خبرگزاری کار ایران

هفته دوم لیگ جهانی والیبال؛

شکست ایران با کواچ در گام نخست / یکه تازی ایتالیا در گروه A

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۱۱۱

کم تجربگی و تاحدودی ناهماهنگی در حرکات تیم ملی از جمله دلایل شکست تیم کشورمان مقابل ایتالیا بود. ضمن اینکه برخلاف گفته کواچ بازیکنان تیم ملی در زدن سرویس ها ناموفق عمل کردند.

تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود در لیگ جهانی ۲۰۱۴ مغلوب تیم قدرتمند ایتالیا شد. این نتیجه در شرایطی رقم خورد که ایران توانسته بود در دوره گذشته لیگ جهانی برابر ایتالیا به پیروزی برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، از هفته دوم رقابت های لیگ جهانی والیبال شامگاه جمعه و بامداد امروز تیم های ملی والیبال ایتالیا و ایران در شهر تریسیه ایتالیا به مصاف هم رفتند که در پایان تیم قدرتمند ایتالیا با نتیجه ۳ بر صفر به برتری دست یافت. تیم ایتالیا با نتایج ۲۵ - ۱۹،۲۵ - ۲۲ و ۲۵ - ۲۳ موفق شد تیم کشورمان را در سومین دیدار خود در لیگ جهانی شکست دهد. بدین ترتیب اسلوبودان کواچ در نخستین حضور رسمی خود بر روی نیمکت تیم ایران نتوانست امتیازی برای کشورمان کسب کند.

ست نخست(ایران ۱۹ – ایتالیا ۲۵)
اسپک شهرام محمودی نخستین امتیاز این مسابقه را برای تیم ملی کشورمان به ارمغان آورد تا بازیکنان ایران مسابقه را با روحیه بالا آغاز کنند. تیم ملی کشورمان در امتیازات آغازین این ست در دریافت و دفاع روی تور عملکرد خوبی داشت و در زدن اسپک کم اشتباه کار کرد اما ایتالیا نیز با استفاده از پایپ در حملات خود دفاع ایران را دچار مشکل کرد تا وقت استراحت فنی نخست در امتیاز ۸ بر ۷ به سود ایتالیا اعلام شود. در ادامه مسابقه دراگان تراویسا پاسور ایتالیا با استفاده از برنامه های هجومی متنوع از سراسر تور برای حمله بهره برد تا اسپک زن های این تیم امتیازات زیادی کسب کنند. با وجود اینکه ایتالیا اختلاف امتیاز را در بخشی از این ست به سه امتیاز رساند اما درخشش محمد موسوی در دفاع روی تور و فرهاد قائمی و شهرام محمودی در زدن اسپک اختلاف را کم کرد. با این وجود وقت استراحت فنی دوم هم در امتیاز ۱۶ بر ۱۵ به سود ایتالیا اعلام شد. سرویس های خوب بازیکنان ایتالیا و درخشش جیری کوار دریافت کننده این تیم در زدن اسپک با توپ های بلند به تدریج روند مسابقه را به سود ایتالیا شکل داد تا اسلوبودان کواچ مجبور شود دو بار در امتیازات ۱۹ بر ۱۶ و ۲۳ بر ۱۸ به سود ایتالیا درخواست وقت استراحت کند. در امتیاز ۲۴ بر ۱۹ به سود ایتالیا نیز عادل غلامی به جای سامان فائزی وارد میدان شد تا در خط سرویس قرار بگیرد اما سرویس این بازیکن نیز نتوانست مانع از شکست ایران شود. سیمونه پارودی و جیری کوار دو دریافت کننده ایتالیا در این ست عملکرد درخشانی داشتند و هر کدام ۶ امتیاز کسب کردند تا در نهایت این ست با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ به سود لاجوردی پوشان به پایان برسد. در این ست اشتباهات بازیکنان ایران ۶ امتیاز به حریف داد در حالی که تیم ملی کشورمان ۴ امتیاز با اشتباهات ایتالیایی ها کسب کرد. نکته جالب در این ست عملکرد بسیار ضعیف ایوان زایتسف بود. این بازیکن از ۱۱ اسپک خود ۳ امتیاز به دست آورد و ۲۷ درصد موفقیت را ثبت کرد تا بدترین اسپک زن بازی در ست اول باشد.

ست دوم(ایران ۲۲ – ایتالیا ۲۵)
بازیکنان ایران با وجود شکست در ست نخست، ست دوم را با انگیزه زیادی آغاز کردند و خیلی زود از حریف پیش افتادند. درخشش در دفاع روی تور و بهتر شدن دریافت در تیم ایران نسبت به ست قبل عوامل برتری ایران در امتیازات آغازین ست دوم بود. وقت استراحت فنی اول این ست در امتیاز ۸ بر ۶ به سود ایران اعلام شد. عدم پوشش مناسب مدافعین ایران از سوی بازیکنان عقب زمین فرصتی برای ایتالیایی ها در این مسابقه فراهم کرده بود تا با استفاده از جای خالی امتیازات زیادی به دست بیاورند. محمد موسوی با اسپک های دقیق و کم اشتباه خود نقش مهمی در پیش افتادن ایران داشت. وقت استراحت فنی دوم این ست با سروس اشتباه ایتالیایی ها در امتیاز ۱۶ بر ۱۴ به سود ایران اعلام شد. کواچ در امتیاز ۱۹ بر ۱۷ به سود ایران مهدی مهدوی را به جای سعید معروف به میدان فرستاد تا از توانایی این بازیکن در دفاع روی تور بهره ببرد اما پس از کسب یک امتیاز برای حریف معروف به جای خود بازگشت. بازیکنان ایتالیا که با استفاده از جای خالی های خود برنامه های دفاعی ایران را مختل کرده بودند در نهایت در امتیاز ۲۰ بازی را به تساوی کشاندند تا سرمربی ایران درخواست یک وقت استراحت کند. سیمونه پارودی با یک امتیاز سرویس موفق شد ایتالیا را با امتیاز ۲۲ بر ۲۱ پیش بیندازد و کواچ هم علیرضا مباشری را به جای میلاد عبادی پور به میدان فرستاد تا مشکل دریافت ایران را برطرف کند. سرمربی صربستانی ایران یک بار هم در امتیاز ۲۴ بر ۲۲ درخواست وقت استراحت کرد اما امتیاز سرویس لوکا وتوری این ست را هم با امتیاز ۲۵ بر ۲۲ به سود ایتالیا رقم زد. در این ست عبادی پور بهترین مهاجم ایران بود و از ۶ اسپک خود ۵ امتیاز کسب کرد. ایوان زایتسف هم نسبت به ست نخست دگرگون شد و از ۸ اسپک ۶ امتیاز گرفت.

ست سوم(ایران ۲۳ - ایتالیا ۲۵)
در آغاز این ست علیرضا مباشری به جای فرهاد قائمی که در دو ست قبلی عملکرد ضعیفی در زدن اسپک داشت به میدان رفت. در این ست بازیکنان ایران کار خود را با درخشش در دفاع روی تور آغاز کردند. میلاد عبادی پور هم مانند دو ست قبل عملکرد بسیار خوبی در زدن اسپک داشت تا ایران را به امتیاز ۸ برساند و وقت استراحت فنی اول در امتیاز ۸ بر ۶ به سود کشورمان اعلام شود. در ادامه مسابقه اشتباهات زیاد بازیکنان ایران در زدن سرویس و اسپک، دفاع و دریافت و توپ گیری امتیازات متعددی به حریف داد تا وقت استراحت فنی دوم این بار در امتیاز ۱۶ بر ۱۴ به سود ایتالیا اعلام شود. بازیکنان ایران در این مسابقه در توپ گیری بسیار ضعیف عمل کردند و همین مسئله کار را برای امتیازگیری حریف بسیار آسان می کرد. کواچ در امتیاز ۱۸ بر ۱۵ این ست با درخواست یک وقت استراحت تلاش کرد تیم ملی کشورمان را از شکست در نخستین مسابقه خود در لیگ جهانی نجات دهد. سرمربی ایران وقتی دید به میدان فرستادن مباشری نیز نتیجه بخش نبود، قائمی را به جای خود بازگرداند. در نهایت دفاع روی تور شهرام محمودی ایران را در امتیاز ۲۰ به حریف رساند. در حالی که دو تیم در امتیاز ۲۱ برابر بودند عادل غلامی به جای سامان فائزی به میدان آمد تا از توانایی خود در زدن سرویس های موجی بهره ببرد اما سرویس این بازیکن با دریافت خوب و در نهایت کسب امتیاز برای ایتالیایی ها همراه شد. کواچ یک بار دیگر در امتیاز ۲۳ بر ۲۱ به سود ایتالیا درخواست وقت استراحت کرد. در امتیاز ۲۳ بر ۲۲ به سود ایتالیا مهدوی و امیر غفور به جای محمودی و معروف وارد میدان شدند اما این تغییرات نیز نتیجه نداد و ایتالیا در این ست با امتیاز ۲۵ بر ۲۳ به پیروزی رسید

در پایان این دیدار جیری کوار از ایتالیا و شهرام محمودی از ایران به عنوان بهترین بازیکنان ۲ تیم انتخاب شدند.

دیدار دوم تیم های ملی والیبال ایتالیا و ایران از هفته دوم لیگ جهانی روز یکشنبه ۱۱ خرداد برگزار خواهد شد.

تعظیم روسیه مقابل صرب ها

در دیگر دیدار این گروه لهستان موفق شد با جبران شکست نخست مقابل برزیل این تیم را ۳ بر صفر با امتیازهای ۲۶-۲۴،۲۸-۲۶ و ۲۵-۲۱ شکست دهد تا سومین شکست برزیلی ها در لیگ جهانی ۲۰۱۴ رقم بخورد. برزیل مقابل ایتالیا نیز در دو دیدار با نتایج مشابه ۳ بر یک مغوب شده بود.

همچنین از گروه B رقابت های لیگ جهانی والیبال تیم‌ ملی صربستان موفق شد در نخستین دیدار خود مقابل روسیه نبه برتری ۳ بر ۲ برسد. صرب ها ست‌های اول و دوم را ۲۵ بر ۲۰ و ۲۵ بر ۱۷ بردند اما در ست‌ سوم و چهارم ۲۲ بر ۲۵ و ۱۹ بر ۲۵ مقابل حریف شکست خوردند ولی در ست تعیین کننده و پنجم صرب ها بانتیجه ۱۵ بر ۱۳ تیم پیروز میدان لقب گرفتند.

این دو تیم‌یک‌شنبهشب از ساعت ۲۲:۳۰ در دومین دیدار به مصاف هم خواهند رفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز