خبرگزاری کار ایران

به این پیشرفت‌ها قانع نیستیم؛

اری گراسا: نمی‌خواهیم جای‌فوتبال را بگیریم / از عملکرد والیبال‌ایران لذت بردم

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۰۴۳

من در برزیل ۱۷ سال کار کردم تا توانستم والیبال را بین مردم جا بیندازم. حالا در دنیا می‌خواهم این کار را انجام بدهم.

رئیس فدراسیون جهانی والیبال که برای برگزاری روزهای پایانی مسابقات قهرمانی جهان به لهستان آمده، در دیداری که از محل برگزاری بازی‌ها و امکانات آن داشت بخشی از وقت خود را نیز به گفتگوی غیر رسمی با اهالی رسانه حاضر در سالن گذراند.

به گزارش ایلنا، اری گراسا، رئیس برزیلی فدراسیون جهانی والیبال که موفقیت بزرگ مسابقات امسال را حضور پرتعداد و پرشور هواداران والیبال در سالن‌های محل برگزاری بازی‌ها می‌دانست، حمایت و حضور مردم را تعیین کننده‌ترین عامل دانست تا والیبال به عنوان ورزش اول جهان تبدیل شود.

وی گفت: من در برزیل ۱۷ سال کار کردم تا توانستم والیبال را بین مردم جا بیندازم. حالا در دنیا می‌خواهم این کار را انجام بدهم. به نظرم والیبال این پتانسیل را دارد که به ورزش اول جهان تبدیل بشود. البته باز هم می‌گویم ما نمی‌خواهیم جای فوتبال را بگیریم. فوتبال در کشورهایی مثل برزیل به مذهب تبدیل شده و کارکردش از ورزش خارج شده، اما الان در لهستان والیبال می‌تواند جای فوتبال را بگیرد چون مردم لهستان والیبال را دوست دارند و از آن حمایت می‌کنند.

اری گراسا همچنین هدف از ایجاد تغییرات در نحوه برگزاری مسابقات و استفاده از تکنولوژی‌های روز را به منظور بالا بردن سطح کیفی رقابت‌ها عنوان کرد و افزود: هر چه بتوانیم سطح برگزاری و کیفیت مسابقات را بالا ببریم، کیفیت بازی ورزشکاران هم بالا می‌رود و به این ترتیب، رده‌های بالای مسابقات دیگر به چند اسم بزرگ محدود نمی‌شود. در همین مسابقات امسال تیم‌هایی مثل ایران، فرانسه و بلژیک واقعا شگفتی‌آفرینی کردند. من که خودم از عملکرد ایران لذت بردم.

رئیس فدراسیون جهانی در پایان، پیشرفت‌های علمی و تکنولوژیک والیبال را برای برگزاری مسابقات جهانی کافی ندانست و افزود: این سطح برگزاری برای ما خیلی‌خوب است، اما کافی نیست. ما قانع نیستیم چون به پیشرفت و گسترش والیبال فکر می‌کنیم و باید با بررسی اشکالات کنونی، سیستم‌های علمی و تکنولوژیک جدیدی را به کار بگیریم تا بتوانیم در آینده بهتر از این باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز