خبرگزاری کار ایران

فینال لیگ جهانی والیبال - ایتالیا؛

شاگردان کواچ روس ها را عذاب دادند / ایران یک امتیازی شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۲۱۴

ملی پوشان والیبال ایران ۳ بر ۲ مقابل روسیه شکست خوردند ولی یک امتیاز از روس ها گرفتند تا امیدهای ایران برای صعود به مرحله نیمه نهایی افزایش یابد.

ملی پوشان والیبال ایران ۳ بر ۲ مقابل روسیه شکست خوردند ولی یک امتیاز از روس ها گرفتند تا امیدهای ایران برای صعود به مرحله نیمه نهایی افزایش یابد.

به گزارش ایلنا، تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود در فینال لیگ جهانی که در سالن نلسون ماندلای شهر فلورانس ایتالیا از امروز آغاز شد، ۳ بر ۲ در در دیداری ماراتن گونه مقابل روس ها شکست خوردند تا شاگردان کواچ قهرمان المپیک و لیگ جهانی را برای کسب پیروزی عذاب د اده باشند.

ملی پوشان ایران در ست های اول و چهارم این مسابقه با امتیازات ۲۵ بر ۱۸ و ۳۷ بر ۳۵ به پیروزی رسید، اما روسیه ست های دوم، سوم و پنجم را با امتیازات ۲۵ بر ۱۸،۲۵ بر ۲۱ و ۱۵ بر ۸ به پیروزی رسید تا دو امتیاز این بازی به روسیه و یک امتیاز به ایران برسد. در این مسابقه حدود هزار تماشاگر ایرانی در سالن حضور داشتند و برخی بزرگان والیبال ایتالیا مانند آندره زورزی و پرندی نیز بازی را از نزدیک تماشا کردند.

تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه خود در این مرحله از رقابت ها از ساعت ۲۰ جمعه به مصاف برزیل می رود و برای صعود به جمع چهار تیم برتر مسابقات باید از سد این تیم بگذرد.

اسلوبودان کواچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران در این مسابقه تیم خود را با ترکیب سعید معروف، امیر غفور، محمد موسوی، عادل غلامی، فرهاد قائمی، مجتبی میرزاجانپور و فرهاد ظریف به میدان فرستاد.

ست اول(ایران ۲۵ – روسیه ۱۸) دو تیم ایران و روسیه بازی را بسیار نزدیک آغاز کردند و به صورت پایاپای پیش رفتند. میرزاجانپور در این ست چند اشتباه داشت اما امیر غفور عملکرد درخشانی از خود نشان داد و با اسپک های خود دفاع روی تور حریف را از کار انداخت. وقت استراحت فنی اول در امتیاز ۸ بر ۷ به سود روسیه اعلام شد. درخشش فرهاد قائمی و عادل غلامی در دفاع روی تور و سرویس خوب سعید معروف سه امتیاز پیاپی برای ایران به دست آورد تا آندره ورونکوف سرمربی روسیه در امتیاز ۱۱ بر ۸ به سود تیم کشورمان درخواست وقت استراحت کند. میرزاجانپور که بازی را پر اشتباه آغاز کرده بود در ادامه بازی خوبی ارائه داد و با سرویس قدرتمند خود زمینه کسب امتیاز ۱۶ و اعلام وقت استراحت فنی دوم به سود ایران را فراهم کرد. اسپک زیبای غفور و سرویس دیدنی محمد موسوی باعثشد سرمربی روسیه در امتیاز ۱۸ بر ۱۴ یک وقت استراحت فنی دیگر درخواست کند تا تیم خود را از شکست در این ست نجات دهد. تعویض های وورنکوف هم نتوانست مانعی در راه رسیدن ایران به پیروزی ایجاد کند و امتیازات پی در پی برای کشورمان کسب شد. بازیکنان ایران در این ست عملکرد خوبی در دفاع روی تور داشتند و امیر غفور در زدن اسپک درخشان ظاهر شد. در نهایت پوریا فیاضی که به عنوان بازیکن تعویضی وارد میدان شده بود با یک اسپک ایران را در ست اول با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ به پیروزی رساند.

ست دوم(ایران ۱۸ – روسیه ۲۵) در این ست عبدالرضا علیزاده به جای فرهاد ظریف به عنوان لیبروی برای ایران به میدان رفت. عادل غلامی که در ست اول درخشان بازی کرده بود در ابتدای این ست هم در مقابل تک دفاع دیمیتری موزیرسکی بازیکن ۲۱۸ سانتی متری روسیه اسپک بسیار خوبی زد تا قدرت بالای تیم کشورمان را به رخ بکشد. در این ست هم مانند ست قبل بازیکنان ایران عملکرد خوبی در توپ گیری و حمایت از مدافعین روی تور داشتند. عملکرد خوب روس ها در دریافت و زدن اسپک باعثشد این تیم در امتیازگیری پیش بیفتد و وقت استراحت فنی اول در امتیاز ۸ بر ۷ به سود قهرمان المپیک اعلام شود. موزیرسکی بلند قدترین بازیکن لیگ جهانی با عملکرد خوب خود در دفاع و اسپک باعثشد فاصله دو تیم به سه امتیاز برسد. کسب یک امتیاز سرویس برای روسیه باعثشد وقت استراحت فنی دوم در امتیاز ۱۶ بر ۱۲ به سود این تیم اعلام شود. عملکرد بی نقص بازیکنان روسیه در زدن اسپک اجازه نداد شاگردان کواچ فاصله میان دو تیم را کاهش دهند. درخواست وقت استراحت از سوی اسلوبودان کواچ هم نتوانست تغییری در روند بازی ایجاد کند. حتی ورود آرمین تشکری به میدان برای استفاده از توانایی این بازیکن در زدن سرویس هم موثر نبود. در امتیاز ۲۳ بر ۱۸ به سود روسیه هم رضا قرا و مهدی مهدوی به جای سعید معروف و امیر غفور وارد میدان شدند اما دو اشتباه از مهدوی در زدن سرویس و ارسال پاس باعثشد در نهایت ست دوم با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ به سود روسیه رقم خورد.

ست سوم(ایران ۲۱ – روسیه ۲۵) در ست سوم میلاد عبادی پور به جای میرزاجانپور بازی را آغاز کرد. در این ست عبادی پور و موسوی در زدن اسپک عملکرد خوبی داشتند اما وقت استراحت فنی اول در امتیاز ۸ بر ۷ به سود روسیه اعلام شد. بازیکنان روسیه در این ست در توپ گیری بسیار موفق ظاهر شدند. پس از ورود دو تیم به میدان بازیکنان ایران در دفاع و سرویس بسیار خوب کارکدند تا در امتیاز ۱۱ بر ۹ از حریف پیش بیفتند. موزیرسکی بازیکن بلند قامت روسیه بازهم به کمک این تیم آمد و با درخشش در دفاع روی تور تیمش را پیش انداخت. وقت استراحت فنی دوم هم در امتیاز ۱۶ بر ۱۵ به سود روسیه اعلام شد. در امتیاز ۲۰ بر ۱۸ به سود روسیه، کواچ درخواست یک وقت استراحت کرد اما تلاش های او برای کم کردن فاصله بی نتیجه ماند. روس ها در این ست هم در توپ گیری، دفاع روی تور و زدن اسپک عملکرد فوق العاده ای داشتند. در امتیاز ۲۳ بر ۱۹ سرمربی تیم ملی ایران یک بار دیگر درخواست وقت استراحت کرد. ورود آرمین تشکری به میدان هم نتیجه ای برای ایران نداشت تا ست سوم با امتیاز ۲۵ بر ۲۱ به سود روسیه به پایان برسد.

ست چهارم(ایران ۳۷ – روسیه ۳۵) بازیکنان روسیه این ست را با قدرت آغاز کردند و خیلی زود از ایران پیش افتادند. با وجود اینکه روس ها در روند امتیازگیری از ایران پیش افتادند اما سرانجام ایران در امتیاز ۱۶ بر ۱۵ پیش افتاد تا وقت استراحت فنی دوم این ست به سود کشورمان اعلام شود. در این مسابقه نوید مشجری آنالیزور و رحمان محمدی مربی تیم ملی کشورمان برای نخستین بار با گوشی بی سیم با هم ارتباط داشتند که همین مسئله کمک زیادی به تحلیل دقیق تر بازی تیم روسیه از سوی کادر فنی تیم کشورمان کرد. در امتیاز ۲۲ بر ۲۱ به سود روسیه، کواچ درخواست یک وقت استراحت کرد. پس از اینکه هر دو تیم یک امتیاز کسب کردند، وورونکوف هم یک وقت استراحت درخواست کرد اما پس از ورود دو تیم به میدان فرهاد قائمی با یک سرویس قدرتمند بازی را در امتیاز ۲۳ به تساوی کشاند. اشتباه سرویس روس ها دو تیم را به تساوی ۲۴ رساند. ادامه بازی با امتیازگیری پایاپای برای دو تیم پیش رفت و در نهایت این ست زیبا و نفس گیر با امتیاز ۳۷ بر ۳۵ به سود روسیه به پایان رسید. امیر غفور در این ست و به خصوص در امتیازات پایان درخشان بازی کرد تا کار به ست سرنوشت ساز پنجم کشیده شود. این برای نخستین بار در تاریخ بود که تیم ملی والیبال ایران در یک مسابقه دو ست از روسیه گرفت.

ست پنجم(ایران ۱۵ – روسیه ۸) بازیکنان ایران با پیروزی در ست چهارم، این ست را نیز با روحیه بالا آغاز کردند و خیلی زود از حریف پیش افتادند. ورونکوف مجبور شد در امتیاز ۴ بر ۱ به سود ایران درخواست وقت استراحت کند تا از پیشروی ایران جلوگیری کند. روس ها در امتیاز ۵ بازی را به تساوی کشاندند و با اشتباه امیر غفور در زدن اسپک یک امتیاز پیش افتادند. در ادامه مسابقه دو تیم به صورت پایاپای پیش رفتند اما اشتباه سرویس موسوی باعثشد زمین در امتیاز ۸ بر ۷ به سود روسیه عوض شود. پس از تغییر زمین روس ها به صورت پی در پی امتیازات را از آن خود کردند و درخواست وقت استراحت از سوی کواچ هم نتوانست تغییری در روند بازی ایجاد کند. در نهایت هم روسیه با امتیاز ۱۵ بر ۸ این ست را به سود خود رقم زد تا برنده بازی باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز