خبرگزاری کار ایران

روزی دوره قهرمانی ها تمام می شود؛

سیدحسن خمینی: تن ندادن به شکست مهم است / جوانمردانه رقابت کنید

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۴۵۰

ذکر این نکته ضروری است که چنانچه ورزشکار پیش از ورود به مسابقه، روحیه خود را ازدست بدهد به طور قطع در میدان رقابت نیز بازنده است.

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه نباید به راحتی تن به شکست و ذلت داد، پیروی از دستورات امیرالمومنین(ع) در این خصوص را مورد تاکید قرار داد و گفت: برروی تشک کشتی یا در زمین مسابقه، جوانمردانه رقابت کنید.

به گزارش ایلنا، یادگار امام راحل شنبه شب در نشست صمیمانه با مدیران، پیشکسوتان، قهرمانان و مسوولان ورزش کشور، با بیان اینکه در ایام سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) بودن در جمع ورزشکاران قدیمی و جدید بسیار خوب است اظهار داشت: قهرمانی می گذرد و تنها نام نیک است که باقی می ماند.

نوه امام راحل در ادامه از شجاعت به عنوان یکی از مهم ترین ویژگی های جوانان و ورزشکاران نام برد و افزود: اگر این خصلت را از آنان بگیریم مانند این است که جوانی را از جوان گرفته ایم و اگر شجاعت را از ورزش بگیریم، ورزشکار از درون خالی می شود.

وی درادامه با بیان اینکه حضرت علی(ع) می فرماید، شجاعت ۳ وی‍ژگی دارد که شامل جوانمردی، شکست ناپذیری و نام آوری است، گفت: تن به خواری و ذلت ندهیم و به راحتی شکست را نپذیریم. به لطف خداوند، خیلی ها در میدان های مختلف ورزشی تلاش کرده و افتخار آفریده اند.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی تاکید کرد: ذکر این نکته ضروری است که چنانچه ورزشکار پیش از ورود به مسابقه، روحیه خود را ازدست بدهد به طور قطع در میدان رقابت نیز بازنده است.

او در ادامه توضیح داد: در رشته های مختلف ورزشی مختلف ودر میادین بزرگ، اینکه برخی ها توانسته اند غیرممکن ها را به ممکن تبدیل کنند، برای این است که از پیش نباخته بوده اند و به تعبیری تن به باخت نداده اند.

نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی با اشاره به ویژگی شجاعت در نام آوری و جویای نامی گفت: اگر جوانان ورزشکار به دنبال نام آوری نباشند، حرکت نمی کنند. بنابراین یک جوان ورزشکار باید هر سه شرط را داشته باشد.

وی در ادامه سخنان خود، خطاب به قهرمانان و ورزشکاران گفت: حضرت علی(ع) می فرماید، اگر این سه ویژگی در یک فرد شجاع جمع شود، پهلوانی می شود که دیگر حریف ندارد و در روزگار خود، شناخته شده و نام آور خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی با تاکید بر بالا بردن عتماد به نفس در جوانان، اظهار داشت: در حوزه ورزش و جوانان اگر اعتماد به نفس نباشد، قطعا موفقیتی به دست نخواهد آمد و به تعبیری ورزشکار قبل از ورود به میدان اقناع شده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون در آستانه جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل هستیم و در فضایی فوتبالی قرار داریم، تصریح کرد: برخی تیم ها همین که در میدان حضور پیدا می کنند و به مرحله نیمه نهایی می رسند از این نتیجه راضی می شوند و این آغاز شکست است.

وی افزود: جوانان ورزشکار ایران در همه عرصه ها باید این نکته را مدنظر داشته باشند که در تمامی زمینه ها اول باشند، البته خیال پردازی نکنیم که از همه عالم بهتر هستیم. باید بدانیم به همان اندازه که کار و تمرین می کنیم به همان اندازه نیز نان می خوریم. تا می بازیم همه داد و بیداد می کنند اما همانکه می بریم می گوییم از سطح آسیا بالاتر هستیم(باخنده)، مهم این است دستورات امیرالمومنین(ع) را پیش بگیریم و تن به شکست و خواری ندهیم.

یادگار امام خمینی در عین حال اضافه کرد: مبارزه ای که از قبل در آن پیروزی باشد رقابت نیست. مهم تن ندادن به شکست است. اخلاق و جوانمردی و در حوزه ورزش بسیار مهم است، خوشبختانه جمع ما جمعی است که دل در گرو پیامبر و اهل بیت دارد که اینهانکاتی است که در دستورات حضرت علی(ع) مکررا مورد تاکید قرار گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی با ذکر نکته ای مبنی بر اینکه روزی دوره قهرمانی ها تمام می شود، گفت: باید نام نیکی را از خودتان به یادگار بگذارید، این نام نیک به چه باقی می ماند؟ همانی که حضرت علی(ع) فرمود، جوانمردی و بلند مرتبه بودن روح. بنابراین باید هر ۳ ویژگی که ایشان تاکید کرده اند، باید در ورزشکار باشد.

وی با اشاره به فرمایشات امام خمینی(ره) مبنی براینکه باید در همه ابعاد انسانی ورزش کنید، گفت: هم قوای ظاهری را محکم کنید و هم روحیه را ارتقا دهید و هم دل ها را محکم کنید، چرا که دوره جوانی می گذرد.

نوه اما راحل در ادامه با ذکر این سوال که مرتب به ما می گویند قدر جوانی را بدانید و ما نفهمیدیم قدر جوانی چطوری باید دانسته شود، گفت: باید به این مساله توجه کرد که در همه ابعاد انسانی تمرین کنیم تا جوانمرد باشیم. روی تشک کشتی ودر میدان مسابقه جوانمردانه پیروز شوید.

وی ادامه داد: دوره ورزشکاری با همه فراز و فرودها تمام می شود اما این نام نیک است که به یادگار می ماند.

سید حسن خمینی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بیشتر توجهات به موضوع جوانان است، گفت: در جامعه، اگر جوانان بخواهند از ناهنجاری ها دور شوند هیچ جایی و امکانی برای این امر وجود ندارد به غیر از سرمایه گذاری در ورزش.

وی افزود: توجه به ورزش علاوه بر اینکه ناهنجاری فرهنگی را در جامعه کاهش می دهد، از طرفی روحیه جوانی را در بین مردم زنده نگه می دارد.

یادگار امام(ره) تصریح کرد: صرفا سخن گفتن در مورد جوانان کافی نیست برای دستیابی به این مهم باید زمینه رشد و توسعه اقتصادی فراهم شود و مسوولان دولت باید به آن اهتمام ویژه ای داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز