خبرگزاری کار ایران

علیپور خبر داد:

تهران، میزبان کنگره جهانی و آسیایی سپک‌تاکرا

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۳۴۷

مقرر شد مسابقات سوپر سری از بهمن‌ماه امسال استارت بخورد و فدراسیون جهانی بیش از پیش کشورهای در حال توسعه همانند ایران را مورد حمایت بیشتر قرار دهد.

رییس فدراسیون انجمن‌های ورزشی خبر داد که فدراسیون‌جهانی‌سپک‌تاکرا با میزبانی ایران برای برگزاری اجلاس‌جهانی و آسیایی در تهران موافقت کرد.

به گزارش ایلنا، محمد علیپور که به عنوان رییس سپک‌تاکرای غرب آسیا در اجلاس‌جهانی حضور یافته بود، افزود: خوشبختانه نشست خوبی با حضور نمایندگان ۲۵ کشور و همچنین روسای فدراسیون جهانی و کنفدراسیون سپک‌تاکرای آسیا در پایتخت تایلند برگزار شد که از تلاش‌های ایران برای اعتلای این رشته مهیج در کشورمان تقدیر به عمل آمد.

وی اضافه کرد: ژنرال چاروک رییس تایلندی فدراسیون‌جهانی و عبدالحلیم بن‌قادر رییس سنگاپوری کنفدراسیون سپک تاکرای آسیا در این اجلاس از اینکه ایران نسبت به گسترش آن در بخش آقایان و همچین بانوان تلاش می‌کند، تشکر کردند و ابراز امیدواری نمودند سپک‌تاکرای ایران بتواند در آینده‌ای نه چندان دور به جمع بزرگان آسیا و جهان بپیوندد.

رییس سپک‌تاکرای غرب‌آسیا اضافه کرد: این مسولان همچنین از عنایت ویژه به مقوله آموزش و همچنین برگزاری لیگ آقایان و بانوان در ایران و جذب سومکیت مربی نامدار تایلندی برای هدایت تیم ملی کشورمان قدردانی کردند و حضور سه داور کشورمان برای قضاوت در مسابقات جهانی تایلند را نیز ستودند.

علیپور درخصوص مصوبات این اجلاس اظهار داشت: پیشنهاد بنده برای فعالیت نمایندگان ۵ قاره در مسابقات وورلد گیمز و تعامل بیشتر فدراسیون جهانی با کشورهای در حال توسعه مورد تصویب قرار گرفت. ضمن اینکه مقرر شد تهران میزبان کنگره جهانی و آسیایی سپک‌تاکرا باشد که زمان آن از سوی فدراسیون جهانی اعلام خواهد شد. البته تایلند میزبانی مسابقات قهرمانی‌جهان در اردیبهشت‌ماه سال آینده را پذیرفت و مقرر شد مسابقات سوپر سری از بهمن‌ماه امسال استارت بخورد و فدراسیون جهانی بیش از پیش کشورهای در حال توسعه همانند ایران را مورد حمایت بیشتر قرار دهد.

رییس فدراسیون انجمن‌های ورزشی درخصوص عملکرد تیم‌های ملی آقایان و بانوان کشورمان در مسابقات جهانی تایلند گفت: کسب دو مدال نقره توسط تیم ملی آقایان در بخش‌های هوپ‌تاکرا و دبل و همچنین مدال برنز توسط تیم ملی بانوان در رقابت‌های رگو را مورد تمجید قرار داد و تاکید کرد که در مجموع عملکرد سپک‌تاکرای کشورمان در مسابقات جهانی تایلند رضایت‌بخش بود.

وی متذکر شد: حضور سومکیت مربی نام‌آشنای تایلندی در کسب نتایج موفقیت‌آمیز در بانکوک تاثیرگذار بود و باید با همکاری بیشتر وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بتوانیم هوایی تازه را در ریه‌های سپک تاکرای ایران جاری کنیم.

علیپور با اشاره به پیروزی درخشان سپک‌تاکرای کشورمان مقابل سنگاپور و لائوس گفت: کشورهایی مثل تایلند – مالزی – سنگاپور – ژاپن – کره جنوبی – فیلیپین – برونئی – میانمار – اندونزی – لائوس نزدیک به یک قرن است در سپک‌تاکرا فعالیت دارند و در صف بزرگان جهان ایستاده‌اند لذا برتری مقابل دو تیم یاد شده ارزش رفیعی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز