خبرگزاری کار ایران

از کواچ باید تشکر و قدردانی کرد؛

عطایی: دستاورد والیبال ایران در لیگ جهانی بی نظیر بود / دست کم گرفتن آمریکا کار دست ما داد

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۶۰۱

دست کم گرفتن آمریکا کار دست ما داد و وقتی به سد محکمی مانند این تیم خوردیم، مطمئنا کادر فنی هم سعی کرده، بازیکنان از این غفلت دور کند. آمریکا با آنالیز دقیق ایران را شکست داد.

مربی والیبال ایران گفت: عملکرد والیبال ایران در لیگ جهانی در مجموع بی نظیر بود و حضور یک کشور آسیایی در جمع ۴ تیم برتر جهان را نباید دست کم گرفت و باید از داورزنی و اسلوبودان تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش ایلنا، بهروز عطایی افزود: والیبال ایران به دلیل حضور شایسته در لیگ جهانی سال ۲۰۱۳، دومین حضور خود در این رقابت ها را با توقعات خاص مردم آغاز کرد. از سوی دیگر تیم ایران با تغییراتی در بازیکنان و کادر فنی گام به این رقابت ها گذاشت و این عوامل در بازی های نخست برای تیم ایران مشکل ساز شد.

وی با بیان اینکه در دو بازی هفته اول برابر ایتالیا عملکرد خوبی نداشتیم و مسابقه نخست برابر برزیل نیز یک بازی معمولی ارائه کردیم، گفت: تیم ملی والیبال ایران از مسابقه چهارم در قالب اصلی خود قرار گرفت و در این دیدار برزیل را شکست داد.

ملی پوش اسبق والیبال ایران تاکید کرد: ملی پوشان ایران در هفته چهارم نیز ۲ بازی با کیفیت در سالن ۱۲ هزار نفری مقابل برزیل به نمایش گذاشتند و در هفته بعد نیز ایتالیا را تقریبا له کردیم.

وی با یادآوری ۲ پیروزی متوالی بر لهستان در هفته ششم دور مقدماتی لیگ جهانی گفت: ملی پوشان با هدایت کواچ در دور مقدماتی عملکرد بسیار خوبی ارائه کردند و موفق شدند در بین تیم های بزرگی چون ایتالیا، برزیل و لهستان به عنوان تیم دوم به مرحله نهایی صعود کنند و لهستان حذف شود. این در حالی بود ایران چند هفته پیش از آغاز مسابقات در راس کادر فنی خود تغییر بزرگی داشت و کواچ با توجه به زمان کم تا آغاز مسابقات خوب کار کرد.

عطایی با بیان اینکه مرحله نهایی لیگ جهانی عملکرد والیبال ایران عالی بود، گفت: در دور نخست رقابت استثنایی و کم نظیری برابر روسیه داشتیم و حتی امکان پیروزی در این دیدار را نیز داشتیم اما در ست پنجم به رغم جلو بودن، مغلوب شدیم.

وی ادامه داد: در بازی دوم برابر برزیل یک بار دیگر والیبال خوب و با کیفیت انجام دادیم و با شکست این تیم به عنوان تیم نخست گروه به مرحله ضربدری صعود کردیم و حریف ایالات متحده آمریکا شدیم.

مربی سابق تیم ملی والیبال تفکر اشتباه بازیکنان مبنی بر توانایی شکست آمریکا در مسابقه برابر این تیم را عامل شکست ایران دانست و گفت: دست کم گرفتن آمریکا کار دست ما داد و وقتی به سد محکمی مانند این تیم خوردیم، مطمئنا کادر فنی هم سعی کرده، بازیکنان از این غفلت دور کند. آمریکا با آنالیز دقیق ایران را شکست داد. البته نبود حسین معدنی نیز مشکل را دوچندان کرد و کواچ تنها بود و از تنهایی او تیم والیبال ایران صدمه خورد، زیرا مربی جایگزین معدنی تجربه کمی داشت.

وی تاکید کرد: بعد از شکست برابر آمریکا حضور در دیدار رده بندی نیز برای تیم ایران سخت بود و بازیکنان انگیزه کافی نداشتند. تیم ایران در این دیدار در حد و اندازه خود ظاهر نشد.

عطایی در پایان تاکید کرد: در مجموع والیبال ایران عملکرد بسیار خوبی در لیگ جهانی ۲۰۱۴ داشت و کسب رتبه چهارمی نیز دستاوردی استثنایی است زیرا برای نخستین بار یک کشور آسیایی در جمع چهار تیم برتر این رقابت ها قرار گرفت که جا دارد از مسئولین فدراسیون به ویژه داورزنی و اسلوبودان کواچ تشکر و قدردانی کرد. به اهداف مد نظر والیبال ایران رسیدیم و حال باید به فکر مسابقات قهرمانی جهان لهستان باشیم.

وی تاکید کرد: کسب یک عنوان راحت تر از تثبیت آن است و تیم والبیال ایران باید در لهستان از توانایی خود در این رشته ورزشی دفاع کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز