خبرگزاری کار ایران

وجدانی خبر داد:

مشهد، میزبان جشنواره رقابت های شطرنج کشوری

کد خبر : ۱۹۰۳۲۰

رقابت های قهرمانی شطرنج کشور به صورت جشنواره در ۲ بخش آقایان و بانوان در روزهای ۱۲ تا ۱۹ مرداد ماه در هتل ثامن مشهد برگزار خواهد شد.

رییس هیأت شطرنج خراسان رضوی از برگزاری بزرگترین رویداد ملی شطرنج کشور در مشهد خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا وجدانی در دوازدهمین نشست رسانه‌ای هیأت‌های ورزشی استان که صبح امروز ۵ مرداد ماه در سالن جلسات اداره کل برگزار شد، گفت: رقابت های قهرمانی شطرنج کشور به صورت جشنواره در ۲ بخش آقایان و بانوان در روزهای ۱۲ تا ۱۹ مرداد ماه در هتل ثامن مشهد برگزار خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه این رقابتها بزرگترین رویداد ملی در شطرنج کشور و همچنین مرحله نخست انتخابی تیم ملی به حساب می‌آید، پیش‌بینی می‌شود بیش از ۴۰۰ نفر شرکت کننده از سراسر ایران در آن شرکت کنند.

رییس هیأت شطرنج خراسان رضوی ادامه داد: تمام تلاشمان در چند سال اخیر بر این بوده است که بتوانیم رقابتهای بین‌المللی فردوسی در بخش آقایان و خیام در بخش بانوان را حتی در سخت‌ترین شرایط برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده این رقابتهای بین‌المللی امسال در آبان ماه برگزار خواهد شد و تلاش داریم اقدام لازم را به منظور برگزاری مطلوب، زودتر از سال های گذشته آغاز کنیم.

وی ادامه داد: میزبانی مسابقات تیم‌های ملی در مشهد نیز در دستور کار هیأت قرار دارد تا در نتیجه این اقدامات بتوانیم سهمیه بیشتری از خراسان رضوی در تیم‌های ملی کسب کنیم.

وجدانی جایگاه شطرنج استان را در سطح بین المللی خوب عنوان کرد و افزود: با وجود شطرنج‌بازان ارزنده ای چون میترا حجازی‌پور، مسعود مصدق‌پور، مرصاد خداشناس و حضورشان در رقابتهای آسیایی و بین‌المللی متعدد در این بخش فعال هستیم و حتی مورد توجه فدراسیون جهانی نیز قرار داریم.

وی به برگزاری مسابقات المپیاد جهانی شطرنج نروژ در هفته آینده، اشاره کرد: میترا حجازی‌پور به عنوان نماینده استان در این رقابتها که با حضور شطرنج بازان کشورهای مختلف برگزار می‌شود، حضور خواهد داشت.

رییس هیأت شطرنج خراسان رضوی عنوان کرد: تنها هیأت ورزشی در کشور هستیم که در بخش روابط بین‌الملل فعال هستیم و با ارتباطات خوبی که داریم شرایط را برای حضور چهره‌های مطرح شطرنج جهان در ۹ دوره میزبانی مسابقات بین المللی در مشهد، فراهم کرده ایم.

وی به حضور فعال حدود ۳۰۰ شطرنج‌باز خراسانی در مسابقات ریتد کشور اشاره و عنوان کرد: از حیثجامعه آماری شرایط خوبی نسبت به جمعیت حدود ۸ هزار نفری شطرنج بازان کل کشور داریم.

رییس هیأت شطرنج خراسان رضوی به برگزاری مسابقات شطرنج جام رمضان در هفته گذشته اشاره کرد: حضور تعداد پررنگ شطرنج‌بازان زیر ۲۱ سال استان در این رقابتها حاکی از توسعه شطرنج در رده‌های پایه و پیشی گرفتن جوانان از قدیمی‌تر ها است.

وی با اشاره به رشد شطرنج در شهرستان‌های مختلف خراسان رضوی، بیان کرد: در چند سال گذشته شهرستان‌های فریمان، سبزوار و سرخس فعالیت خوبی در این رشته داشته‌اند و با فعال شدن مدارس شطرنج در شهرستان‌هایی چون خلیل‌آباد، کاشمر و نیشابور شاهد تغییرات محسوسی در این بخش هستیم.

وجدانی ادامه داد: در چند سال گذشته تعامل خوبی بین هیأت و آموزش و پرورش برقرار شده بود که طی تفاهم‌نامه‌ای در مسابقات و تربیت داور، مربی با آنان همکاری داشتیم اما متأسفانه حدود دو سال است که شطرنج از رشته‌های فعال این نهاد که نقش مهمی در توسعه ورزش و استعدادیابی دارد، خارج شده است.

وی همچنین به حضور رییس شطرنج منطقه شرق کشور تونس در مشهد در هفته گذشته اشاره و عنوان کرد: در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای در خصوص تبادل اطلاعات، مربی و آموزش شطرنج به رده‌های سنی ۸ تا ۱۲ سال با این کشور امضاء شد.

رییس هیأت شطرنج خراسان رضوی ادامه داد: تلاش داریم در صورت جذب حامی مالی بعد از ۲ سال دوباره نماینده‌ای در لیگ برتر کشور داشته باشیم.

وی بیان کرد: طبق برنامه تیم باشگاه شطرنج فرهنگ مشهد با نفراتی کاملاً بومی و جوان برای شرکت در رقابتهای لیگ در نظر گرفته شده است که هزینه آن حدود ۱۰ تا ۱۱ میلیون برآورد شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز