خبرگزاری کار ایران

هفته‌پنجم لیگ‌جهانی‌والیبال؛

ایران حالا برای صعود می‌جنگد / ایتالیا شکست‌ناپذیر نیست

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۹۲۲

همه امیدوارند ایران در صورت کسب امتیاز در بازی‌های تهران شگفتی‌ را تکمیل کند و در دومین سال حضورش به دور نهایی لیگ جهانی صعود کند.

تیم ملی والیبال ایران در هفته پنجم رقابت‌های لیگ جهانی فردا جمعه و یکشنبه در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی میزبان تیم ملی قدرتمند و صدرنشین ایتالیا خواهد بود، تیمی که هر چند ۴ بازیکن شاخص خود را در سفر به تهران همراه ندارد، اما همچنان لاجوردی‌پوشان را باید یکی از بزرگان دنیا دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تیم ملی ایتالیا برای دیدار با ایران ۴ مهره کلیدی خود به نام‌های ایوان زایتسف، سیمون پارودی، سالواتور روسینی، امانوئل بیرالی(کاپیتان اول) و دیوید سایتا را همراه ندارد با این وجود دیگر بازیکنان ایتالیا آنقدر توانمند هستند که از اعتبار والیبال این کشور در لیگ جهانی دفاع کند.

تیم ملی والیبال ایتالیا که در ۶ مسابقه نخست خود در لیگ جهانی به ۶ پیروزی متوالی دست یافت، در هفته چهارم لیگ جهانی در ۲ مسابقه خود مقابل لهستان در غیاب نفرات اصلی خود شکست خورد و هیچ امتیازی کسب نکرد و این نتایج شائبه هایی را در خصوص تبانی به راه انداخت.

در گروه یک لیگ جهانی والیبال، ایتالیا به رغم دو شکست برابر لهستان در هفته چهارم، همچنان با ۱۹ امتیاز در صدر جدول قرار دارد و تیم ملی والیبال لهستان نیز با ۸ امتیاز جایگاه دوم را در اختیار دارد. در این گروه تیم‌های ملی والیبال برزیل و ایران نیز به ترتیب با ۸ و ۷ امیتاز رتبه‌های سوم و چهارم را در اختیار دارند. البته تیم ملی ایران ۲ بازی کمتر از ایتالیا و برزیل دارد.

تیم ملی والیبال ایتالیا که در ۶ بازی نخست خود در لیگ امسال با اقتدار ظاهر شد، نگرانی از بابت صعود به مرحله نهایی ندارد زیرا عنوان میزبانی مرحله نهایی لیگ جهانی سال ۲۰۱۴ را به دست آورده است. به نظر می‌رسد به همین دلیل فدراسیون والیبال ایتالیا تصمیم گرفته بازیکنان شاخص این تیم استراحت کنند و سایر بازیکنان برای ادامه مسابقات تلاش کنند، اما ایتالیا بعد از برزیل پر افتخارترین تیم لیگ جهانی والیبال است و حتی تیم دوم این کشور ضعیف محسوب نمی‌شود.

اغلب کارشناسان با توجه به جو وحشتناک سالن آزادی و بازی درخشانی که شاگردان کواچ مقابل برزیل انجام دادند، مطمئن هستند ایتالیا اگر با بازیکنان اصلی خود به ایران می‌آمد نیز نمی‌توانست به راحتی مقابل تماشاگران پرشور ایران به پیروزی برسد. شناخت کواچ از بازیکنان ایتالیا و روحیه مناسبی که شاگردان او پس از بازی با برزیل دارند، سبب می‌شود ایران به پیروزی امیدوار باشد. با توجه به میزبانی ایتالیا در مرحله نهایی لیگ جهانی از گروه A این رقابت‌ها ۳ تیم راهی فلورانس می‌شوند که با این شرایط شانس ایران برای حضوری تاریخی در بین ۶ تیم برتر لیگ جهانی کم نیست.

همه امیدوارند ایران در صورت کسب امتیاز در بازی‌های تهران شگفتی‌ را تکمیل کند و در دومین سال حضورش به دور نهایی لیگ جهانی صعود کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز