خبرگزاری کار ایران

سمیع‌زاده: منتظرخبرهای خوبی باشید؛

رضوانی: شنای‌ایران درالمپیک هم می‌تواند مدال بگیرد / واترپلو می‌توانست در اینچئون مقام بیاورد

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۳۳۰

امیدوارم بیشتر از قبل به شنا توجه شود تا ما در این زمینه مدال‌آور شویم. البته اگر مسائل حاشیه‌ای مانند مسائل مالی در کار نباشد حتی در المپیک نیز می‌توانیم صاحب مدال شویم!

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: مطمئن بودم واترپلو در بازی‌های آسیایی مقام خوبی کسب می‌کرد، ولی به نظر مسئولان کمیته المپیک در اعزام نشدن این تیم احترام می‌گذارم.

به گزارش ایلنا، نشست‌خبری مسئولان فدراسیون‌شنا ظهر امروز یکشنبه با حضور رئیس، دبیر و مربی تیم ملی شنا در کمیته ملی المپیک برگزار شد و روند آمادگی تیم ملی شنا جهت حضور در بازی‌های آسیایی اینچئون تشریح شد.

در ابتدای این نشست محسن رضوانی درخصوص وضعیت تیم ملی شنا اعزامی به بازی‌های آسیایی گفت: تیم ما یک تیم جوان است و تنها یک شناگر سرشناس داریم و البته جوان‌ترین فرد اعزامی نیز در کل‌کاروان ایران در مسیر بازی‌های آسیایی متعلق به فدراسیون شناست. آریا نسیمی‌شاد با ۱۴ سال سن یکی از نوجوان‌ترین نفراتی است که راهی اینچئون می‌شود.

رئیس فدراسیون شنا خاطر نشان کرد: من با دبیرکل کمیته‌ ملی المپیک صحبت کردم و امیدوارم بیشتر از قبل به شنا توجه شود تا ما در این زمینه مدال‌آور شویم. البته اگر مسائل حاشیه‌ای مانند مسائل‌مالی در کار نباشد حتی در المپیک نیز می‌توانیم صاحب مدال شویم.

رضوانی در پاسخ به این سئوال که شنیده شده شما قصد داشتید هزینه تیم واترپلو را پرداخت کنید تا این تیم راهی بازی‌های آسیایی شود، عنوان کرد: نمی‌خواهم موضوع به حاشیه برود. ما نامه‌ای دادیم که تیم راهی بازی‌های آسیایی شود اما قطعا تیمی باید راهی مسابقات شود که از لحاظ کیفی بتواند صاحب‌مدال شود. تیم واترپلو شاید مقام خوبی را در بازی‌های آسیایی می‌گرفت، اما ما به نظر مسئولان کمیته ملی المپیک احترام می‌گذاریم. البته ایجاد انگیزه در آینده برای این بازیکنان سخت است، اما ما تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد. من نیز تاکنون درخصوص اینکه هزینه تیم‌ها را خواهم داد صحبتی انجام نداده‌ام.

وی ادامه داد: ما ۳ رشته متفاوت را در اختیار داریم و برای هر کدام اهداف مختلفی را در نظر گرفته‌ایم. ما یک هدف گلخانه‌ای را مدنظر قرار داده‌ایم و من همیشه گفته‌ام شاید از این طریق بتوانیم امتیازی بگیریم. ما باید با یک عزم ملی شنا را تقویت کنیم. به عنوان مثال آریا نسیمی‌شاد جزو مدرسه تیزهوشان است و باید امتیازاتی به وی بدهیم تا وی بتواند در این رشته به فعالیتش ادامه دهد. البته مسئولان ما ذهن‌های بازی دارند و امیدواریم ما نیز بتوانیم در آینده مدال آور باشیم. ما در گذشته تنها علیرضایی را در اختیار داشتیم که وی به عنوان چهارمی رسید، اما وی یک استعداد بود و ما باید ۵۰ شناگر را مانند وی کشف کنیم.

در ادامه این نشست سمیع‌زاده، دبیر فدراسیون شنا با تشریح وضعیت تیم شنا گفت: ما کمتر رشته‌ای را سراغ داریم که بتواند از نظر تعداد با فدراسیون شنا رقابت کند و تنها دوومیدانی است که از نظر تعداد رقیب شناست اما شنا به تنهایی ۲۰۲ کشور را دور هم جمع می‌کند. فدراسیون شنا قوانین سرسختانه‌ای دارد و اگر در گذشته تنها حد نصاب شناگر مدنظر بود و وی راهی مسابقات می‌شد اکنون باید تعداد سهمیه‌های لازم را به دست آورد.

وی افزود: از سال ۲۰۰۹ شنا جهش ویژه‌ای پیدا کرده و مقرر شد تا با ورودی بتوان راهی مسابقات شد. البته شنا مورد تاکید بزرگان دین نیز است و جدا از آن نیز بحثنجات یک فرد نیز مطرح است.

دبیر فدراسیون شنا تصریح کرد: فدراسیون شنا یک سالی است که ثبات مدیریتی دارد البته ما به یک سال گذشته کاری نداریم و داشته‌های خودمان را روی میز می‌گذاریم. فدراسیون شنا پس از ثبات مدیریتی و رفع تعلیق برنامه‌ریزی خاصی برای حضور در اینچئون انجام داد و هر چند فرصت بسیار اندکی پیش رو بود اما ما تلاش خود را برای موفقیت در اینچئون انجام دادیم.

سمیع‌زاده در پاسخ به این سوال که رهام پیروانی در نانجینگ رکورد زده اما در بین ورزشکاران اعزامی بازی‌های آسیایی نیست، عنوان کرد: وی در لیست ابتدایی ما حضور داشت اما در تاریخ نهایی با توجه به اینکه در زمانی که ما باید به کمیته اعلام می‌کردیم قبل از موفقیت پیروانی بود نام وی اعلام نشد ما شناگران دیگری از جمله آرین اولیایی، محمد بیداریان و امیر شجاعی‌فر داریم که رکورد زدند. پیروانی روز گذشته از نانجنیگ برگشته و همانطور که می‌دانید در دو مسابقه بزرگ اگر فاصله کمتر از دو سه ماه باشد مشکل ایجاد می‌شود. این موارد باعثشد تا پیروانی باز بماند!

وی افزود: فدراسیون جهانی برای اینکه مسابقات را کنترل کند از نظر تعداد ورودی‌هایی را قرارداد و نفراتی را مشخص کرد. ما برای اولین بار ۷ حد نصاب را کسب کردیم. تیم ما ۲۰ سال دور از رقابت‌ها بود و از سال ۱۹۹۴ ما برای نخستین بار راهی بازی‌های آسیایی شدیم. ما در گوانگژو نیز به راحتی می‌توانستیم مدال بگیریم، اما علیرضایی چهارم شد. با وجود این مطمئن باشید خبرهای خوبی از این اینچئون به گوش خواهد رسید و رکوردهای خوبی جابجا می‌شود. ما در شنای تیمی با کویت، اندونزی، مالزی، رقابت خواهیم داشت. بچه‌های ما دست و پا بسته نیستند.

همچنین خشایار حضرتی مربی تیم ملی شنا نیز خاطرنشان کرد: ما در بازی‌های آسیایی جمال چاوشی‌فر را به عنوان باتجربه‌ترین شناگر با ۲۴ سال سن در اختیار داریم. احمدرضا جلالی نیز ۲۲ سال دارد که وی در المپیک جوانان نیز حضور داشت. کم‌تجربه‌ترین شناگر ما مهدی انصاری است، اما وی بیشترین شنا را در اینچئون انجام خواهد داد. آرشام میرزایی نیز ۱۹ سال دارد و یکی از شناگران با آتیه ماست. آریا نسیمی‌شاد که ورودی المپیک‌نانجینگ را نیز به دست آورده بود با ۱۴ سال‌سن در این مسابقات شرکت خواهد کرد و امیدوارم بتواند رکوردهای خوبی را به دست آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز