خبرگزاری کار ایران

آقایان استاد کشف استعداد هستند؛

رودکی: جودو ۲ سال است می درخشد، وزیر هم حمایت می کند!

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۶۶۱

در این ۲ سال، بودجه فدراسیون در کجا صرف شده؟ ما زمانی مدال جهانی می گرفتیم، اما در دوره مدیریت آقایان، جودوکاران کشورمان در هر مسابقه، مجموعه ۳ دقیقه هم روی تاتامی دوام نمی آورند!

نایب قهرمان جودوی بازی های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگجو گفت: تا ۱۰ سال آینده هیچ نام و نشانی از ورزش جودو در ایران باقی نخواهد ماند.

محمد رضا رودکی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص انتخاب جعفر پهلوانی به عنوان جودوکار سنگین وزن کشورمان در بازی های آسیایی اینچئون خاطر نشان کرد: نمی دانم این ورزشکار را از کجا آورده اند. وی در این یک سال، چندین سفر برون مرزی داشته، اما بیشتر از ۳ دقیقه نتوانسته مسابقه بدهد.

وی افزود: البته این جودوکار مقصر نیست. مسعود آخوندزاده(سرمربی تیم ملی) و آرش میراسماعیلی(نایب رئیس فدراسیون)، با انتخاب نفرات اعزامی از جمله جودوکار وزن ۱۰۰ + کیلوگرم، نشان دادند استاد کشف چهره های جدید در جودو هستند، آن هم چهره هایی که تا به حال جودوی ایران به خود ندیده و البته در آینده هم نخواهد دید!

قهرمان سنگین وزن جودوی آسیا در خصوص جانشینی یک چوخه کار و یک ورزشکار باستانی به جای خود در اردوی تیم ملی، اظهار داشت: من از این مسائل اطلاع چندانی ندارم. فقط این را می گویم که در ۲ سال و اندی که آقایان به فدراسیون آمده اند، بهترین نتایج را گرفته اند و اصلا فدراسیون جودو رکورددار نتایج درخشان در ورزش کشور است!

وی ادامه داد: فکر می کنم فدراسیون پول زیاد و منابع مالی خوبی در اختیار دارد که چهره های جدید رو می کند. از سوی دیگر مسئولان فدراسیون از حمایت های شخص وزیر ورزش برخوردارند که توانسته اند در این ۲ سال و اندی که به فدراسیون آمده اند، نتایج تاریخی و عالی بگیرند.

رودکی در مورد این که با عدم اعزام وی به بازی های آسیایی، کاروان کشورمان از رسیدن به یکی از مدال های مسلم بازماند، اظهار داشت: بحثمن در مورد شخص خودم نیست. بلکه می گویم به دلیل سرمایه گذاری عالی آقایان در فدراسیون و حمایت های وزیر ورزش از مسئولان فدراسیون، مدال های رنگارنگ و نتایج درخشان تیم ملی در مسابقات مختلف حاصل شده است که آنها را می بینیم!

دارنده ۲ مدال نقره و برنز بازی های آسیایی گوانگجو، به ترکیب نفرات اعزامی به رقابت های آسیایی اینچئون اشاره کرد و گفت: ملی پوشان اوزان مختلف در تمامی مسابقاتی که در این چند سال اخیر شرکت کرده اند، بر روی سکو رفته اند که البته این جودوکار سنگین وزن، جزو نفرات شاخص تیم ملی در ۲ سال اخیر بوده است!

قهرمان جودوی آسیا در ادامه و در پاسخ به این سوال که چرا مسئولان فدراسیون هیچ گاه در مورد عدم دعوت شما به تیم ملی دلیل قانع کننده ای ارائه ندادند، یادآور شد: آقایان بگویند کی من را دعوت کردند که نیامدم؟ میر اسماعیلی زمانی به من گفت که باید جلسه بگذارم. اما کی جلسه گذاشتند که من نرفتم؟

وی تصریح کرد: میراسماعیلی در جایی گفت باید با مربی بدنساز تیم ملی جلسه بگذارد. من از شما به عنوان خبرنگار رزمی می پرسم که آیا شما حتی نام بدنساز تیم ملی جودو را هم می دانید؟!

رودکی ادامه داد: یک روز به من گفتند باید عذرخواهی کنم. روز دیگر گفتند باید جلسه بگذارند. یک روز دیگر گفتند بیا. بالاخره من نفهمیدم بیایم یا نیایم؟!

نفر پنجم مسابقات جهانی هلند در سال ۲۰۰۹ درباره نتایج احتمالی تیم ملی در بازی های آسیایی اینچئون گفت: مطمئنا مثل ۲ سال اخیر از این مسابقات سربلند بیرون می آییم و تمامی حریفان را شکست می دهیم! چون آقایان پشتوانه سازی خوبی در تیم ملی کرده اند، تیم ملی اعزام های مختلفی داشته است، مربیان درجه یک دنیا در تیم ملی حضور دارند و مهمتر از همه این که مدیریت عالی در فدراسیون حکمفرماست!

دارنده ۲ مدال نقره و برنز بازی های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگجو چین، همچنین در خصوص حضور مجدد مربیان کره شمالی در ایران اظهار داشت: ما شیرازی ها یک ضرب المثل داریم که می گوید: ترقی می کنند مردم به بالا، ما از بالا به پایین می ترقیم! ما ۱۵ سال پیش از این مربیان استفاده می کردیم، اما حالا دوباره آنها را برای کار در ایران دعوت می کنیم.

وی در ادامه با بیان این که ثمره مدیریت درخشان مسئولان فدراسیون در این ۲ سال در رقابت های مختلف برون مرزی مشخص شده است، یادآور شد: در این ۲ سال، بودجه فدراسیون در کجا صرف شده و نتیجه این همه اعزام چیست؟ ما زمانی مدال جهانی می گرفتیم، اما در دوره مدیریت آقایان، جودوکاران کشورمان در هر مسابقه، مجموعه ۳ دقیقه هم روی تاتامی دوام نمی آورند!

رودکی در پایان در مورد آینده جودوی ایران گفت: می شود کلمه آینده را معنا کنید؟ شما حال جودو را نگاه کنید، آینده آن کاملا معلوم است! با این وضعیت مطمئنا تا ۱۰ سال بعد هیچ نام و نشانی از جودو در ایران باقی نخواهد ماند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز