خبرگزاری کار ایران

هفته ششم لیگ جهانی والیبال؛

ایران دریک قدمی صعود به جمع بزرگان والیبال دنیا / لهستان مقهور قدرت ایران

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۹۰۶

تیم ملی والیبال ایران با برتری ۳ - ۱ مقابل لهستان در آستانه صعود به جمع ۶ تیم برتر دنیا و بزرگان والیبال جهان قرار گرفت.

تیم ملی والیبال ایران در هفته ششم رقابت های لیگ جهانی و در نخستین دیدار خود برابر لهستان ۳ بر یک به برتری رسید تا ضمن تثبیت جایگاه خود در رده دوم جدول در آستانه صعود به جمع ۶ تیم برتر مرحله نهایی قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ملی پوشان ایران در ست نخست این بازی ۲۵ بر ۲۳ مغلوب لهستان شدند اما در ست های دوم تا چهارم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۱۶،۲۵ بر ۱۱ و ۲۵ بر ۱۹ با اقتدار به پیروزی رسیدند تا سه امتیاز شیرین دیگر کسب کنند.
ملی پوشان ایران با کسب این پیروزی ۱۶ امتیازی شدند و برای صعود به مرحله نهایی لیگ جهانی تنها به دو امتیاز در سه بازی آینده خود دارند. اسلوبودان کواچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران در ابتدای این بازی از ترکیب سعید معروف، محمد موسوی، شهرام محمودی، فرهاد قائمی، عادل غلامی، مجتبی میرزاجانپور و فرهاد ظریف استفاده کرد. مهدی مهدوی، امیر غفور، آرمین تشکری، میلاد عبادی پور و پوریا فیاضی ذخیره های تیم ایران در این دیدار بودند. استفان آنتیگا سرمربی فرانسوی تیم ملی لهستان نیز در این دیدار از لوکاش زیگادلُو - میخال وینیارسکی - کارُول کلوس - داوید کُونارسکی - فابیّن دِژیزگا - پاوِل زاتُورسکی - میکا مّتِئوش - میخال روچیاک - رافال بوشِک - پیُوتر نُواکُفسکی - آندرِی ورُونا و گِژِگُژ بُوچک به عنوان ۱۲ ملی پوش لهستان استفاده کرد. عبدالهادی غزالی از کشور مراکش به عنوان ناظر فدراسیون جهانی والیبال نظارت بر دیدارهای ایران و لهسنان در هفته ششم لیگ جهانی را بر عهده دارد. در مسابقه نخست آکی هیکو تانو از ژاپن به عنوان داور اول و میلان لاباشتا از جمهوری چک به عنوان داور دوم قضاوت را بر عهده داشتند. همچنین احمد سرمست داور بین المللی والیبال ایران نیز به عنوان داور ذخیره این مسابقات است.

ست اول(ایران ۲۳– لهستان۲۵)
امتیاز نخست ست اول به ایران رسید. دفاع ناقص ایران دو تیم را در امتیاز یک مساوی کرد. سرویس لهستان به تور خورد. دفاع موسوی امتیاز سوم را برای ایران به همراه داشت. هر تیم یک امتیاز آورد. دفاع تیم ایران به اوت رفت و سرویس لهستان دوباره به تور خورد. دریافت ظریف به اوت رفت و دو تیم در امتیاز شش مساوی شدند. وفت اضافه اول ۸ بر ۶ به سود لهستان شد.
در ادامه بازی تیم ملی والیبال ایران در امتیاز ۹،۱۰ با لهستان برابر شد. رقابت دو تیم بسیار نزدیک به هم بود و وقت استراحت دوم را ایران ۱۶ بر ۱۵ از آن خود کرد. دو تیم تا امتیاز ۲۳ برابر با هم پیش رفتند. در نهایت تیم ایران ۲۵ بر ۲۳ این ست را واگذار کرد.
ست دوم(ایران ۲۵– لهستان۱۶)
در این ست هم امتیاز اول به ایران رسید. ملی پوشان ایران نمایش بهتری نسبت به ست نخست داشتند و ابتدا پیش افتادند. تیم ایران در امتیاز ۶، سه امتیاز از لهستان جلو افتاد. وقت استراحت اول ۸ بر ۵ به سود ایران شد. در ادامه دو تیم یک امیتاز به دست آوردند. سرویس قائمی امتیاز دهم ایران را رقم زد. فرهاد قائمی یک امتیاز دیگر از سرویس به دست آورد و سرمربی لهستان وقت استراحت فنی درخواست کرد. ایران امتیاز ۱۲ را نیز به دست آورد تا اختلاف به شش امتیاز برسد. سرویس قائمی به اوت رفت و لهستان هفت شد. دفاع کامل شهرام محمودی ایران را ۱۳ امتیازی کرد. دریافت نامناسب لهستان و اسپک موسوی ایران را ۱۵ بر ۸ از لهستان پیش انداخت. آنتیگا وقت استراحت دوم خود را هم گرفت. وقت استراحت قانونی دوم با سرویس اوت لهستان ۱۶ بر ۹ به ایران رسید. هر تیم دو امتیاز آورد و در امتیاز ۱۹ بر ۱۱ به سود ایران سرمربی لهستان درخواست ویدیو چک کرد که امتیاز لهستان تایید شد و این تیم ۱۲ شد. سرویس لهستان به اوت رفت و ایران ۲۰ امتیازی شد. دفاع عادل غلامی امتیاز ۲۱ را به ارمغان آورد. در نهایت ملی پوشان ایران این ست را ۲۵ بر ۱۶ به سود خود خاتمه دادند تا دو تیم یک بر یک مساوی شوند. در پایان ست دوم دو تیم برای مدت ۱۰ دقیقه به رختکن رفتند تا استراحت کنند.

ست سوم(ایران ۲۵– لهستان۱۱)
در ست سوم بازیکنان دو تیم خوب مسابقه را شروع کردند و تا امتیاز دو برابر پیش رفتند، اما در ادامه تیم ایران دو امتیاز متوالی به دست آورد و یک امتیاز به لهستان داد. در نهایت وقت استراحت اول این ست ۸ بر ۴ به سود ایران به دست آمد.
اختلاف امتیاز دو تیم همچنان ادامه داشت و ملی پوشان ایران در امتیاز دهم، سه امتیاز از حریف پیش بودند. خطای بازیکن لهستان امتیاز ۱۱ را برای ایران به همراه داشت. دفاع ناقص ایران، لهستان را ۸ امتیازی کرد. سرویس بازیکن شماره ۲ لهستان به تور خورد. دفاع سه نفره ایران سیزدهمین امتیاز را برای تیم ملی به ارمغان آورد و سرمربی لهستان وقت استراحت فنی گرفت. اسپک لهستان این تیم را ۹ امتیازی کرد. دفاع موسوی یک امیتاز دیگر برای ایران گرفت. در نهایت وقت استراحت دوم هم ۱۶ بر ۹ به ایران رسید. جا خالی معروف امتیاز ۱۷ را برای ایران به همراه داشت. دریافت ناقص لهستان و اسپک موسوی ایران را ۱۸ امتیاز کرد. سرمربی لهستان دوباره وقت استراحت درخواست کرد. اختلاف ایران و لهستان ۹ امتیاز شده بود. مهدوی به جای معروف به بازی رفت. لهستان یک امتیاز گرفت. ایران چهار امتیاز متوالی از سرویس و اسپک به دست آورد. سرمربی لهستان درخواست ویدیو چک کرد که امتیاز ۲۲ ایران تایید شد. سرویس مجتبی میرزاجانپور به تور خورد. جای خود را به پوریا فیاضی داد. تشکری نیز به جای سید به زمین رفت. در نهایت تیم ایران این ست را ۲۵ بر ۱۱ به سود خود خاتمه داد تا دو بر یک از لهستان پیش بیافتد.

ست چهارم(ایران ۲۵ – لهستان۱۹)
امتیاز اول تا سوم این ست را لهستان به دست آورد. سرویس چهارم این تیم به اوت رفت و ایران یک شد. در امتیاز سه بر دو سرویس قائمی به اوت رفت و لهستان ۴ شد. در ادامه ایران دو امتیاز متوالی به دست آورد و دو تیم چهار شدند. ایران در امتیاز پنجم از لهستان پیش افتاد. دفاع ناقص ایران لهستان را نیز پنج امتیازی کرد. دفاع سه نفره ایران، یک امتیاز دیگر برای ملی پوشان به همراه داشت. اما دوباره دو تیم در امتیاز شش برابر شدند. جا خالی معروف ایران را هفت امتیازی کرد. لهستان درخواست وقت استراحت کرد. وقت استراحت قانونی اول نیز ۸ بر ۶ بر ایران رسید. در ادامه هر تیم سه امتیاز به دست آورد. موسوی از ناحیه ران با مشکل روبرو شد و از زمین خارج شد. جا خالی معروف ایران را ۱۳ بر ۹ کرد. سرمربی لهستان درخواست بررسی ویدیویی کرد. امتیاز ایران تایید شد. اسپک لهستان به دفاع ایران خورد امتیاز دهم برای این تیم به همراه داشت. لهستان در امتیاز ۱۴ بر ۱۰ بازیکن شماره دو خود به زمین فرستاد. سرویس قائمی به تور خورد. وقت استراحت دوم نیز ۱۶ بر ۱۳ به سود ایران شد. معروف از زمین خارج شد و جای خود را مهدوی داد. ایران دو امتیاز متوالی به دست آورد و سومین امتیاز را نیز از دفاع مجتبی میرزاجانپور گرفت تا ۱۹ بر ۱۳ از حریف پبش بیافتد. در نهایت تیم ملی والیبال ایران این ست را نیز ۲۵ بر ۱۹ به سود خود خاتمه داد تا ۳ بر یک لهستان را در نخستین بازی شکست داده باشد و با ۱۶ امتیاز همچنان در رتبه دوم جدول گروه یک باقی بماند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز