خبرگزاری کار ایران

وزیر هم تنها به فوتبال توجه می‌کند؛

علیمرادی: ۸۰ درصد برنامه‌های ورزش متوجه‌فوتبال است / بدنبال میزبانی‌های بزرگ هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۲۳۶

فدراسیون‌هایی که معلوم نیست در بازی های آسیایی اینچوان چه نتایجی کسب می‌کنند با بودجه‌های قابل توجهی به کار خود ادامه می‌دهند اما فدراسیون ناشنوایان تنها از ۷ درصد بودجه مصوب بهره‌مند است.

رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان گفت: ما در فدراسیون بر اساس اصول علمی و فنی حرکت می‌کنیم و به همین دلیل موفقیت‌های ما در دو سال اخیر با عملکرد فدراسیون در ۵ ساله گذشته برابری می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کرم‌الله علیمرادی در نشست‌خبری خود با خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: فدراسیون ناشنوایان یکی از بزرگترین فدراسیون‌های ورزش کشور است که ۲۰ انجمن را تحت پوشش دارد.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۲ فدراسیون ناشنوایان و فدراسیون پیوند اعضا با هم ادغام شدند که البته اخیرا دوباره پیوند اعضا از فدراسیون ما جدا شد که امیدواریم تیم‌های ورزشی پیوند خاص به مسابقات خاورمیانه که قرار است در ترکیه برگزار شود اعزام شوند.

وی در مورد عملکرد فدراسیون در سال‌گذشته خاطرنشان کرد: ما در ۱۰ ماه اخیر به اندازه ۴ سال در این فدراسیون کار کردیم و بیش از ۱۵۰ اردو در رشته‌های مختلف برگزار شد که با توجه به تعداد فراوان ورزشکاران ناشنوا در رشته‌های مختلف تلاش فراوانی را می‌طلبید.

رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان درخصوص بازی‌های المپیک ناشنوایان که سال‌گذشته در بلغارستان برگزار شد، اظهار داشت: در دوره قبلی این رقابت‌ها که به میزانی چین‌تایپه برگزار شد تیم کشورمان تنها در ۵ رشته حضور یافت و در نهایت در مکان هفتم قرار گرفت، اما در مسابقات سال قبل۵رشته را برای اولین بار اعزام کردیم که این رشته‌ها حدود ۷۰ درصد مدال‌های ما را به ارمغان آوردند. ضمن اینکه در المپیک بلغارستان شاهد درخشش بانوان کشورمان بودیم به طوری که اولین مدال‌طلای کاروان ایران توسط بانوی کاراته‌کای ایران به دست آمد.

علیمرادی در ادامه درخصوص برگزاری ۲ رویداد مهم به میزبانی کشورمان گفت: مسابقات فوتسال آسیا و اقیانوسیه از ششم شهریور به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود. در این دوره قرار بود ۱۰ تیم حضورداشته باشند که به دلایل مختلف از جمله مالی نتوانستند به ایران سفر کنند. با این حال ۴ کشور ژاپن، تایلند، ازبکستان و بحرین به کشورمان سفر می‌کنند که اتفاقا به غیر از بحرین ۳ کشور دیگر جزو قدرت‌های فوتسال آسیا هستند.

وی به دومین میزبانی کشورمان اشاره کرد و افزود: رقابت‌های فوتبال آسیا و اقیانوسیه آذرماه سال‌جاری به میزبانی جزیره کیش برگزار خواهد شد که ما به کشورهای آسیایی اعلام کردیم در صورتی که کمتر از ۱۰ تیم به ایران سفر کنند رقابت‌ها را برگزار نخواهیم کرد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان در ادامه به پیشنهادهای فدراسیون کشورمان درخصوص میزبانی رقابت‌های مهم جهانی و المپیک اشاره کرد و اظهار داشت: ما درخواست میزبانی مسابقات جهانی کشتی، دوی صحرانوردی، کاراته، جودو، تکواندو، فوتبال و فوتسال را ارائه داده‌ایم که تقریبا با میزبانی رقابت‌های کشتی توسط ایران موافقت شده است. در دوره وزارت قبلی میزبانی المپیک ۲۰۲۱ را درخواست دادیم و البته با یکسری مسائل از جمله حضور خانم‌ها در ورزشگاه‌ها رو به رو شدیم و به همین جهت این پیشنهاد ما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

علیمرادی در ادامه به برنامه دیگر فدراسیون‌ ورزش ناشنوایان اشاره کرد و اظهار داشت: تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان و جوانان کشورمان به مسابقات جهانی ارمنستان اعزام خواهند شد. ما برای قهرمانی می‌رویم و اگر هدفی جز این نداشتیم اصلا تیم را اعزام نمی‌کردیم.

علیمرادی با انتقاد از کمبود بودجه تخصیص داده شده توسط کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش به این فدراسیون گفت: ما سال گذشته تقاضای ۴میلیارد تومان بودجه کردیم که با ۳ میلیارد آن موافقت شد، اما در نهایت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون به دست ما رسید. کمیته‌ملی‌المپیک نیز ۴۴۰ میلیون‌تومان بودجه مصوب کرد، اما تنها ۳۰ میلیون‌تومان یعنی حدود ۷ درصد منابع مالی مصوب را به ما اختصاص دادند.

وی افزود: فدراسیون‌هایی که معلوم نیست در بازی‌های آسیایی اینچوان چه نتایجی کسب می‌کنند با بودجه‌های قابل‌توجهی به کار خود ادامه می‌دهند، اما فدراسیون‌ناشنوایان که ۲میزبانی مهم قاره‌ای و همچنین چند اعزام برون‌مرزی را در پیش دارد تنها از ۷ درصد بودجه مصوب شده بهره‌مند است.

علی‌مرادی ادامه داد: متاسفانه وزیر ورزش هم درگیر فوتبال شده و ۸۰ درصد برنامه‌های وزارت ورزش به سمت و سوی فوتبال است. اگر ۱۰ درصد اعتبارات تخصیص داده شده به فوتبال به رشته‌های دیگر از جمله فدراسیون‌ ناشنوایان اختصاص یابد ورزش کشورمان در مسابقات قاره‌ای، جهانی و المپیک بهترین نتایج را خواهد گرفت.

رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان در مورد بازی‌های آسیایی ناشنوایان که سال آینده در چین تایپه برگزار می‌شود، یادآور شد: ما در نظر داریم در این بازی‌ها در ۱۵ رشته شرکت کنیم و تنها در ۲ رشته‌ای که در فدراسیون کشورمان فعال نیستند یعنی بیس‌بال و نقشه‌خوانی حضور نخواهیم داشت. همچنین در بخش‌بانوان نیز علاوه بر اینکه در رشته‌هایی که بانوان کشورمان دوره قبل در آنها حضور داشتند در دو رشته والیبال و فوتبال نیز شرکت خواهیم کرد.

علیمرادی درخصوص اینکه که گفته می‌شود برخی از مدال‌آوران بازی‌های آسیایی ناشنوایان و همچنین المپیک بلغارستان هنوز پاداش خود را دریافت نکرده‌اند، گفت: اتفاقا تنها فدراسیونی که ورزشکارانش پاداش‌های خود را به موقع دریافت کردند فدراسیون ما بود چراکه عباسی وزیر سابق‌ورزش مساعدت کرد و حتی قبل از اعزام ملی‌پوشان به المپیک بلغارستان و در مراسم بدرقه نمایندگان کشورمان به هر یک از آنها یک سکه طلا داد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در مورد اینکه آیا تمامی ورزشکاران حاضر در تیم‌های ملی ناشنوایان از قشر ناشنوا هستند و آیا از ورزشکاران سالم استفاده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: در سایر فدراسیون‌های ورزشی دیگر از جمله معلولان و نابینایان رشته‌های مختلف کلاس‌بندی شده، در فدراسیون ناشنوایان نیز این قضیه وجود دارد یعنی ناشنوایان نوار ناشنوایی می‌گیرند و هر شخصی که ۵۵ درصد ناشنوا باشد به عنوان ورزشکار ناشنوا شناخته می‌شود.

وی افزود: نوارهای ناشنوایی که از ورزشکاران گرفته می‌شود به فدراسیون جهانی فرستاده می‌شود که بعد از تایید آنها یک ورزشکار می‌تواند در مسابقات مختلف حضور پیدا کند. اگر کسی در این زمینه تخلف کند کار او همچون دوپینگ در بین ورزشکاران سالم است و با محرومیت‌های مختلفی رو به رو خواهد شد.

علیمرادی همچنین درخصوص حضور ورزشکاران ناشنوا در لیگ‌های مختلف و رقابت آنها با ورزشکاران سالم تصریح کرد: اینکه ورزشکاران ناشنوا در لیگ‌های مختلف حضور دارند نشان‌دهنده توانایی‌های این عزیزان است، البته ما نیز در نظر داریم لیگ‌هایی را برگزار کنیم که تنها مختص ناشنوایان باشد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان در پایان یادآور شد: جا دارد از حمایت‌های سازمان‌بهزیستی تشکر ویژه داشته باشم. آنها ۷۰۰میلیون تومان به ما در راه آماده‌سازی تیم‌های ملی مختلف کمک کردند در حالیکه کمیته ملی المپیک تنها ۳۰ میلیون به ما اختصاص داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز