خبرگزاری کار ایران

والیبال مردان‌جهان - لهستان؛

شگفتی بزرگ در کراکوف / امریکا هم مقابل بلندقامتان ایران زانو زد

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۱۵۹

تیم ملی کشورمان در سومین دیدار خود پنج شنبه ۱۳ شهریورماه از ساعت ۱۹ به مصاف فرانسه خواهد رفت.

تیم ملی والیبال کشورمان در دومین دیدار خود در مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان مقابل امریکا در دیداری نزدیک موفق شد امریکا را از پیش رو بردارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تیم ملی والیبال کشورمان که در دومین دیدار خود در رقابت های والیبال قهرمانی مردان جهان در لهستان مقابل امریکا قرار گرفته بود در این دیدار با نتیجه ۳ بر ۲ مقابل امریکا قهرمان لیگ جهانی ۲۰۱۴ به برتری برسد.

ست اول: ۲۵ – ۲۳ به سود ایران
بازی با پوئن سرویس سعید معروف و دفاع جانانه امیر غفور آغاز شد ولی خیلی زود امریکایی ها به خود آمدند و با استفاده از چند توپ برگشتی یک پوئن از ایران پیش افتادند. بازی پر افت و خیز دو تیم که به رالی پیاپی توپ می انجامید نهایتا وقت استراحت فنی اول را با حساب ۸ – ۶ به سود امریکا رقم زد. در ادامه ایران با سرعت دادن به بازی و نگه داشتن دفاع وسط حریف در وسط تور، مهاجمین قدرتی خود را به خوبی تغذیه کرد و برای لحظاتی در پوئن ۱۳ – ۱۲ پیش افتاد اما باز هم یانکی های با برنامه با پیدا کردن نقاط کور زمین ایران در توپگیری به امتیاز دست یافتند و ۱۶ – ۱۵ وقت استراحت فنی دوم را نیز به سود خود رقم زدند. از اینجا لحظات سرنوشت ساز ست اول آغاز شد. جایی که ایران با تیزهوشی تمام قدر توپ ها را می دانست و در برابر حریف قدرتمندش تا آخرین لحظه برای کسب پوئن ایستادگی می کرد. هماهنگی مناسب دفاع روی تور و داخل میدان به ایران اجازه می داد در توپ های برگشتی به پوئن برسد. همچنانکه دریافت های مطلوب ایران با تنوع و سرعت در حمله همراه می شد. در مقابل، امریکا هم از کوچکترین فرصت ها برای پوئن آوری بهره می برد ولی جدّیت ملی پوشان کشورمان در نهایت باعثشد تا ایران که در اکثر لحظات ست از حریفش عقب بودبا حساب ۲۵ – ۲۳ پیروز ست نام بگیرد. این ست ۳۶ دقیقه زمان برد و آمار عملکرد بازیکنان ایران در آن به عبارت زیر بود:
حمله: امیر غفور ۴ و مجتبی میرزاجانپور ۳ پوئن.
دفاع: عادل غلامی و سید محمد موسوی هر یک ۲ پوئن.
سرویس: سعید معروف ۱ پوئن.
توپگیری: سعید معروف و فرهاد ظریف هر یک ۴ اقدام عالی.
دریافت: فرهاد قائمی ۵ و فرهاد ظریف ۳ اقدام عالی.

ست دوم: ۲۵ – ۱۹ به سود ایران
دو تیم بدون تغییر بازی را آغاز کردند. ولی این بار از همان ابتدا مصمم تر برای پیروزی. از این رو، رالی پیاپی توپ، سرنوشت هر پوئن را به حمله های سوم و چهارم می کشاند. ایران و امریکا دو تیم به معنای واقعی کلمه بودند که با دقت و حوصله بازی می کردند تا به نتیجه مطلوب برسند. اما این ایران بود که برتری نسبی داشت و ۸ – ۶ وقت استراحت فنی اول را به سود تمام کرد. ملی پوشان ایران در ادامه نیز همین روند را حفظ کردند و ۱۶ – ۱۴ به استقبال وقت استراحت فنی دوم رفتند. از اینجا دیگر برتری فنی و روانی ایران طوری به امریکا دیکته شد که شاکله تیمی قهرمان لیگ جهانی به هم ریخت. اعتماد به نفس خود را از دست دادند و کاملا تحت تاثیر بازی ایران قرار گرفتند. ایران این ست را ۲۵ –۱۹ پیروز شد تا با این دو ست، یک امتیاز حساس را تا اینجای مسابقه از آن خود کرده باشد. این ست ۳۰ دقیقه به طول انجامید و آمار عملکرد بازیکنان ایران تا پایان این ست به شرح زیر بود:
حمله: امیر غفور ۹ و مجتبی میرزاجانپور ۵ پوئن.
دفاع: عادل غلامی و سید محمد موسوی هر یک ۲ پوئن.
سرویس: سعید معروف و امیر غفور هر یک ۲ پوئن.
توپگیری: فرهاد ظریف ۱۲ و سعید معروف ۷ اقدام عالی.
دریافت: فرهاد قائمی ۹ و فرهاد ظریف ۷ اقدام عالی.

ست سوم: ۲۵ – ۱۹ به سود امریکا
ده دقیقه زمان استراحت بین ست های دوم و سوم اگرچه کمی کلا بازی و خاصه ایران را از گرمی انداخت اما امریکا هم از این فرصت نهایت استفاده را برد و تا وقت استراحت فنی اول، خود را ۸ – ۶ پیش انداخت. اما ایرانی ها باز هم ابتکار عمل را به دست گرفتند و با به تساوی کشاندن بازی، از پوئن برابر ۱۰ لحظه به لحظه، پا به پا با امریکا پیش رفتند. ولی باز هم یانکی ها بهتر از آنها کار کردند و موفق شدند وقت استراحت فنی دوم را نیز به سود خود به پایان ببرند. در ادامه نیز قصه ست دوم امریکا این بار برای ایران تکرار شد. اشتباهات فردی زمین ایران به علاوه تیزهوشی حریف، بازی را تحت تاثیر نمایش امریکا قرار داد تا این ست با حساب ۲۵ – ۱۹ به سود حریف قدرتمند کشورمان به پایان برسد. این ست ۳۱ دقیقه به طول انجامید و آمار عملکرد بازیکنان ایران تا پایان آن به شرح زیر بود:
حمله: امیر غفور ۱۰ و سید محمد موسوی ۷ پوئن.
دفاع: عادل غلامی ۴ و سید محمد موسوی ۲ پوئن.
سرویس: سعید معروف و امیر غفور هر یک ۲ پوئن.
توپگیری: فرهاد ظریف ۱۸ و سعید معروف ۹ اقدام عالی.
دریافت: فرهاد قائمی ۱۰ و فرهاد ظریف ۹ اقدام عالی.

ست چهارم: ۲۵ –۱۸به سود امریکا
ست چهارم. ایران با بازیابی توان روحی و انگیزشی خود روی بازی متمرکز شد و موفق شد به لحاظ فنی رالی توپ را به سود خود تمام کند. ۸ – ۶ امتیاز وقت استراحت فنی اول بود که به سود ایران رقم خورد. ایرانی ها نبض بازی را در دست داشتند و امریکا را به دنبال خود می کشاندند. اگر هم در لحظاتی، بازی به تساوی کشیده می شد در اثر اشتباه فردی ما بود. اما در اواسط ست این اشتباهات به اوج خود رسید و امریکا را ۱۶ – ۱۴ پیش انداخت. امریکا توپ را به زمین ایران می انداخت تا به ایران فرصت اشتباه کردن و پوئن منفی دادن بدهد. این پوئن های منفی، تیم را از تاکتیک خارج کرد و بازی را به دست امریکا سپرد. در نهایت این ست که ۲۸ دقیقه طول کشید، با حساب ۲۵ – ۱۸ به سود امریکا به پایان رسید. حالا دو تیم با تساوی ۲ – ۲ یک امتیاز را برای خود پس انداز کرده بودند تا سرنوشت یک امتیاز دیگر بازی در ست پنجم و با پیروزی ۳ – ۲ به نفع یکی از تیم ها رقم بخورد. آمار عملکرد بازیکنان ایران تا اینجای بازی به شرح زیر بود:
حمله: امیر غفور ۱۴ و سید محمد موسوی ۷ پوئن.
دفاع: عادل غلامی ۴ و سید محمد موسوی ۲ پوئن.
سرویس: سعید معروف و امیر غفور هر یک ۲ پوئن.
توپگیری: فرهاد ظریف ۱۸ و سعید معروف ۹ اقدام عالی.
دریافت: فرهاد قائمی ۱۰ و فرهاد ظریف ۹ اقدام عالی.

ست پنجم: ۱۷– ۱۵ به سود ایران
ایران میلاد عبادی پور را جایگزین مجتبی میرزاجانپور کرد. امریکا دیوید لی؛ سوپرمن خود را بیرون کشید و متیو اندرسن را از قطر پاسور به دریافت کننده برد. کلارک کارسن را به پشت خط آورد. بازی با چند پوئن منفی امریکایی ها و متعاقبا عملکرد خوب ایران در سرویس و دفاع با غلامی، حمله با غفور و قائمی، توپگیری با ظریف و معروف و عبادی پور همراه بود. ایران از همان ابتدا دو پوئن پیش افتاد و امریکا را دنبال خود کشاند. ۸ – ۵ زمین عوض شد. ایرانی ها برتر و سرتر از امریکا نشان می دادند و نمی گذاشتند که بازی از دست شان خارج بشود. موسوی روی تور آماده یک اسپک جانانه بود که از توپِ در رفته امریکایی ها روی تور سرگردان مانده بود. اختلاف ۳ امتیاز شد. ۱۰ – ۷ به سود ایران. سعید معروف توپ گرفت، غلامی پاس داد و غفور از منطقه دو ایران را به امتیاز ۱۱ رساند. ایران به بازی مسلط بود. با هوشیاری اختلاف پوئن را هم حفظ می کرد که بی دغدغه بازی کند. یک اشتباه ایران، یک توپ برگشتی امریکا و یک دفاع سه نفره از امریکا پوئن دو تیم را ۱۲ – ۱۱ کرد تا کواچ تایم بگیرد. تایم نتیجه داد. سرویس امریکا برای ما به امتیاز بدل شد. ۱۳ – ۱۱. امریکایی ها با اسپک و یک دفاع بازی را به تساوی کشاندند. یک جای خالی در حمله پنجم رالی برابر ۱۳ ایران به امتیاز ۱۴ رساند. رالی پوئن به پوئن ادامه پیدا کرد. یکی ایران. یکی امریکا. حالا لحظه حمله های قائمی بود. دست آخر حمله امریکایی ها به قصد دست دفاع ایران نواخته شد ولی به خارج رفت. ویدئو چک هم افاقه نکرد. ایران ۱۷ – ۱۵ برد. ۳-۲ برنده شد. جنگ قدرت را ایران برد.

تیم ملی کشورمان در سومین دیدار خود پنج شنبه ۱۳ شهریورماه از ساعت ۱۹ به مصاف فرانسه خواهد رفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز