خبرگزاری کار ایران

همدلی در تیم ملی به اوج رسیده؛

زارع: وزنه‌برداران در مصاحبه‌ها حرفه‌ای‌تر عمل کنند / نمی‌خواهیم آرامش از تیم ملی سلب شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۸۱۸

معتقدم عملکرد ما باید در روز مسابقه باشد و خوشحالی را باید همان روز بروز دهیم. اینکه ۳ ماه مانده به شروع رقابت‌ها بخواهیم از رکوردهای فعلی وزنه‌برداران صحبت کنیم به هیچ عنوان منطقی نیست.

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری جو حاکم بر اردوی تیم ملی را فوق‌العاده دانست و گفت: خوشبختانه وزنه‌برداران برای موفقیت در بازی‌های آسیایی و رقابت‌های جهانی با یکدیگر همدل شده‌اند و سوای موفقیت خودشان به دنبال موفقیت سایر اعضای تیم هستند که این واقعا خوشایند و امیدوار کننده است.

به گزارش ایلنا، بهمن زارع در آغاز نخستین روز از مرحله چهارم اردوی ملی پوشان با ابراز رضایت از روند تمرین ملی پوشان در اردوی چابکسر گفت: ما در چابکسر به دنبال ارتقا و ثبات در رکوردهای ملی‌پوشان بودیم و خوشبختانه به آنچه مورد نظرمان بود دست پیدا کردیم. برای این منظور نیاز داشتیم حجم و شدت تمرینات را افزایش دادیم و در نهایت با توجه به فرصت یک ماهه‌ای که در اختیارمان بود نتایج خوبی به دست آمد. این ارتقا رکورد ملی‌پوشان از نظر روحی – روانی برای خود آنها هم با توجه به اینکه چیزی در حدود ۴ماه در اردوها هستند موثر بود. ملی‌پوشان در چابسکر با انگیزه بالا تمرین کردند و همین موضوع کمک کرد تا بتوانند شرایط سخت تمرینی را تحمل کنند.

زارع در باره کیفیت اردوی چابکسر نیز گفت: در طول مدتی که تیم ملی وزنه‌برداری در چابکسر حضور داشت، امکاناتی خوبی در اختیار ملی‌پوشان قرار گرفت که جا دارد بار دیگر از مدیرکل تربیت بدنی چابکسر و مدیریت مجموعه‌ای که اعضای تیم ملی در آن اسکان داشتند بار دیگر تشکر کنم. حضور کیومرثهاشمی هم برای ما فوق العاده روحیه بخش بود. وی با وجود بعد مسافت، از تهران به چابکسر آمد تا تلاش ملی‌پوشان را از نزدیک نظاره‌گر باشد که این کار برای من و سایر اعضای تیم وا قعا ارزشمند بود. گاهی اوقات ورزشکاران با حمایت‌های مالی روحیه می‌گیرند اما اقدام رئیس کمیته ملی المپیک برای حضور در اردوی تیم ملی، اثرش از حمایت مالی هم بیشتر بود و نشان داده مسئولان با چه حساسیتی پیگیر وضعیت ورزشکاران ملی پوش هستند.

زارع با اشاره به ۱۲ هفته ای که تا آغاز بازی‌های آسیایی اینچئون باقی مانده، افزود: ما برای تک تک روزهای این ۱۲ هفته برنامه خواهیم داشت. بدون شک تمرینات پرفشار تا ۱۰ هفته آتی ادامه خواهد داشت. البته وزنه‌برداران برای موفقیت در بازی‌های آسیایی و رقابت‌های جهانی با یکدیگر همدل شده‌اند و سوای موفقیت خودشان به دنبال موفقیت سایر اعضای تیم هستند که این واقعا خوشایند و امیدوار کننده است. من به جرات می‌گوینم همدلی در تیم ملی وزنه‌برداری به اوج خودش رسیده و باید تدائم داشته باشد.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری درباره برنامه‌های آتی این تیم نیز خاطرنشان کرد: ما دو هفته در تهران تمرین می‌کنیم و پس از آن برای برپایی یک اردوی ۱۸ روزه راهی مجارستان می‌شویم. در این دو هفته اندکی از فشار تمرینات کاسته خواهد شد تا بدن ملی پوشان برای تمرینات پرفشاری که قرار است در کمپ تاتا برگزار کنیم آماده شود.

وی درباره اردوی مجارستان و میزان تاثیرگذاری آن در روند آماده سازی تیم ملی گفت: ورزش وزنه برداری ورزش سنگینی است و روند کار به گونه ای است که تعطیلی های بین اردویی زیادی هم نمی توان برای ورزشکاران در نظر گرفت. به همین خاطر این جابه جایی ها، قبل از هر چیز از نظر روحی روانی برای ورزشکار موثر خواهد بود و باعثمی شود آنها با احساس خستگی کمتر و با نشاط بیشتری در تمرینات حاظر شوند.

زارع در پایان درباره میزان رکورد ملی‌پوشان در اردوی چابکسر گفت: خوشبختانه همه ملی‌پوشان در این مدت ارتقا رکورد داشته‌اند و برخی از آنها حتی به رکوردهایی رسیده‌اند که تا قبل از این هیچ‌گاه به آن نرسیده بودند، اما معتقدم عملکرد ما باید در روز مسابقه باشد و خوشحالی را باید همان روز بروز دهیم. اینکه ۳ ماه مانده به شروع رقابت‌ها بخواهیم از رکوردهای فعلی وزنه‌برداران صحبت کنیم به هیچ عنوان منطقی نیست. ما نمی‌خواهیم این بچه‌ها تحت تاثیر جو بیرونی قرار بگیرند و آرامش از تیم ملی سلب شود. من از خود ملی‌پوشان هم خواسته‌ام در مصاحبه‌ها حرفه‌ای‌تر عمل کنند تا عوامل بیرون کنترل شود. چیزی که الان اهمیت دارد این است که وزنه‌برداران خوب و با انگیزه تمرین کنند. هنر این است که ما در روز مسابقه بتوانیم این رکوردها را ثبت کنیم و تلاش می‌کنیم که این اتفاق رخ بدهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز