خبرگزاری کار ایران

پس از مدت‌ها بیماری؛

پهلوان علیرضا سلیمانی درگذشت

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۶۷۶

قهرمان سنگین وزن تیم ملی کشتی ایران که پرچمدار کاروان ایران در المپیک بارسلون نیز بود، به علت بیماری درگذشت.

قهرمان سنگین وزن تیم ملی کشتی ایران که پرچمدار کاروان ایران در المپیک بارسلون نیز بود، در سن ۵۹ سالگی به علت بیماری درگذشت.

به گزارش ایلنا، علیرضا سلیمانی که مدت‌ها بیمار بود، بامداد امروز چهارشنبه دار فانی را وداع گفت. علیرضا سلیمانی کربلایی متولد بهمن ۱۳۳۴ در تهران بود. وی تنها کشتی‌گیر ایرانی است که قهرمانی جهان در دستهٔ فوق‌سنگین را به دست آورده و اولین قهرمان جهان کشتی ایران پس از انقلاب است که قهرمانی او در سال ۱۹۸۹ در مارتینی سوئیس به دست آمد. وی در فینال آن مسابقات بروس بومگارتنر کشتی‌گیر آمریکایی را ۴-۵ شکست داد.

اوج دوران ورزش قهرمانی سلیمانی در دهه ۱۳۶۰ بود که ایران کمتر در رقابت‌های بین‌المللی حاضر می‌شد، به همین جهت سلیمانی در دو المپیک ۱۹۸۰ و ۱۹۸۴ به دلیل عدم شرکت ایران و در المپیک ۱۹۸۸ به دلیل مشکل ویزا حضور نداشت. سلیمانی همچنین یک رقیب و حریف تمرینی جدی و باتجربه‌تر به نام رضا سوخته‌سرایی داشت که همواره رقابت سختی برای قرار گرفتن در ترکیب تیم ملی داشتند. یکی از نقاط عطف دوران ورزش این دو بازی‌های آسیایی سئول ۱۹۸۶ بود که سوخته‌سرایی تصمیم گرفت در کشتی فرنگی شرکت کند تا سلیمانی در ترکیب تیم آزاد قرار گیرد و هر دو نیز مدال طلای بازی‌های آسیایی را کسب کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز