۲۰۱۴ و طلای قهرمانی آسیا به چشم می خورد. " جااو " که در رنکینگ المپیکی وضعیت بسیار مناسبی دارد، مهمترین و سخت ترین حریف ایزدی در شیاپ چانگ اینچئون خواهد بود. این بازیکن در فینال بازیهای آسیایی ۲۰۱۰ مقابل پریسا فرشیدی به برتری رسید و حالا برای دفاع از عنوان قهرمانی خود به المپیک هفدهم آسیا می آید.

۲ - یان ییو(چین تایپه)

دیگر حریف ایزدی در شیاپ چانگ اینچئون، طلا و برنز قهرمانی آسیا را در اختیار دارد. " یان " چند هفته قبل نیز به مدال برنز گرندپریکس قزاقستان دست یافت و به راحتی از ۴۰ امتیاز المپیکی این بازیها چشم پوشی نخواهد کرد.

۳ - سایر رقبا

تی ها گیون(ویتنام) نایب قهرمان آسیا در سال ۲۰۱۴ و " وون جی لی " نماینده کشور میزبان دیگر حریفان شکرانه در بازیهای آسیایی اینچئون خواهند بود که نمی شود به راحتی از سد آنها گذشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز