خبرگزاری کار ایران

برخی کارشناسان غرض ورزی می کنند؛

مشحون: هدف اصلی ما قهرمانی در بازی‌های آسیایی است / جوانگرایی تیم جواب داد

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۸۰۳

متاسفانه برخی‌ها از روی غرض‌ورزی به تیم ما حمله کردند و اسم خودشان را هم کارشناس می‌گذارند که به اعتقاد من کارشناس، خدانشناس هستند.

رئیس فدراسیون بسکتبال با تمجید از عملکرد تیم ملی در مسابقات کاپ آسیا هدف اصلی این فدراسیون را قهرمانی در بازی‌های آسیایی اینچوان عنوان کرد.

محمود محشون در گفتگو با خبرنگار ایلنا ضمن اعلام این مطلب افزود: هدف اصلی ما در مسابقات کاپ آسیا جوانگرایی و کسب تجربه بازیکنان جوان بود و اینکه بازیکنان جدید تجربه میادین بزرگ را به دست آورند و خوشبختانه تیم با عملکردی که داشت به اهداف مورد نظر دست یافت و خوشحالیم که با یک تیم جوان قهرمانی بسکتبال را تکرار کردیم.

وی با بیان اینکه تیم ملی باید از عنوان قهرمانی سال گذشته خود دفاع می‌کرد، اظهار داشت: ما وظیفه سنگینی در این تورنمنت برعهده داشتیم و آن تکرار عنوان قهرمانی سال گذشته بود که خوشحالم با ترکیبی جوان و تازه تشکیل شده توانستیم این مقام را تکرار کنیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال با اشاره به اینکه در این تورنمنت تعدادی از نفرات اصلی تیم ملی را به دلایل مختلف در اختیار نداشتیم، اظهار داشت: صمد نیکخواه، کامرانی، داورپناه، حامد آفاق، تقوایی و… نفراتی بودند که به دلایل مختلف قادر به شرکت در این مسابقات نبودند اما کادر فنی با جایگزین کردن نفرات جوان تیم دگرگون شده ای را روانه این مسابقات کرد و خوشبختانه دستاوردی که این مسابقات برای بسکتبال ایران داشت این بود که حالا می‌توانیم ادعا کنیم فاصله‌ای بین نفرات اصلی و نیمکت ذخیره‌ها وجود ندارد.

وی هدف اصلی فدراسیون بسکتبال را قهرمانی را در بازی های آسیایی اینچئون عنوان کرد و افزود: کاپ آسیا یکی از تورنمنت‌هایی بود که ما را در راه هدفی که داریم آماده کرد و حضور در تورنمنت های مختلف اروپایی و حضور در جام جهانی تدارک کاملی است که برای قهرمانی ملی‌پوشان بسکتبال ایران در آسیا مد نظر داریم.

وی در مورد برنامه‌های آماده‌سازی تیم‌ ملی بسکتبال یادآور شد: اعزام به اردوها و شرکت در تورنمنت های لهستان، استونی، اسلوونی و در نهایت مسابقات جام جهانی گرانادای اسپانیا از جمله تورنمنت‌هایی است که تیم ملی پیش از حضور در بازی‌های آسیایی در آنها حضور خواهد یافت و امیدواریم بتوانیم با این حضور آمادگی لازم را برای بازی‌های آسیایی به دست آوریم.

مشحون با بیان اینکه تیم ملی بسکتبال هشت شهریور ماه در دیدار افتتاحیه جام جهانی بسکتبال مقابل اسپانیا به میدان خواهد رفت، اظهار داشت: هدف ما در این مسابقات نمایش قابل قبول و استفاده از تمام داشته‌هایمان خواهد بود ضمن اینکه نیم نگاهی به صعود به مرحله بعد خواهیم داشت که البته با حضور تیم‌هایی مانند صربستان، مصر، فرانسه، برزیل و اسپانیا این کار چندان آسان نیست اما تلاش می‌کنیم تا در این رقابت‌ها ترکیب اصلی بازی‌های آسیایی را شناسایی کنیم.

مشحون با انتقاد از اظهارات برخی کارشناسان نسبت به تیم اعزامی به مسابقات کاپ آسیا اظهار داشت: متاسفانه برخی‌ها از روی غرض‌ورزی به تیم ما حمله کردند و اسم خودشان را هم کارشناس می‌گذارند که به اعتقاد من کارشناس خدانشناس هستند.

وی ادامه داد: بسیاری از انتقادهایی که به تیم جوان شده ایران مطرح شد غیرمنطقی و غیرکارشناسی بود و قهرمانی تیم ملی در کاپ آسیا پاسخ مناسبی بود کهد به اینگونه کارشناسان غرض ورز داده شد.

رئیس فدراسیون بسکتبال تصریح کرد: در این مسابقات چهره‌های جوانی مانند یخچالی، مشایخی، زنگنه و جمشیدی برای نخستین بار در ترکیب تیم ملی قرار گرفتند و بسیار امیداور کننده ظاهر شدند و امیدوارم رسانه‌ها با حمایت‌های همه جانبه خود زمینه ارتقای روحیه این جوانان را برای ساختن آینده بسکتبال ایران فراهم کنند.

رئیس فدراسیون بسکتبال در بخش پایانی سخنان خود به افتخارات دو رشته تیمی بسکتبال و والیبال در صحنه ورزش کشور اشاره کرد و گفت: خوشحالم که این دو رشته تیمی پرچم ورزش ایران را در میادین آسیایی و جهانی به اهتزاز درآوردند و با نمایش تعصب و غیرت ایرانی نشان دادند ایرانی‌ها در ورزش‌های تیمی هم می‌توانند در سطح قاره و جهان سرآمد باشند.

وی با انتقاد از توجه بیش از حد به رشته فوتبال اظهار داشت: متاسفانه مسئولان تنها به رشته فوتبال توجه دارند و کسی هم دستش به این رشته نمی‌رسد. امیدوارم مسئولین ورزش کشور و همچنین دولتمردان در این نگاه یکسویه به فوتبال تجدید نظر کنند و سایر جوان‌هایی که برای رشد و اعتلای ورزش کشور تلاش می‌کنند نیز به همان اندازه دیده شوند و نگاه برابری به تلاش و زحمات ورزشکاران وجود داشته باشد تا نسل آینده ورزش کشور انگیزه حضور در سایر ورزش ها را از دست ندهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز