خبرگزاری کار ایران

در دومین دیدار دوستانه رخ داد؛

دومین شکست والیبال ایران مقابل صربستان

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۶۷۱

تیم ملی والیبال ایران که دیروز در نخستین مسابقه تدارکاتی خود مقابل صربستان سه بر صفر شکست خورده بود از ساعت ۲۰ امروز(شنبه) در یک مسابقه دوستانه رسمی برای دومین بار به مصاف این تیم رفت.

تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی تدارکاتی خود مقابل صربستان بار دیگر مغلوب شد.

به گزارش ایلنا، تیم ملی والیبال ایران که دیروز در نخستین مسابقه تدارکاتی خود مقابل صربستان سه بر صفر شکست خورده بود از ساعت ۲۰ امروز(شنبه) در یک مسابقه دوستانه رسمی برای دومین بار به مصاف این تیم رفت.

ملی پوشان کشورمان ست های اول و سوم این بازی را با امتیازات ۲۸ بر ۲۶ و ۳۱ بر ۲۹ به سود خود رقم زدند و صربستان ست های دوم و چهارم را با امتیازات ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۲۲ به پیروزی رسید تا کار به ست سرنوشت ساز پنجم بکشد.

در ست پنجم نیز صربستان با امتیاز ۱۵ بر به پیروزی رسید تا برنده این مسابقه تدارکاتی باشد. اسلوبودان کواچ که پیش از این اعلام کرده بود در مسابقه دوم مقابل صربستان ترکیبی که قرار است در لیگ جهانی بازی کند را به میدان می فرستد، در این مسابقه سعید معروف، شهرام محمودی، محمد موسوی، سامان فائزی، میلاد عبادی پور، فرهاد قائمی و عبدالرضا علیزاده را به عنوان ترکیب اولیه روانه میدان کرد. ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال صربستان نیز در این بازی نمانیا پتریچ، ولادکو پتکوویچ، دراگان استانکوویچ، میلوش نیکیچ، الکساندر آتاناسویچ، سرکو لیسیناچ و نون ماستروویچ را به بازی فرستاد.

ست نخست(ایران ۲۸ – صربستان ۲۶)
ملی پوشان کشورمان بازی را خوب آغاز کردند و با اسپک شهرام محمودی و دفاع روی تور سامان فائزی به دو امتیاز دست یافتند. بازیکنان ایران در این ست سرویس های خوبی زدند و در دفاع روی تور عملکرد مطلوبی داشتند. همچنین هر گاه سعید معروف از پاس های سرعتی استفاده کرد، محمد موسوی و سامان فائزی با اسپک های خود امتیازات ارزشمندی به دست آوردند. نقطه ضعف ایران در این ست همچون دیدارهای تدارکاتی قبلی دریافت و توپ گیری بود. دو تیم در این ست به صورت پایاپای پیش می رفتند اما صربستان در اواخر ست با نتیجه ۲۴ بر ۲۱ پیش افتاد تا اسلوبودان کواچ درخواست یک وقت استراحت کند. نتیجه این وقت استراحت کسب سه امتیاز پیاپی برای ایران بود. در ادامه بازی درحالی که دو تیم در امتیاز ۲۶ برابر بودند آرمین تشکری به جای سامان فائزی روانه میدان شد و با دو سرویس خوب خود زمینه پیروزی ۲۸ بر ۲۶ ایران در این ست را فراهم کرد.

ست دوم(ایران ۲۳ – صربستان ۲۵)
در این ست بازیکنان ایران اشتباهات زیادی در زدن اسپک داشتند و در دفاع روی تور هم به خوبی ست نخست کار نکردند. در سوی دیگر میدان صربستانی ها در دریافت و توپ گیری عملکرد درخشانی داشتند تا ولادکو پتکوویچ پاسور این تیم بتواند از برنامه های متنوعی در خط حمله بهره ببرد. در اواخر ست درحالی که ایران ۲۰ بر ۱۹ پیش بود، کواچ یک بار دیگر تشکری را به جای فائزی به میدان فرستاد تا از توانایی او در زدن سرویس های موجی استفاده کند اما این بار سرویس این بازیکن به خارج از زمین رفت تا این تعویض نتیجه بخش نباشد. در امتیاز ۲۴ بر ۲۳ به سود صربستان فائزی به جای خود بازگشت و مهدی مهدوی جایگزین محمد موسوی شد و در خط سرویس قرار گرفت اما این تغییرات هم نتوانست باعثکسب امتیاز برای ملی پوشان کشورمان شود و صربستان با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به پیروزی رسید.

ست سوم(ایران ۳۱ – صربستان ۲۹)
بازی پایاپای و زیبای دو تیم باعثشد یک ست طولانی و نفس گیر رقم بخورد. در این ست محمد موسوی عملکرد درخشانی در دفاع روی تور و زدن اسپک داشت. مدافعین ایران در ست سوم بارها راه را برای مهاجمین صربستان سد کردند و امتیازات حساسی به دست آوردند. در امتیاز ۱۹ بر ۱۸ این ست تشکری بازهم به جای فائزی به میدان آمد و سرویس خوبی زد اما الکساندر آتاناسویچ در حالی که پاس خوبی دریافت نکرده بود با یک جای خالی توپ را به زمین ایران فرستاد که این توپ با اشتباه تشکری در جایگیری به امتیاز تبدیل شد. در حالی که دو تیم در امتیاز ۲۰ برابر بودند سعید معروف و شهرام محمودی جای خود را به امیر غفور و مهدی مهدوی دادند و پس از رسیدن بازی به امتیاز ۲۴ بر ۲۳ به سود صربستان به جای خود بازگشتند. در نهایت این ست با درخشش محمد موسوی در دفاع روی تور، میلاد عبادی پور در زدن اسپک و فرهاد قائمی در دریافت توپ با نتیجه ۳۱ بر ۲۹ به سود ایران رقم خورد.

ست چهارم(ایران ۲۲ – صربستان ۲۵)
در این ست تعداد اشتباهات بازیکنان ایران بالاتر از ست های قبلی بود و در اسپک، دریافت و توپ گیری عملکرد خوبی نداشتند. محمد موسوی که در ست های قبل اشتباهات زیادی در زدن سرویس پرشی داشت در این ست به سرویس ساده روی آورد که این مسئله کار را برای دریافت کننده های صربستان راحت تر کرد. کواچ تلاش کرد با درخواست وقت استراحت و به میدان فرستادن مهدوی و غفور به جای محمودی و معروف روند بازی را عوض کند اما در این کار ناکام ماند و در نهایت ایران با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ شکست خورد.

ست پنجم(ایران ۱۱ – صربستان ۱۵)
بازیکنان تیم ملی کشورمان پس از شکست در ست چهارم، در این ست با روحیه پایینی بازی کردند و اشتباهات زیادی در کار خود داشتند. کواچ نیز در طول بازی مهدوی، غفور و رحمان داودی را به جای محمودی؛ معروف و غفور به میدان فرستاد اما در نهایت صربستان با نتیجه ۱۵ بر ۱۱ به پیروزی رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز