خبرگزاری کار ایران

حضور ایران با ۲۲ تیم در کره‌جنوبی؛

بهداد سلیمی پرچمدار کاروان‌ایران در بازی‌های آسیایی‌اینچئون / شیرجه و واترپلو حذف شدند

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۳۰۹

بهداد سلیمی قهرمان فوق‌سنگین وزنه‌برداری جهان و المپیک و دارنده عنوان قویترین مرد جهان به عنوان پرچمدار کاروان ورزشی اعزامی ایران به هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی انتخاب شد.

دبیرکل و سخنگوی کمیته ملی المپیک اعلام کرد: کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران با ۲۲ تیم به بازی های آسیایی اینچئون کره جنوبی اعزام می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شاهرخ شهنازی در پانزدهمین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک که صبح امروز شنبه در این کمیته برگزار شد از بهداد سلیمی قهرمان فوق سنگین وزنه برداری جهان و المپیک و دارنده عنوان قویترین مرد جهان به عنوان پرچمدار کاروان ورزشی اعزامی ایران به هفدهمین دوره بازی های آسیایی خبر داد.

وی در ادامه افزود: همچنین خانم کیمیا علیزاده قهرمان تکواندوی نوجوانان جهان به عنوان پرچمدار کاروان اعزامی ایران به رقابت های المپیک نانجینگ انتخاب شد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک از نهایی شدن کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی خبر داد و گفت: در این نشست مقرر شد از بین گروه سوم موسوم به حمایتی رشته‌های ژیمناستیک با ۵ ورزشکار، شنا با ۵ ورزشکار، بدمینتون با ۲ ورزشکار(یک مرد و یک زن)، تنیس روی میز با ۳ ورزشکار(۲ مرد و یک زن) به کاروان اضافه شوند.

گفتنی است، پیش از این اعزام ۱۸ رشته ورزشی مدال‌آور و شانس مدال یعنی رشته‌های کشتی‌آزاد و فرنگی، وزنه‌برداری، والیبال‌سالنی، تکواندو(زنان و مردان) کاراته(زنان و مردان) ووشو(زنان و مردان) بسکتبال، فوتبال(تیم امید)، هندبال، کبدی(زنان و مردان)، دوومیدانی(زنان و مردان)، تیروکمان(زنان و مردان)، بوکس، جودو، قایقرانی(زنان و مردان)، دوچرخه‌سواری، تیراندازی(زنان و مردان) و شمشیربازی قطعی شده بود.

شهنازی همچنین اظهار داشت: بدین ترتیب کاروان اعزامی ایران به بازی‌های آسیایی اینچئون با ۲۲ تیم راهی کره می‌شود، البته تیم سپک‌تاکرا به صورت مشروط برای تصمیم‌گیری نهایی تحت نظارت قرار می‌گیرد. هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی ۲۸ شهریورماه تا ۱۲ مهرماه در اینچئون کره‌جنوبی برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز